"Close call" - tråden. Har du varit nära att smälla på vägen? dela med dig?

Dominator-Rocks

Guest
Att stampa till bakbromsen går kanske bra när man kör dominator.
Själv så vetefan vad som är värst, slå runt eller krossa familjelyckan... :gnissla

Pest eller kolera...

Jag har gjort mina :rullandeu x2 :tummenupp

(Tankarna är inte mjukare på OffroadHondorna)


Och jag kan lova dig jag har haft mina vad skall man dem :va pungdunkaitankensmällarna Å ja det gör innihelvetesont :zpy
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Körde full pung hem till stan från u-väsby när Jag körde bud -01. 2 filer till vänster med kö och de 2 till höger var fria. Jag mitt ollon höll allt vad xt orkade i filen intill köerna och utan att Jag han reagera svängde en bil ut utan att blinka. Jag han förbi men Jag kände flygeln i byxbenet...:näsblod
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Kom för fort in i en vänsterkurva och insåg att telefonstolparna som stod längs vägen kom allt närmare...in med kopplingen, höll andan och lyckades tangera vägkanten utan att åka av och in i nästa liv. Känslan att komma in för fort i en kurva är inte speciellt rogivande, speciellt då vägbanan är fuktig.

/D.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Höll på att krocka med en grävling i 110 knyck. Missade självaste kroppen men träffade svansen på kreaturet med framhjulet. Det ryckte bara till i styret, men man har ju ofta tänkt på vad som skulle hänt om krabaten varit en tiondel långsammare.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Å andra sidan kommer man ihåg en händelse när man var runt 13år o polaren skulle visa hur man skulle upp på bakhjulet på sin 125:a cross.
Ner i diket skulle man självklart så framhjulet lutade lite uppåt...sen skulle man ge lite gas o skicka iväg kopplingen o vips så är man upp på bakhjulet som rena...ööh...vad nu den kända mc-stunt killen hette i usa som brukade köra en gammal harley-davidsson med USA-flagga målad på.

Tjaa...vad händer. Självklart ger man fuuuuull gas å råsläpper kopplingen...o nästa sekund är fötterna en meter ovanför marken (känns det som). Såklart sitter man inte kvar på hojen utan det är bara händerna som sitter fast.
Man ramla till marken...fräste åt polarn som kom med dumma ideer o åkte inte mer cross på ...en sisådär 5 min

Höll på att krocka med en grävling i 110 knyck. Missade självaste kroppen men träffade svansen på kreaturet med framhjulet. Det ryckte bara till i styret, men man har ju ofta tänkt på vad som skulle hänt om krabaten varit en tiondel långsammare.

men var han alltså så jälva snabb att han kom fram från tomma intet och hann korsa vägen framför dig?
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag hade en "close encounter" med ett rådjur en sen kväll i skymmning, sen åkte posörvisiret av, för gott...
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Hade en häromdagen. Åkte på inre ringvägen (för alla malmöbor). Ca 90-100 någonstans. Tittar bort (tittar bak) 2 sekunder och jag åker in i mitträcket, vägen svängde lite lätt...nu är det kört!! Men jag studsade bara ut igen, fick en reva i skon och blinkersen sprack. Fruktansvärd tur den gången men man inser vikten av att hålla fokus hela tiden!
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Hm i vilken ände ska man börja... :va

En gång körde jag runt 180 på 2filig väg med en en-filig mötande väg. Kör om 2 bilar på den tredje filen, alltså den i motsatt riktning.

I den filrn möter jag polisen ;)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ha ha posörvisiret åker alltid av vid skymmning :tummenupp
Grejen var den att jag blev kvar lite längre än tänkt på ett ställe, och så mörkt var det ju inte, utom i det skuggiga partiet av den kurviga vägen genom skogen :huvet

Där passar givetvis Bambi med mamma på att knata över vägen precis efter en kurva.

Nu kör jag alltid med klarglas visir, visst, hjälmen såg fräck ut med posörvisiret, men jag är inte så jävla heftig i övrigt så det kan kvitta.
 

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
En massa gånger, MEN senast härom kvällen. På E4an söderut nära Åby. Åkte bakom en XC70 med släpp som höll omkring 90-100kph i vänster filen. Strax framför oss i höger filen var en långtradare. Jag kände på mig att Volvon inte skulle köra om så jag svängde in till högra filen. Samma ögonblick så bromsade volvo snubben och svängde in till högra filen. Jag var tvungen att bromsa hårt och svänga ut på väggrenen för att undvika släpet.

I frankrike på 80 talet, åkte mycket fort i regnet och körde om en massa bilar. En av bilarna svängde ut för att själv köra om, jag tvärbromsade och framhjulet låste sig direkt. Jag åkte en bra bit med låst framhjul, utan att vurpa!! Släppte bromsen, svängde runt bilen för att nästan träffa en långtradare som kom åt andra hållet.

Jag var tvungen att stanna vid vägkanten för att hämta mig. Jag var ung då :näsblod

Suck.

Phil
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag slangade skitballt förbi alla alla åskådarna och sen skulle jag sätta ner men då kom jag på att jag var hungrig och bytte till att gasa. rip. Nyttig lärdom.
 

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Ort
I en våt kartong
Hoj
Ruski motard
Det händer varje gång jag överskattar min förmåga o gasar lite extra :) Speciellt om man avreagerar sig genom att köra hoj eller lyssnar på lite extra bra musik :tummenupp

Senast idag körde jag om en volvo på slingrig 50/70 väg i skogen när det plöttsligt kommer en röd renault från ingenstans o vill ha fritt fram på sin sida av vägen haha! Tur att det inte gick så snabbt och att både han o jag var snabba på bromsen, halvkul att stå där nästan nos mot nos och känna hjärtat bulta! Men man lever bara en gång vafan :näsblod
 

Dominator-Rocks

Guest
visst, hjälmen såg fräck ut med posörvisiret, men jag är inte så jävla heftig i övrigt så det kan kvitta.

Det är ju det som e´grejen! Töntiga killar blir asballa bakom sitta mörka visir :tummenupp

Fatta nån gång då!
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
En av mina closecalls, det har väl varit ett par tre stycken, var ungefär 45 minuter efter att jag hade klarat av uppkörningen. På en fin liten 70-väg blev jag torpederad i huvudet av en duva som flög upp från vägkanten. Det gick nästan åt helvete, blev rejält överraskad.


Det är ju det som e´grejen! Töntiga killar blir asballa bakom sitta mörka visir :tummenupp

Fatta nån gång då!

Så dom som redan är kewla har glasklart alltså?




Yes, jag kör med klarvisir. :D
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
En av mina closecalls, det har väl varit ett par tre stycken, var ungefär 45 minuter efter att jag hade klarat av uppkörningen. På en fin liten 70-väg blev jag torpederad i huvudet av en duva som flög upp från vägkanten. Det gick nästan åt helvete, blev rejält överraskad.



Så dom som redan är kewla har glasklart alltså?




Yes, jag kör med klarvisir. :D


:rolleyes: :dummer

Näää det är dem som har gett upp hoppet om att någonsin bli..........

:FU

Godnatt!
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
Jag körde på en riktigt smal väg i slutet av förra sommaren och gick in i en relativt brant nerförsbacke med en kraftig högersväng och var DUKTIG och tänkte...
-"Om jag får möte här gäller det att ligga långt åt höger och hålla lägre fart".
Precis när jag utfört manövern att gå ut till höger och sakta ner till 75km/h uppenbarar sig en bjässe till skördetröska som kom tuffande mot mig mitt i kurvan och tog upp precis hela vägbanan. Jag hävde ut hojjen ännu längre åt höger så dammet yrde och han la ett hjulpar utanför vägbanan på sin sida och vi svepte så nära att jag hade halm i hjälmen när jag kom hem... Ibland är det bra att inte köra med pannbenet, annars hade jag varit kylarprydnad på skördetröska by now...
 

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Finspång
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
6 grabbar på sporthoj 1 trevlig dag 06....från nkpg till sörping en bak väg, ligger 5:a i gruppen o alla kör genom kurvan ok....ja tar då tydligen ettannat spår på typ ettantal cm som innebär flytande asfalt som ej syntes....släpper fram som tar grepp sekunden efter(supercorsa) hojen har då tagit en ny riktning typ rakt framtill karlhygget.......!!!!!panik .....eftersom fram tar grepp så vill bak då svara= andra hållet....!!!panik...troy bayliss han inte ge ge mig fullgenomgång hur man parerar...så man bor i norrkpg så man tar ut foten o kör speedway ha ha.....lucky for me it works....nr 6 i kön min polare kör upp jämter o har settallt bakifrån...de enda han ser i hjälmen är 2 vita ögonglober he he he.......:tummenupp :yoparty

blonken kan du beskriva hur man gör en riktig biaggi me 1 gixxer750.....sorry ja va tvungen, hade 1 rödvinare mot strupen.......:D :D :D :D :D :D
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top