Com Hem snuvar oss på MotoGP

maol69

aStyle
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Kings Ports Place - GBG
Hoj
2009 R1, 2008 848
Ja, jag ringde och skällde på dem så fort jag fick info-brevet om detta, i förrgår typ..

Är det rätt att efter precis hur många år som helst som Eurosport funnits i grundutbudet bara ta bort med och ersätta med nån jävla ytterligare TV4-skitkanal med TRE (3) dagars varsel.. :näsblod

Dessutom när jag själv skulle gå in och ändra bland mina favoriter så går det att ta bort en av mina förvalda kanaler, men inte lägga till ny - result:
ringa dem och sitta i telefonkö i över 40 min. (tur att man har handsfree åtminstone)..

Motiveringen från Comhem är: ja, vår uppfattning är nu att det svenska folket hellre vill ha TV4 Sport än Eurosport - därför gör vi denna förändring!

Vem har svarat på denna 'undersökning'?
Tre pers. kanske? :confused:

Dax att antingen bojkotta Comhem alt. protestera för att få dem att inse sitt (STORA) misstag!!!

Man blir ju förbannad för mindre... :mad:
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Jag har också beställt "8 favoriter". Bland dessa 8 kan du välja tex Eurosport 2! Ibland delas Superbikhelgerna upp mellan de båda Eurosportkanalerna. Nu kan man se både heat 1 och 2! Det nya digitala "basutbudet" är dessutom lite billigare.
Även Motors TV går ju att välja med 8 favoriter då kan man se även AMA Superbike! :tummenupp
 

Frozt

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Linköping
Hoj
Cbr 600!
Sanningen är ju den att det är fler vettiga sporter på tv4 sport än vad är på Eurosport. motogp är skoj men all biljard, tennis och landhockey o den skiten. Vad är de för kvalité på de?


Ja, jag ringde och skällde på dem så fort jag fick info-brevet om detta, i förrgår typ..

Är det rätt att efter precis hur många år som helst som Eurosport funnits i grundutbudet bara ta bort med och ersätta med nån jävla ytterligare TV4-skitkanal med TRE (3) dagars varsel.. :näsblod

Dessutom när jag själv skulle gå in och ändra bland mina favoriter så går det att ta bort en av mina förvalda kanaler, men inte lägga till ny - result:
ringa dem och sitta i telefonkö i över 40 min. (tur att man har handsfree åtminstone)..

Motiveringen från Comhem är: ja, vår uppfattning är nu att det svenska folket hellre vill ha TV4 Sport än Eurosport - därför gör vi denna förändring!

Vem har svarat på denna 'undersökning'?
Tre pers. kanske? :confused:

Dax att antingen bojkotta Comhem alt. protestera för att få dem att inse sitt (STORA) misstag!!!

Man blir ju förbannad för mindre... :mad:
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
Svårt att ha parabol när man bor i lägenhet. :(


japp , men har löst det själv :) .. satte in parabol i sovrummet för 2 månader sen , 3 glas fönster som inte släppte igenom signalen , men har satt 2 st 4 mm plexiglasskivor .. så nu har man allt igen :)

flyttade från comhem hus där jag hade rubbet, canal +, viasatsport , tv1000 o massa annat :) .. men hittade en lösning :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hos Comhem får du eurosport för 29kr/mån. Annars så får du TV4sport, vad det nu innebär... :va (inte läst alla inlägg, kanske redan är skrivet..)

Det innebär att de byter ut en motor inriktad kanal mot ytterligare en fotbollskanal. :rolleyes:
Dvs. den fotbollen som inte kvalar in till TV4 eller TV4+ sänder de i någon av sina andra kanaler.

TV4Sport = SportExpressen.

En annan lösning är digital-tv via Telias ADSL. Det är gratis till Juli nästa ar om man tecknar nytt abonnemang. Eller har varit i alla fall.

Dom har bade Eurosport och Eurosport 2 i sitt utbud just nu.

Telias ADSL kväver väll att du har en Telia telefon abonemang också? Eller har de ändrat det?
Telefon via Telia = Dyrt
 
Last edited:

maol69

aStyle
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Kings Ports Place - GBG
Hoj
2009 R1, 2008 848
Knappast tre dagars varsel, snarare tre (3) MÅNADER. Det var känt redan i maj här iaf.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=157214&highlight=comhem
Dessutom, de tar väl bara bort den i gratisutbudet? Går att köpa till.

JAG fick veta av MIN leverantör i tisdags, alltså den 28/8, tre (3) dagar innan förändringen sker - detta tycker jag är riktigt illa!
Hur svårt kan det vara att gå ut till sina kunder och berätta vad som är i görningen, i god tid vill säga?
Så beter jag mig mot mina kunder iaf. - jobbar du för comhem eller? :näsblod
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
de går väl ut så sent just för att ingen ska hinna klaga innan det gått i effekt.

deras "undersökning" är helt och hållet fejkad.
 

maol69

aStyle
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Kings Ports Place - GBG
Hoj
2009 R1, 2008 848
Sanningen är ju den att det är fler vettiga sporter på tv4 sport än vad är på Eurosport. motogp är skoj men all biljard, tennis och landhockey o den skiten. Vad är de för kvalité på de?

Troligen bra mycket bättre som helhet än vad TV4 Sport/Sportexpressen nånsin kommer att kunna erbjuda iaf.
Har 4:an köpt upp comhem eller vad har hänt?
De dominerar ju nu med hur många kanaler i sitt utbud som helst, 8 kanaler fn. och som vanligt mest 08-influerat så vem bryr sig - mest skit mao. :huvet

de går väl ut så sent just för att ingen ska hinna klaga innan det gått i effekt.

deras "undersökning" är helt och hållet fejkad.

Exakt, det är så det känns (och säkerligen oxå är), släpper vi nyheten tillräckligt sent så kan ingen stoppa oss... :huvet
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
JAG fick veta av MIN leverantör i tisdags, alltså den 28/8, tre (3) dagar innan förändringen sker - detta tycker jag är riktigt illa!
Hur svårt kan det vara att gå ut till sina kunder och berätta vad som är i görningen, i god tid vill säga?
Så beter jag mig mot mina kunder iaf. - jobbar du för comhem eller? :näsblod
Nej, jag jobbar inte för ComHem men du jobbar för CanalDigital?

Jag vet inte vilken som är DIN leverantör, inte heller vad du har för avtal med dem.

Däremot så meddelade ComHem den 30/5-2007 till sina kunder att Eurosport utgår och ersätts med TV4 Sport i deras Analoga grundutbud fr.om. den 1/9-2007. Det är tre månader i förväg, ganska standard för bl.a. anställningsavtal och hyresavtal.

Klart att det är trist, då jag inte ser TV4 Sport men ser inte direkt vad de gjort fel. Det är nog inte så många av ComHems kunder som följer MotoGP.
 
Last edited:

Le Mans

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2006
Ort
sthlm
Hoj
ducati
:huvet dom ska bara ha o ha. därför skarom bara få o få...:mad:
r grymt missnöjd merom...
Bra att du sa upp skiten.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top