Det är intressant hur du läser nyheter. EN opublicerad och ogranskad studie pekar på att det kan vara så att barn smittar i lika hög utsträckning som vuxna. Läser du mer än rubriken i Expressen framkommer dock en helt annan bild och de flertalet studier som hittills presenterats på detta område STÖDJER ju Tegnells linje. Så ja; förmodligen borde vi tacka Tegnell.https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/ny-studie-barn-smittar-lika-mycket-som-vuxna/
Tack Tegnell och hela svansen av folk som ständigt hyllar honom och skjuter ner varje budbärare som säger emot honom.
Det är intressant hur du läser nyheter. EN opublicerad och ogranskad studie pekar på att det kan vara så att barn smittar i lika hög utsträckning som vuxna. Läser du mer än rubriken i Expressen framkommer dock en helt annan bild och de flertalet studier som hittills presenterats på detta område STÖDJER ju Tegnells linje. Så ja; förmodligen borde vi tacka Tegnell.
Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Research indicates that children and adolescents are just as likely to become infected as any other age group and can spread the disease.
Även om barn har milda symtom kan de, liksom vuxna med symtom, smitta andra. Det är därför viktigt att undvika att barn som är sjuka träffar andra än familjen i samma hushåll, framförallt om de är förkylda eller har feber. Det är extra viktigt att de undviker att träffa äldre eller personer i riskgrupperna.
Det är intressant hur du läser nyheter. EN opublicerad och ogranskad studie pekar på att det kan vara så att barn smittar i lika hög utsträckning som vuxna. Läser du mer än rubriken i Expressen framkommer dock en helt annan bild och de flertalet studier som hittills presenterats på detta område STÖDJER ju Tegnells linje. Så ja; förmodligen borde vi tacka Tegnell.
Nejdå, då missförstod du mig och jag kunde nog ha varit tydligare. Däremot ville jag försöka slå hål på idén om att din länkning skulle vara något sorts bevis på att Sverige valt fel linje. Det är självklart fullt möjligt att vi har gjort det och som tidigare påpekats gör man klokt i att vara lite försiktig med hårda uttalanden. Tiden får ge oss facit. Men en nyhetsartikel som drar upp flertalet publicerade studier som pekar på motsatsen till din poäng (som fortfarande kommer från EN ogranskad studie) ger dig inte vind i seglen.Du försöker rädda Tegnells ära genom att slå in en öppen dörr nu. Hur läser du själv?
Nejdå, då missförstod du mig och jag kunde nog ha varit tydligare. Däremot ville jag försöka slå hål på idén om att din länkning skulle vara något sorts bevis på att Sverige valt fel linje. Det är självklart fullt möjligt att vi har gjort det och som tidigare påpekats gör man klokt i att vara lite försiktig med hårda uttalanden. Tiden får ge oss facit. Men en nyhetsartikel som drar upp flertalet publicerade studier som pekar på motsatsen till din poäng (som fortfarande kommer från EN ogranskad studie) ger dig inte vind i seglen.
Folkhälsomyndigheten ser ingen poäng att stänga grundskolor.
Men barn skulle kunna vara lika smittsamma som vuxna, enligt en tysk studie
Tar det en gång till då.
Zoda förstod i alla fall poängen.
Din formulering "Tack Tegnell och hela svansen av folk som ständigt hyllar honom och skjuter ner varje budbärare som säger emot honom." fick mig att lägga fokus på något annat än det du verkar vilja lägga tyngdpunkten på nu. Kanske missförstod jag dig.
När du skriver att han har haft fel i det mesta så tycker jag det är ytterst anmärkningsvärt.Ja, Tegnell med svans är ju den huvudsakliga orsaken till att vi har så obalanserad information till svenska folket.
Tegnell har haft fel i det mesta som han sagt sedan i januari, ändå höjer svansen honom till skyarna och den som ifrågasätter eller nämner andra källor som påstår någonting annat blir direkt jagade av svansen.
Citerar man någon annan av världens epidemiologer så kommer direkt någon ur svansen och frågar om man är epidemiolog eftersom man har mage att ifrågasätta nåt som Tegnell sagt.
Andra länder gör annorlunda men ändå är det så självklart för många att just Sverige gör rätt. Jag hoppas det är sant men skulle önska en större försiktighet innan det är klarlagt.
Nu är ju iofs svenska folket som kollektiv smartare än landets myndigheter och har varit försiktigare och isolerat sig mer än vad myndigheterna rekommenderat. Så dödligheten har ju tack och inte nåt upp till de nivåer vi kunde ha haft.
Men anledningen till ökningen är att även dödsfall på äldreboenden i Lombardiet räknats in i lördagens siffror, skriver italienska medier.
– Vi har sett det när det gäller klimatet, Metoo och Sverigedemokraterna. Vi förväntas hålla med makten annars är vi förrädare.
Samtidigt har Sverige haft sin beskärda andel av större kriser. Gröning exemplifierar med Estonia och tsunamikatastrofen.
– Sverige har haft otroligt många kriser, men ingen får någonsin ta ansvar.
"hela Sveriges strategi går ut på att vi inte har någonting."
Det här gör väl vissa medlemmar varma inombords tänker jag mig.
Nästan så man tror Niklas Witt är medlem här.
https://mobil.sn.se/nyheter/sormlan...a-morklaggningen-vi-har-mejlen-sm5392341.aspx
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |