Det borde ge effekt på balansering av pensionen också.Cynisk: on.
This is fine. Ska man ändå sålla på äldreboenden så kan man ju köra fullt ut på spridning. Och de anställda? Kommer ju finnas massor med arbetslösa att fylla upp med, för fortsatt låglönejobb.
https://omni.se/skyddskladeskrav-tonades-ner-efter-tryck-fran-skr/a/dOeddj
Myndigheter som hittar på egna hyss så säg?
dr Mengele sa idag att vi har börjat få en avtrappning och visst skulle man kunna ana sig till att urskilja en avtrappning men misstänksam som jag är så plockade jag bort Stockholm från statistiken över totala antalet döda från scb.
Och bortser man från sista veckan som inte har tillförlitlig data blir jag snarare oroad att resten av Sverige inte alls är nära slutet, snarare bara slutet av början.
Hell jäz!
https://www.svd.se/tegnell-pausar-svensk-insamling-av-coronadata
Nämen om verkligheten inte stämmer överens med kartan så får folk klara sig utan karta. Eller nåt
Han gör samma bedömning som 22 forskare på DN Debatt som nyligen hävdade att svenska dödstal per dygn och miljon invånare ligger på samma höga nivå som i Italien.
Adam Altmejd har gjort en bra graf som visar eftersläpningen i inrapporteringen av dödsfall
View attachment 453749
Ja, jag tror varje stapel med prickar är rapportdagen. På y-axeln är antalet dagars från rapportdagen som dödsfallen inträffade. Ju större prick, desto fler dödsfall under samma dag.
Det är alltså minst antal rapporterade dödsfall på helger.
Måste vara så. Jag skulle ju vilja ha prickarna på den dag som dödsfallet vara så skulle de ge en lite bättre ide om hur många ytterligare döda man kan anta varje dag.
Ett vaccin brukar normalt ta 10,7 år att utveckla från preklinisk fas till kommersialisering. Sannolikheten att det når marknaden är på sex procent, enligt en studie från 2013 gjord av Plos One.
Ett vaccin brukar normalt ta 10,7 år att utveckla från preklinisk fas till kommersialisering. Sannolikheten att det når marknaden är på sex procent, enligt en studie från 2013 gjord av Plos One.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|