Com Hem snuvar oss på MotoGP

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Så om du betalar 16000:- för helförsäkring på din motorcykel, och bolaget tycker att i det priset ska numera bara trafikförsäkring ingå (man ersätter den gamla helförsäkringsbiten en glasögonförsäkring och en försäkring mot stenskott på bakljusglaset istället) så är det helt OK med dig, du kan ju köpa till helförsäkring från ett annat bolag?

Ja, precis så är det ju det som har hänt. :rolleyes:

i med att du inte är påverkad, kanske du inte ska uttala dig egentligen? eller hur? du har inte samma problem helt enkelt.

Vadå inte påverkad? Jag har ju Comhem och betalar dessutom extra för digital-TV där Eurosport ingår så visst är jag påverkad. Information om detta har jag fått sedan mycket länge så hade jag inte redan haft digital-TV hade jag lätt hunnit beställa det och det hade fortfarande inte varit något problem annat än möjligtvis ett ekonomiskt då (~150 kr/mån).
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vadå inte påverkad? Jag har ju Comhem och betalar dessutom extra för digital-TV där Eurosport ingår så visst är jag påverkad. Information om detta har jag fått sedan mycket länge så hade jag inte redan haft digital-TV hade jag lätt hunnit beställa det och det hade fortfarande inte varit något problem annat än möjligtvis ett ekonomiskt då (~150 kr/mån).

Ja i med att du är nöjd, så varför klaga på de som klagar över att de inte är nöjda? bara för att man kan klaga?

klagolandet sverige. om det inte finns något att klaga på, klaga på att det inte går att klaga. bah
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Inlägget av Swedie #54 säger väl rätt bra vad d handlar om. Är man inte överens med bolaget vad dom tror att Jag o Du vill ha i basutbudet är d ju såklart allas rätt att protestera.

Det är klart att det är skitsnack av Comhem att säga att svenska folket hellre vill ha TV4 Sport än Eurosport och även jag har skrivit på protestlistan sedan länge p g a det. Det är mer att sitta just här på racedagen och protestera och klaga som jag vänder mig mot men som nu påpekats så ska man inte klaga på de som klagar.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
3146553 Det är klart att det är skitsnack av Comhem att säga att svenska folket hellre vill ha TV4 Sport än Eurosport och även jag har skrivit på protestlistan sedan länge p g a det. Det är mer att sitta just här på racedagen och protestera och klaga som jag vänder mig mot men som nu påpekats så ska man inte klaga på de som klagar.
vad ska folk göra då som inte kan se rejset? förövrigt är det paus nu.
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Nejdu, vi är ju Svenskar!

98 av 100 som är missnöjda med något knyter näven i fickan och svär över det på fyllan - men att göra något åt det är det inte tal om!

Men du kan ju försöka få dem att säga ifrån i din förening, din uppviglare du! :D

Märks att SH är en svensk site... Någon som känner igen uttrycket "sparka av backspegel"? :yoparty
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, precis så är det ju det som har hänt.


Näe, precis så är det inte, men min jämförelse är tillräckligt lik för att fungera utmärkt.

Det är en tjänst man betalat tidigare för.
Tjänsten förändras, det man ville ha försvinner och ersätts med något annat man inte vill ha, utan att bli billigare.

Du tycker att då kan man köpa till det man hade och ville ha.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
halvt-OT: fy fan va uselt och tråkig den där kanal 8 är, bara skitdokumentär från DW-TV... BORING!!!

och "tv4 sporten" visar ju för fan just nu exakt samma tråkiga studio-snack om fotboll som tv4+...

fy fan för com hem!
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Ja, just det!
Du verkar fatta lite trögt, men min leverantör är just Comhem som alla i den här tråden klagar på och beklagar sig över att de beter sig helt kasst när de ersätter med en skitkanal som TV4 Sport.
Nej, inte trögare än vanligt. Jag tycker dessutom själv att Eurosport är bättre än SportExpressen, numera TV4Sport.
Min över huvudtaget första indikation på att detta byte skulle ske var just den 28/8 vilket jag tycker är under all kritik.
Jag kan ju iof sig ha missat en tråd om det här på SH för ett antal månader sen, men ska man behöva ha koll på det här? Det är väl upp till leverantören att upplysa om i god tid, eller?
Nej, det är självklart inte på sporthoj.com som ComHem ska upplysa sina kunder! Tråden här väckte iofs. stort liv men jag fick reda på det ändå.
Är du säker på att du inte fått reda på det av ComHem eller din hyresvärd/fastighetsförening?
Men du har rätt, troligen måste de meddela betalande kunder i tid enligt gällande avtal. Frågan är om det inte gjort det, i annat fall kan du kanske stämma dem? I annat fall kanske göra som mig och betala för att få se MotoGP?
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
vafan, slog på TV4 sport nu o de visar nån jävla dramakomedi!
då är ju fanimej snooker roligare att titta på!

The air up there (pågår nu)
19.05-21.00 (Air Up There, The) Amerikansk sportkomedi


Helt sjukt! jävla skitkanal....
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
3153758 vafan, slog på TV4 sport nu o de visar nån jävla dramakomedi!
då är ju fanimej snooker roligare att titta på!

The air up there (pågår nu)
19.05-21.00 (Air Up There, The) Amerikansk sportkomedi


Helt sjukt! jävla skitkanal....
Det här är vad "svenska folket" vill ha... :rolleyes: jisses säger jag bara.
 

maol69

aStyle
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Kings Ports Place - GBG
Hoj
2009 R1, 2008 848
Vlken sjysst inställning och attityd från Comhems sida... :tungan
NOT!!!

-Lära sig nått av vad kunderna har att säga?
-Näää

Skitkasst, iaf. enl. min mening

Citat G-P, 070912:
"Kabel-tv-jätten Comhem är den leverantör som i dag erbjuder flest valmöjligheter för tittarna. Men bolaget fick skarp kritik när den populära kanalen Eurosport för ett par veckor sedan ströks ur basutbudet och ersattes av TV 4 Sport.
Bernd Schmitz, tf informationschef på Comhem, tycker inte att företaget kan lära sig något av Eurosportdebatten.
- Vi visste på förhand att många skulle vara positiva och många negativa. Vi gjorde en massiv informationsinsats och jag tycker vi gjorde det bra. Någon lärdom ... där vet jag inte vad du tänker på, säger Schmitz."

'massiv informationsinsats' undrar man ju återigen - tre (3) dagar innan förändringen fick jag först besked om detta!!! :huvet :huvet :huvet
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Sådär, ja

Nu har man kopplat bort comhem :arsele från villan, 500 kostar det. Nu är jag fri att välja ett företag som jag anser har bättre utbud och bättre gehör för kundernas önskemål. :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top