Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ja, vad ska man skriva som inte skrivits :)
Mycket kul race! Rossi och Marques står för underhållningen. :banana
Lorre är ju fantastisk men tråkig. Alltså inte tråkig kanske men han kör som en maskin, vilket gör racet tråkigt....typ.
Rossi är ju den enda som kan bryta den nästan totala spaniendominansen.
Ducce redan skjutit en motor :brinnerup inte bra för dom. Blir det halv säsong för dom iår då eller?
A Espargaro verkar vara världens trevligaste kille :) Ge honom en riktig hoj!
Tror inte Ducati sköt motorn men med tanke på det begränsade antalet motorer man har så valde dom att starta med hoj två. Tror dom vill undersöka vad det var som rök. Om jag förstod Michel Turco rätt alltså "Motor is not broken"

Håller med dig om Espargaro, tänk att få Aleix och Pol i samma team på fabriksmateriel nästa säsong.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
MotoGP Race 1, 2013 - Det mesta är redan sagt, bara att bocka och buga!

Laddade alla racen med LÅNGSAM SIM-kortsuppkoppling, kunde mycket trött börja kika först vid 02-tiden:
-Moto3 - piggnade till något
-Moto2 - nja, kanske nickade till lite då och då
-MotoGP - blev inte mycket mer sovit här i natt

Hoppas nu bara alla håller sig friska så detta fortsätter säsongen ut!

Att Vale täppt truten på SH-"experterna" hoppas jag också varar hela säsongen.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Du har en högtidsstund framför Dig, heftigt värre när tre varv återstår!! :)

Har inte gått in och läst några nyheter eller forumet förrän jag nu sett loppet. Det var ett spännande race i toppen utom om första plats. Lorenzo var aldrig hotad. Snygg uppkörning av Rossi. Men jag är nog mer imponerad av Márquez. Lite mer erfarenhet och jag tror att han hade varit aggressiv nog och kört om Pedrosa. Chanserna fanns ju vid ett flertal tillfällen. Tycker även att Crutchlow gjorde ett bra race fram till sitt misstag.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Kul lopp, kan bli en bra säsong. Fjorårets race visade sig vara en bra indikation om säsongen i stort så.
Jag var lite nervös där ett tag att MM skulle hitta på dumheter som han gjort tidigare, men det löste sig. Inget MM fan, men grym rookie-körning och DP fick sig nog en tankeställare.

Tragiskt med Ducati, för sportens skull vore det nog bra med fler än två konkurrenskraftiga fabriksteam. Yamaha får lease:a motorer åt dem, så de kan få till ett fungerande chassi? :)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag satt och hoppade i soffan igår... så jäkla underbart!

Jag antar att ingen missat varför Crutchlow inte vann racet
"My pace was promising and I think I would have deserved to be on the podium, but it was clear to see that I was lacking a bit of speed on the straight" (motogp.com)

Detta trots att han bara var 1 km/h långsammare än lorenzos på toppen.

JmD

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2013
Hoj
Kawa ER6n -12
Ja jeflar vilket premiär-race! Jag var helt lyrisk när Rossi kämpade sig upp, o låg o kampade med MM dom sista varven, underbart race!
Lorenzo är ju en maskin, som sagts tidigare. Man kan ju inte låta bli att imponeras! Men hoppas han blir lite mer mänsklig, så att säsongen blir intressantare! :)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Kommer visa sig på Austin att han faktiskt är slut! Nybörjartur, pff!

Ja...såklart det är nybörjartur. Från och med nu kommer han att harva från 10:de plats och neråt. Kan inte någon bara be honom att lägga av nu. Det här börjar bli larvigt. Tro att han kommer vinna lixom. :wiggle

Äh...så fan att han är. Ni fattade väl att jag var ironisk. :tomten

Det är nu han kommer köra som om varje race vore det sista. Visst kommer han få det tufft med MM och grabbarna. Men det gör inte honom nåt. Tvärtom. Han gillar när det är strid på strupen. Då är han som bäst.

Hoppas alla i toppen får vara friska och köra i mål. Då kommer det bli en spännande säsong. Lorenzo får fan inte dra iväg för långt.
//M

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Cal är duktig och blir farlig - när han, t.ex., lär sig att inte försöka bromsa om andra minst lika snabba som redan tagit bästa spåret.

"My pace was promising and I think I would have deserved to be on the podium, but it was clear to see that I was lacking a bit of speed on the straight" (motogp.com)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tycker det är väldigt skönt att rossi sitter på en hoj som han kan köra fort på. Blir intressantare att titta på när det är flera stycken skickliga förare som kämpar om placeringar.
Cal hade varit väldigt intressant om han körde mindre på vinnarskallen och lite mer på taktik, eller vad man ska kalla det... MEn han gav iaf lite krydda till racet, och det är ju bara bra. ;)
Mer kamp på toppen!
Nu ska de bara låta bli att släppa iväg lorre sådär med. :näsblod

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR

Lorenzo hade dock ingen slipstream på hela racet, vilket Cal hade när han satte sina toppfarter...

Det är klart att han har lite sämre hoj än Vale och Jorge, men den största skillnaden i just toppfart är ju ändå Honda gentemot Yamaha, inte fabriksyamma gentemot Tech3 yamma.... Man såg ju tydligt att även Vale fick kämpa på bra för att hänga med hondorna på rakan...

Cal är lite för het tycker jag... Han har ju speed i kroppen, och kan sätta bra varvtider (vilket man ser på kval och träning). Men när det kommer till race så gör han ju i stort sett ALLTID nån miss förr eller senare...

Last edited:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Han gillar när det är strid på strupen. Då är han som bäst.
Det är väl till stor del det som är hans storhet, han gillar att rejsa och att åka hoj i största allmänhet. Söndagen efter Assen åker han gärna motorcykel till WSBK för att åskåda.
Tror han uppriktigt gillar att det tillkommit gubbar som MM och Crutchie som också kan ge honom en match.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Lorenzo hade dock ingen slipstream på hela racet, vilket Cal hade när han satte sina toppfarter...

Kollar man analysen så snackar Cal bara skit! Analys.
Hans hoj är lika snabb som Lorenzo & Rossis, även utan slipstream. Hondorna har däremot mer pulver & bra med extra knuff längs med rakan.

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85

Kan det varit så att Cal fick hjälp av slipstreaming när hans topphastighet noterades? Lorenzo fick ju iaf. ingen sådan hjälp :tungan
Jag tyckte nog Cals hoj såg långsammare ut på rakan. Särskilt gentemot Hondorna eftersom man kunde se det under många varv. Men även gentemot Yamman när Rossi kom ikapp honom. Rossi verkade inte ha några problem att hänga på Hondorna på rakorna.
Kort sagt, jag tror inte Cal är helt ute och (motor-)cyklar. :)

Edit: lite sen.

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping