Com Hem snuvar oss på MotoGP

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
nu kan man iaf kolla porshe carrera cup hela natten, samt kolla på tv-tablån fram till klockan 18,30!!! Yeah, INTE!
Vafan visar de ingen sport innan dess eller? Och om man trodde att kunderna skulle bli nöjda så har de då fattat fel, att kolla repriser hela dagarna visar bara på dåligt utbud helt enkelt.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
ja fan, seriöst?
okej, kul att det verkar bli mycket svensk sport (urk för fotboll däremot..)
men som nu, första dygnet, INGET på tv förens 18.30, EN LÖRDAGKVÄLL!
och visst, kul med Porsche Carrera Cup - men vem fan har tänkt sitta uppe 01.55 till ca 05.00 för att se det?...

fan va lack jag blir... :mad:
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
myp2p.eu brukar ha moto gp (gratis) Har inte behövt kolla där innan men man får väl börja nu. Fotboll däremot brukar jag kolla på den sidan o kvaliten e helt ok för d mesta
 

maol69

aStyle
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Kings Ports Place - GBG
Hoj
2009 R1, 2008 848
Nej, jag jobbar inte för ComHem men du jobbar för CanalDigital?

Jag vet inte vilken som är DIN leverantör, inte heller vad du har för avtal med dem.

Däremot så meddelade ComHem den 30/5-2007 till sina kunder att Eurosport utgår och ersätts med TV4 Sport i deras Analoga grundutbud fr.om. den 1/9-2007. Det är tre månader i förväg, ganska standard för bl.a. anställningsavtal och hyresavtal.

Klart att det är trist, då jag inte ser TV4 Sport men ser inte direkt vad de gjort fel. Det är nog inte så många av ComHems kunder som följer MotoGP.

Ja, just det!
Du verkar fatta lite trögt, men min leverantör är just Comhem som alla i den här tråden klagar på och beklagar sig över att de beter sig helt kasst när de ersätter med en skitkanal som TV4 Sport.
Min över huvudtaget första indikation på att detta byte skulle ske var just den 28/8 vilket jag tycker är under all kritik.
Jag kan ju iof sig ha missat en tråd om det här på SH för ett antal månader sen, men ska man behöva ha koll på det här?
Det är väl upp till leverantören att upplysa om i god tid, eller?
Tydligen var jag ju heller inte ensam att få denna 'överraskning' eftersom comhem denna kväll var fullständigt nedringda :mad:
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
funkar comhem.se för er? jag ska dit för att klaga, men kommer inte fram... antar fler vill klaga...
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Jamen vafan är detta??!

Jag har någon jävla TV4 skitkanal istället för Eurosport!? Har totalt missat att detta skulle ske!

Å andra sidan åker allt från KomBort i papperskorgen eftersom de direktaddreserar sin jävla reklamdynga.

funkar comhem.se för er? jag ska dit för att klaga, men kommer inte fram... antar fler vill klaga...

Nej, deras sida vill INTE laddas... Lika trögt som deras bredband! :mad:

EDIT: Jag fick dynga från dem igår där vår förening gjort ngn gruppanslutning med dessa fukkon och i brevet frpm KomBort står det att EUROSPORT (med loggan och allt) är en del i vårat grundutbud. Det står inte ett skit att den kanalen skall bort - och då kom detta brev igår (eller i torsdags, var borta).
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Läste just detta:

Under det senaste året har det svenska tv-utbudet förändrats och nya kanaler har startat. De nya kanaler som tillkommit har snabbt väckt tittarnas intresse.

För att tillmötesgå den ökade efterfrågan kommer vi från och med den 1 september erbjuda flera av de nya, populära kanalerna i vårt analoga grundutbud.

Snacka om de LJUGER rakt ut. Det är skitsnack att de försöker tillmötesgå kunders önskemål. Vad de gör är att de fimpar Eurosport för att de kanske ville ha mer betalt eller vad det nu var jag läste. Det handlar iaf iNTE om att "svenska folket" vill ha TV4 sport istället för Eurosport, eller kanal 9 istället för Discovery Mix.

ComHem bör få på huvet för det här, hur ska vi ta oss till?
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
JAAAAA! :yoparty


Efter en kanalsökning i digitalboxen så hittade jag Eurosport! Kanalen hade bara bytt kanalnummer.
Fan vad skönt! Jag var lite orolig där ett tag.

Snacka om de LJUGER rakt ut.
Det där har jag också läst någonstans. Låt dem få ett helvete för det.
 
Last edited:

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Ja nu är det bara att gå med i ett comhem-server gäng = comhem blir lurade :tummenupp

Dom jävlarna ska inte tvinga mig till att köpa ett packet med kanaler. Det borde räcka med de 80:-/mån som bakats in i min hyra :mad: :mad: :mad:
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tyvärr öser man oss med ännu fler amerikaniserade själlösa mainstream värsta sortens kanaler typ tv9.. Se vad tv3 tv5 o alla tv4 kanaler o resten av Comhem igentligen visar allt e samma intelligentbefriande bimbotv..Tv Bolagen hävdar med dåres envishet att detta vill vi tittare ha..Kvalitets kraven för tv bolagen verkar ej existera

Nu står många utan en riktig europeisk sportkanal o jag hoppas verkligen att de ansvariga ställs till svar för detta respektlösa övergrepp...
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Enligt det brev som kom igår skall jag ha Europort - men inte fan finns kanalen att uppbringa i alla fall, har sökt igenom alla frekvenser.
 

Bifogat

  • KomBort.jpg
    KomBort.jpg
    70.9 KB · Visningar: 79

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Enligt det brev som kom igår skall jag ha Europort - men inte fan finns kanalen att uppbringa i alla fall, har sökt igenom alla frekvenser.
Enligt det brev som jag fick för ett par dagar sedan så skulle bara Discovery Mix utgå. Jag pustade ut och tänkte att man har i alla fall motogp kvar. En liten tröst.

9.45 sitter jag i soffan med frukosten dukad och ser fram emot en dag med motogp. Vad händer? TV4 Sport :mad: :mad: :mad:
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Varför inte skaffa deras digital-TV då? Mer kanaler, bättre bild, mer info och dessutom Eurosport 1 och 2. Häng med lite i stället för att gnälla, är ni sura över att comhem.se går segt mer erat 56k telefonmodem också? :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top