Com Hem snuvar oss på MotoGP

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varför inte skaffa deras digital-TV då? Mer kanaler, bättre bild, mer info och dessutom Eurosport 1 och 2. Häng med lite i stället för att gnälla, är ni sura över att comhem.se går segt mer erat 56k telefonmodem också? :tungan

För att det kostar extra utöver det vi redan betalar för ett kanalpaket som alltid har innehållit Eurosport?

Jag tog ett extra paket, Canal Digital med egen parabol, för trots att jag bor i ett ComHem hus, och inte kan avsäga mig deras grundutbud ska dom inte få tjäna en spänn till på mig.

(EDIT) comhem.se går segt med min 54Mbits uppkoppling också, som jag inte heller har köpt av Com Hem...

Last edited:

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Varför inte skaffa deras digital-TV då? Mer kanaler, bättre bild, mer info och dessutom Eurosport 1 och 2. Häng med lite i stället för att gnälla, är ni sura över att comhem.se går segt mer erat 56k telefonmodem också? :tungan

Nej, jag vill inte ha deras skitbox i min lägenhet.

Jag ogillar hela idén med det skitföretaget och deras tjänster - vill inte ha med dem att göra sedan de lyckades fucka upp min tillvaro med deras första version av digital TV och kabelbredband för 6-7 år sedan.

Deras kundtjänst var det uslaste jag varit med om, de lyckades hålla mig upptagen flera timmar i månaden med felaktiga fakturor, icke fungerande tjänster och "koppla-bort"-fasoner.

...det gick segt även med min 100/100 fiberanslutning kan jag intyga! :arsele

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3

Jag tycker att mina 80:-/mån borde räcka till Eurosport. Den kanalen har ju alltid funnits med i det fasta utbudet.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Så! Mitt första "griniga grannen" -uppdrag utfört och Jag tar klivet helt in i pensionsvärlden. Jag har mejlat styrelsen i brf-föreningen om byte av leverantör. Discovery är ju också borta. Hur kan de ta bort det enda folk vill titta på?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Mycket sura uppstötningar här. De har ingen skyldighet att ha ett visst kanalutbud som passar er bara för att "det alltid varit så". Snacka om att vara naiva! Antingen väljer ni de tjänster de faktiskt har eller så väljer ni en annan leverantör.

Nu har jag inte tid med mer bitterhet utan kollar på MotoGP i stället. :D

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Var kommer jag hitta dagens motogp tävling?

Pirate Bay?

Mycket sura uppstötningar här. De har ingen skyldighet att ha ett visst kanalutbud som passar er bara för att "det alltid varit så". Snacka om att vara naiva! Antingen väljer ni de tjänster de faktiskt har eller så väljer ni en annan leverantör. :D
Vadå välja annan leverantör. Jag betalar redan till comhem, som jag är tvingad till :mad:

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
...för att de kan tvinga dem att betala extra för det nu? :va :gnissla

Jo men vi här på sh är ju inte unika. Så här tycker alla. om man hör med folket o bo-föreningen så kan man säkert byta och då torskar com hem kunder.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Jo men vi här på sh är ju inte unika. Så här tycker alla. om man hör med folket o bo-föreningen så kan man säkert byta och då torskar com hem kunder.

Nejdu, vi är ju Svenskar!

98 av 100 som är missnöjda med något knyter näven i fickan och svär över det på fyllan - men att göra något åt det är det inte tal om!

Men du kan ju försöka få dem att säga ifrån i din förening, din uppviglare du! :D

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
jag är comhem kund och har tittar på motoGP nu! kanske för man dejtade tjejen i repan?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
jag är comhem kund och har tittar på motoGP nu! kanske för man dejtade tjejen i repan?

Kunder hos fd UPC, numera Comhem Stockholm har alla kanaler kvar som tidigare. Den enda skillnaden är att Sportexpressen bytt namn till TV4 Sport.

För jag tror inte att jag dejtat nån tjej i repan på Comhem. :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mycket sura uppstötningar här. De har ingen skyldighet att ha ett visst kanalutbud som passar er bara för att "det alltid varit så". Snacka om att vara naiva! Antingen väljer ni de tjänster de faktiskt har eller så väljer ni en annan leverantör.

Mycket skadeglädje här?
Grejen är ju att folk har valt en tjänst som dom har, sen har Com Hem ändrat tjänsten.
Jag kollar också MotoGP, utan att betala ComHems hela tivolipaket.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX

Det går inte. MotoGP börjar 14.00.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Nejdu, vi är ju Svenskar!

98 av 100 som är missnöjda med något knyter näven i fickan och svär över det på fyllan - men att göra något åt det är det inte tal om!

Men du kan ju försöka få dem att säga ifrån i din förening, din uppviglare du! :D

Revolution! Jag vill ha blodvite! JAg skiter faktiskt i om det blir nån skillnad annars, bara Jag får tilbaka Discovery och Eurosport lagom till höst/vintermånaderna.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Mycket skadeglädje här?

Nej, mera förvåning över att något som uppenbart är viktigt inte är värt något extra. Är all TV-tittning inklusive två MotoGP-race i månaden värt 80 kr/månad som någon nämnde att de betalade? Vad får man för 80 kr annars?

De flesta som känner sig tvingade att ha Comhem för att föreningen/hyresbolaget de bor i har det kan skaffa en Boxer t ex så slipper man Comhem om man nu inte gillar deras alternativ. Har svårt att tycka synd om folk som faktiskt har ett val, det är dock inte samma sak som skadeglädje.

Jag betalar extra för Comhem digital-TV trots att jag har deras analoga utbud "gratis" (inbakat i månadsavgiften för boendet) för att det tillför mig en del. Jag skrev på protestlistan som cirkulerade här trots att jag visste att den inte skulle beröra mig just nu i alla fall men vem vet om de tar bort det ur mitt utbud också?

I så fall får jag betala extra för Eurosport, så pass mycket vill jag ha den. Eller skaffa Boxer. Eller kolla på nätet, live eller i efterhand. Inget är för evigt. :)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
På min eurosportkanal går just nu 'mighty ducks, med emilio estevez istället för racing. Det kombinerat med att discovery oxå är dött är skäl nog för att släpa ut varenda comhem-anställd i hela landet på torget och skjuta av dem en efter en.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej, mera förvåning över att något som uppenbart är viktigt inte är värt något extra.

Så om du betalar 16000:- för helförsäkring på din motorcykel, och bolaget tycker att i det priset ska numera bara trafikförsäkring ingå (man ersätter den gamla helförsäkringsbiten en glasögonförsäkring och en försäkring mot stenskott på bakljusglaset istället) så är det helt OK med dig, du kan ju köpa till helförsäkring från ett annat bolag?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3146244 Varför inte skaffa deras digital-TV då? Mer kanaler, bättre bild, mer info och dessutom Eurosport 1 och 2. Häng med lite i stället för att gnälla, är ni sura över att comhem.se går segt mer erat 56k telefonmodem också? :tungan

i med att du inte är påverkad, kanske du inte ska uttala dig egentligen? eller hur? du har inte samma problem helt enkelt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln