Cigarr-tråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
PsaZfXZepUCBq3iO4SDTqg5RpXsDOF_lgUw1jBpFL3rvykqTzQACTk0yf_PNVpF89FNcVuLAPb0EvIkc_F-wSIcICu9dGPjjn3DOSQQ2a6Nl9KNMnC9Ug7MmG3KzAchPlerUpzQ4_5xhF8HqY-pq_Ac712aE0UeyMV7PKN8gZ92waYnySrkkEhPRP2gnYdDfwKp1t0hcv6-_Rf2sNi-ahv-f3W69-YvzhmSHaF0BvPdfIuMRVOSLsRevbKCiBCrRrLaLRDIQ7is2l64IEclHB_3ftLL9CTL1f7lf_ECz01-hIxaNbIEdlkGxBNUlQeHpTpsfZ4TinjJoUk5-ZDCAQz0nGS1GTdp3z6PJzbE0dtCX1l7R_fQDiM4NUIQgSN4Z7lK0PDJ8w_acnvxiaku_hkRn0Rw26Lr2Vsd2O_236_cIO48olqKfSGIMZRNqmwmdytUnmJG2uqGU2y-YV2qTVtVhhEWwyn7vZYI896tUl45holJZQKDvOXpaT4DW75TeAZqSq4cVdkjCOMeic8j3-94vAjuSjhwDiu28j-GnGU_hMsYJBDxVYq92udiw0mVYSzklyOZPelUfzHxRQBeX4zdHN7naLeY78NK0-lULMiDVcLZ5sjPaEu4-RTCxcn4dFWjuAZCY5bd2pkNDZ3aGLHMgGO4ZtyuqCVRStL3jaQ=s951-no

New weekend, new flavours :)

Diplomático Reserva Exclusiva
Jose L. Piedra Cazadores

Drack även lite Plantation 20th Anniversary XO Barbados
samt rökte en Camacho Conneticut Machitos

Allt i trevligt sällskap av två kompisar och den enes fru

Vilken produkt Jose L. Piedra levererar för priset! Vi amatörer vart imponerade iaf :)
27 kr, riktigt svårt att slå utan att tumma på kvalitén misstänker jag.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
PsaZfXZepUCBq3iO4SDTqg5RpXsDOF_lgUw1jBpFL3rvykqTzQACTk0yf_PNVpF89FNcVuLAPb0EvIkc_F-wSIcICu9dGPjjn3DOSQQ2a6Nl9KNMnC9Ug7MmG3KzAchPlerUpzQ4_5xhF8HqY-pq_Ac712aE0UeyMV7PKN8gZ92waYnySrkkEhPRP2gnYdDfwKp1t0hcv6-_Rf2sNi-ahv-f3W69-YvzhmSHaF0BvPdfIuMRVOSLsRevbKCiBCrRrLaLRDIQ7is2l64IEclHB_3ftLL9CTL1f7lf_ECz01-hIxaNbIEdlkGxBNUlQeHpTpsfZ4TinjJoUk5-ZDCAQz0nGS1GTdp3z6PJzbE0dtCX1l7R_fQDiM4NUIQgSN4Z7lK0PDJ8w_acnvxiaku_hkRn0Rw26Lr2Vsd2O_236_cIO48olqKfSGIMZRNqmwmdytUnmJG2uqGU2y-YV2qTVtVhhEWwyn7vZYI896tUl45holJZQKDvOXpaT4DW75TeAZqSq4cVdkjCOMeic8j3-94vAjuSjhwDiu28j-GnGU_hMsYJBDxVYq92udiw0mVYSzklyOZPelUfzHxRQBeX4zdHN7naLeY78NK0-lULMiDVcLZ5sjPaEu4-RTCxcn4dFWjuAZCY5bd2pkNDZ3aGLHMgGO4ZtyuqCVRStL3jaQ=s951-no

Jose L. Piedra Cazadores

Vilken produkt Jose L. Piedra levererar för priset! Vi amatörer vart imponerade iaf :)

Jo, José l piedra är svårslagen till det priset.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08

Jose L. Piedra Cazadores

JP kan absolut vara riktigt prisvärd men min egen erfarenhet är, att man också får acceptera att kvaliteten varierar rejält mellan olika buntar. Men som sagt, man betalar ju inte så heller...

Jag har själv börjat vända mig mot kanarieöarna för att hitta prisvärda vardagscigarrer. Där finns faktiskt en hel del numera och den lokala produktionen växer så smått. Prisnivån på mellan 300-400 spänn för en låda handrullat med longfiller är inte så tokigt. Kvaliteten på tobak (oftast dominikansk) och uppbyggnad (av exilkubaner) ligger klart över vad en JP presterar.
Om man har vägarna förbi Las Palmas så är det El Rincon del Fumador som gäller. Lätt att hitta intill Catalinaparken. Trevlig liten butik med ytterst vänlig personal.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Doften av blommande raps blir en trevlig och ganska annorlunda kontrast till kvällens cigarr.
28e8c7712fb6123401563dd45c0f1fd2.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ni som kan cigarrer, har ni några bra tips på butiker att beställa ifrån? :)

Spontant tänker jag att billigt = Import, dvs att man bör kika på andra sidan pölen. Eller?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Trimmade båt ikväll och glömde tyvärr att fota segercigarren när nittio tama ardennerhästar förvandlades till 125 ystra tvåtaktsfullblod! Men en Bolivar Petit Corona satt som en smäck, fina söta toner i den cigarren!

När det gäller "vardagscigarr" tror jag att jag kommer att vilja söka mig mot något mer komplext än JP. Jag beställde precis en bunt andrasortering (Partagas Puritos), en låda Brick resp Punch Gran Puro för att forska i annat än kubaner.

Nu är andra plastidoren för övrigt driftad men sedan får det vara stopp. Snart har jag mer än fem års rökverk i lager, dags att börja förbruka :)

IMG_0113.JPG

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Ni som kan cigarrer, har ni några bra tips på butiker att beställa ifrån? :)

Spontant tänker jag att billigt = Import, dvs att man bör kika på andra sidan pölen. Eller?

Det finns en del del olika alternativ om man önskar beställa från utlandet. Dollarn är ganska hög nu och med den ligger även priset på cigarrer.
Budgetcigarrer, till exempel den nyss nämnda Jose L. Piedra, kostar så pass lite mer hos de svenska handlarna att man lika gärna kan ta dem lokalt. Fastnar den i tullen om man skulle ta den från utlandet blir totalpriset med tull och avgift högre än vad motsvarande låda kostar i Sverige.
Kika på exempelvis www.kindcigars.se

Personligen har jag bra erfarenhet av www.cigarsofhabanos.com av lite mer premiumcigarrer. Dock säljer de bara lådvis men har ett stort utbud.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
En polare var förbi Brobergs i GBG idag. Jo man tackar :)

Sitter och avnjuter Cohiba Siglo II just nu tillsammans med en Diplomatico :)

Tyvärr ger Cohiban ett dåligt intryck. Skadad i huvudet, brinner snett, etiketten glappar och den har varit på G att självdö tre gånger medan kompisens Partagas milles fleur levererar felfritt. Dåligt exemplar/otur för min del misstänker jag. Inget fel på smaken däremot som tur är.

Polaren köpte ett paket med 21 olika pinnar förövrigt :)
4be9485cf2ea1ae365eca3eccaf0edd8.jpg

*EDIT*

8229271cf1d8d957fbb3590d65680038.jpg

87d376eef98f03adfae019d0411c0917.jpg

Skickat från min OnePlus 3T via Tapatalk

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Snabba ryck hos Kind Cigars! :)

Redan svar med följande:
Kind Cigars skrev:
Tack för din order! :)

Och då vet jag vad jag ska inrikta mig på. Och jag försöker få med ett så brett spektra smakmässigt som möjligt, så du får möjlighet att prova runt.

Mvh Lars-Åke

Klockren service! :tummenupp
Från och med nu min hovleverantör. :fakta

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Snabba ryck hos Kind Cigars... Från och med nu min hovleverantör. :fakta
Jo, de verkar fungera jättebra, även Cubano.se förtjänar ett hedersomnämnande för snabb service till oss på vischan :)

I morgon blir det lite semester, enligt rekommendation tidigare i tråden packades det viktigaste precis ned...

IMG_3998.JPG

Som synes pågår utprovandet med oförminskad frenesi, just nu kubaner vs övriga producentländer. Idag puffades det annars på en Montecristo Media Corona - välsmakande, prisvärd och hyggligt effektiv för kortare stunder. Ha en fin lördagskväll nu:tummenupp

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
I fredags tog jag en gammal förtorkad Macanudo jag hittade i humidoren.
Funkade kanon med en Plantation 20th Anniversary XO. :tummenupp
Har inte rökt på lääänge så helvete vilken nicko-kick det blev. :3freak
Fick lov att lägga mig en timme innan jag kunde äta. :rodnar

Förlåt för taskiga bilder med min skit-telefon. :(
20170519_180828 (2).jpg

Sedan skickade Lar-Åke på Kind Cigars detta eminenta paket. :banana
20170522_183117 (2).jpg

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Socker är din vän i de lägena. Två ordentliga glas Coke eller något annat sött.
Thanks! :tummenupp
Ett råd jag kommer behöva framöver. :hihi

Har aldrig tänkt på det, får också nico-darr ibland. Gillar inte söta drycker i ngn större omfattning så det har inte blivit att prova det.

Försökte röka en Partagas SerieD no.6 igår. Stenhård. Som att försöka tända änden på en kvist, samma luftgenomströmning också. Man blir trött.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Lite Dextrosol var ju nödvändigt när man åkte på herfar förr och sög i sig en handfull pinnar på en kväll.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år