Covid-19 viktig information!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Cynisk: on.
This is fine. Ska man ändå sålla på äldreboenden så kan man ju köra fullt ut på spridning. Och de anställda? Kommer ju finnas massor med arbetslösa att fylla upp med, för fortsatt låglönejobb.

https://omni.se/skyddskladeskrav-tonades-ner-efter-tryck-fran-skr/a/dOeddj

Myndigheter som hittar på egna hyss så säg?
Det borde ge effekt på balansering av pensionen också.
Säg att vi blir av med 10,000 pensionärer, det är bra många afghanska äldre släktingar det, vi borde snart se ljuset i tunneln och kunna vrida upp migrationstrycket ännu mer.
Det är också många äldreboenden lediga att konvertera till förläggning.
Tror nog Anders kommer belönas väl.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
dr Mengele sa idag att vi har börjat få en avtrappning och visst skulle man kunna ana sig till att urskilja en avtrappning men misstänksam som jag är så plockade jag bort Stockholm från statistiken över totala antalet döda från scb.

Och bortser man från sista veckan som inte har tillförlitlig data blir jag snarare oroad att resten av Sverige inte alls är nära slutet, snarare bara slutet av början.

Bifogat

• SverigeUtanStockholm.png
    SverigeUtanStockholm.png
    24.9 KB · Visningar: 22

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
dr Mengele sa idag att vi har börjat få en avtrappning och visst skulle man kunna ana sig till att urskilja en avtrappning men misstänksam som jag är så plockade jag bort Stockholm från statistiken över totala antalet döda från scb.

Och bortser man från sista veckan som inte har tillförlitlig data blir jag snarare oroad att resten av Sverige inte alls är nära slutet, snarare bara slutet av början.

Hell jäz!

https://www.svd.se/tegnell-pausar-svensk-insamling-av-coronadata

Nämen om verkligheten inte stämmer överens med kartan så får folk klara sig utan karta. Eller nåt:fyllisar

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hell jäz!

https://www.svd.se/tegnell-pausar-svensk-insamling-av-coronadata

Nämen om verkligheten inte stämmer överens med kartan så får folk klara sig utan karta. Eller nåt:fyllisar

Kommer inte åt/betalvägg men ser detta i inledningen av texten angående professor Litton:
Han gör samma bedömning som 22 forskare på DN Debatt som nyligen hävdade att svenska dödstal per dygn och miljon invånare ligger på samma höga nivå som i Italien.

Raderad medlem 51742

Guest
Adam Altmejd har gjort en bra graf som visar eftersläpningen i inrapporteringen av dödsfall

lag_trend_sweden_2020-04-29.png

Raderad medlem 51742

Guest
Ja, jag tror varje stapel med prickar är rapportdagen. På y-axeln är antalet dagars från rapportdagen som dödsfallen inträffade. Ju större prick, desto fler dödsfall under samma dag.

Det är alltså minst antal rapporterade dödsfall på helger.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, jag tror varje stapel med prickar är rapportdagen. På y-axeln är antalet dagars från rapportdagen som dödsfallen inträffade. Ju större prick, desto fler dödsfall under samma dag.

Det är alltså minst antal rapporterade dödsfall på helger.

Måste vara så. Jag skulle ju vilja ha prickarna på den dag som dödsfallet vara så skulle de ge en lite bättre ide om hur många ytterligare döda man kan anta varje dag.

Raderad medlem 51742

Guest

Ett vaccin brukar normalt ta 10,7 år att utveckla från preklinisk fas till kommersialisering. Sannolikheten att det når marknaden är på sex procent, enligt en studie från 2013 gjord av Plos One.

Just av den anledningen tror jag man skall vara lite försiktig med att dra för långtgående slutsatser när forskarteam rapporterar att de kommer ha ett vaccin framme inom X månader. De sätter naturligtvis sitt hopp till det, annars skulle de inte arbeta med vad de gör, men de har förstås en bias samt även ett intresse av att skapa en positiv bild av just sin vaccinkandidat, för att få finansiering osv. Ytterligare en faktor att väga in är att forskarna hittills inte lyckats få fram ett fungerande vaccin för något coronavirus. Det räcker att studera statistiken för att inse att om man bygger sin strategi helt på att det skall komma ett vaccin inom 1-2 år är det rätt mycket gambling involverat i ekvationen.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år