Cossie bil spöar R1:a

mr cossie

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Sura
Hoj
Kawasaki ZX6R -08 uttagen 09
Fel bil!!!

Det där är inte min cossie utan en annan bil i klubben!!! han heter mr cossy och jag heter mr cossie!!!!!!! hans bil kommer gå fint när den är färdig lär gå bättre än vad min gjorde för 2 år sen för tekniken har gått framåt sen dess! :7peta
 
Last edited:

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Liten röd sak
sgtpepper skrev:
Varför väljer man en bil framför en hoj? Kan inte någon förklara för mig?
:7peta Därför att man kanske inte har provat på mc alt. har provat och inte gillade det. Behöver inte vara mer komplicerat än så :)

Sen förstår jag inte hur det kan bli sån hysteri över bil vs hoj eller tvärt om. Är ju skitkul med allt som går fort oavsett antal hjul
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Standard ???

Vadå standard! Är det någon som kan intyga att R1:an inte är trimmad.
Vadå dålig start! först över mållinjen vinner. Pungt slut.
(En R1:a med turbo osängt går inte fortare än 9,3-9,5 sek på strippen=402m)
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Och vilka bilar som rullar efter vägarna går på 9,3-9,5 sek på 402m?

KatanaKurre skrev:
Vadå standard! Är det någon som kan intyga att R1:an inte är trimmad.
Vadå dålig start! först över mållinjen vinner. Pungt slut.
(En R1:a med turbo osängt går inte fortare än 9,3-9,5 sek på strippen=402m)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Påse skit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

R1:an hade nog fått stryk om han fått en bättre start, de är ju skrattretande när man ser hur nöjda cossie folket var när han hade vunnit över rettan.
Men dom tar alla chanser dom kan få för det är inte ofta en cossie spöar en R1:a!!!!!
//D
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Läs alla inlägg så tror jag att du hittar ett som det står att en kille (Landåz) hade för sig att den var strypt i insugen.......

KatanaKurre skrev:
Vadå standard! Är det någon som kan intyga att R1:an inte är trimmad.
Vadå dålig start! först över mållinjen vinner. Pungt slut.
(En R1:a med turbo osängt går inte fortare än 9,3-9,5 sek på strippen=402m)
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Jag har suttit och tittat på filmen om om om å om igen jag tycker helt klart bågen är först fram,

Sen att det är en luffare som inte kan starta ställer upp och gör bort sig är ju hans huvudvärk, :3freak :lol

Tur man kör honda :tungan
 

mr cossie

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Sura
Hoj
Kawasaki ZX6R -08 uttagen 09
Finns många vittnen på ca 2billängder före hojjen i mål :yoparty på 402m sen efter 200kmh så segade jag ifrån igen
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
mr cossie skrev:
Finns många vittnen på ca 2billängder före hojjen i mål :yoparty på 402m sen efter 200kmh så segade jag ifrån igen


Hmm ok då var det väll så då. men bara för att ni lyckats filma en kille som får däng av en bil så betyder det ju inte att "super bilen" spöar alla hojar..

tycker du borde snacka men lite folk här på forumet och beställa träff med någon som både kan starta och varva hojen och ta med filmkamera,
Det vore skoj.
 
Last edited:

mr cossie

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Sura
Hoj
Kawasaki ZX6R -08 uttagen 09
jag har redan haft en rejäl disskution på sporthoj.com om detta för 2 år sen typ he he tänk på att cossien hade nästan 500hk!!!!! och inte föraren den bästa på hojjen jag vann solklart sen att jag inte
kanske tar nån annan r1a är en sak men denna hojjen tog jag!!!

Filmen fick jag inte förrens nu i 30års present av en kompis som hittade den när han tittade igenom sina filmer filmen var bort glömd kul att han hitta den!!!

Bilen på filmen är såld nu och nu byggs det en bmw e30 750hk strippen maskin!

samma sommar som jag körde ifrån den R1an körde jag även ifrån en suzuki gsx r1100 -92a med 4-1 system både på rull från 100kmh till 250kmh :tummenupp och stillastående!!!
 

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Borås
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
de såg ju ut som att han skulle välta ju!! ja kan tänka mej att bil folket lever länge på den filmen!!
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Men jisses.. Kan ni inte unna killen segern? Dåligt med sportsmanship här omkring..

En skalp är en skalp även mot någon som dabbar sig. :fakta
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
vi kan ta att han kör ifrån en dålig förare eller möjligvis en r1 strypt till 25kw men inte att han kör ifrån en ostrypt r1:a......

Ugluk skrev:
Men jisses.. Kan ni inte unna killen segern? Dåligt med sportsmanship här omkring..

En skalp är en skalp även mot någon som dabbar sig. :fakta
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
stony skrev:
Hmm ok då var det väll så då. men bara för att ni lyckats filma en kille som får däng av en bil så betyder det ju inte att "super bilen" spöar alla hojar..

tycker du borde snacka men lite folk här på forumet och beställa träff med någon som både kan starta och varva hojen och ta med filmkamera,
Det vore skoj.

Håller med där.
Visst en hoj väger mindre än bilen o tänker man så så är en orginal hoj full pepprad med kraft så det räcker men ska man samtidigt dra det "lite mer lika" så borde det vara lika vilkor med att båda maskinerna är trimmade kanske.
Egenligen blev det en himla uppståndelse med såna trådar,hoj o bil är två helt olika saker o skulle inte byt min hoj mot en sådan gat trimmad bil.
Mr Cossie kanske skulle ställa upp mot GR's tok trimmade busa hoj,skulle se skoj ut när han wheelar förbi gat trimmade bilar he he.
Eller varför inte dragrace hojar/bilar.
Äh detta kan tjattas oändligt o man får höra sånt av sin polare oxå hur dom drar hojar osv...vem bryr sig,jag har inte hojen för o ligga i över 250 km/h eller dra folk.Nä kurv vägar,frihetskännslan o så träffar man en massa kul folk är mer värt.
 
Last edited:

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
mr cossie skrev:
Finns många vittnen på ca 2billängder före hojjen i mål :yoparty på 402m sen efter 200kmh så segade jag ifrån igen


Den där rakan kan omöjligt vara 402m...sen kommer det ju en skarp böj längst ner och att ligga i 200 där GÅR INTE, fast du kanske menar att ni testade senare på motorvägen??

Och jag vet att den hojen var strypt... kan inte säga om den va det just vid det tillfället, men den va strypt under en period :rolleyes:
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top