Raderad medlem 51742
Guest
OK.
Jag är normalt inte mer än "vanligt" skeptiskt till Aft och Exp men under pandemin har de kontinuerligt gömt viktig information bakom betalväggar vilket jag ser som fruktansvärt oansvarigt.
I USA verkar mediernas affärsetik vara på en ännu lägre nivå. Sökte efter ursprungskällan till en expressenartikel (ang. antikroppstester i Kina) och hittade den ursprungliga artikeln i Wall Street Journal (som jag länkade till och citerade för några inlägg sedan). Den låg dock bakom betalvägg, men precis som många andra medier hade de ett prova-på-abonnemang för en tia. I tron att det fungerade ungefär som med svenska medier, och utifrån att de lovade att man lätt skulle kunna avsluta abonnemanget när som helst, tecknade jag ett sådant med tanken att omedelbart säga upp det.
Visade sig vara lättare sagt än gjort eftersom enda sättet att avsluta abonnemanget (som annars automatiskt hade rullat på med en högre månadsavgift) var att ringa till deras kundtjänst med begränsade öppettider
Till slut hittade jag ett kryphål. Genom att ändra min postadress till en adress i Kalifornien öppnade sig plötsligt möjligheten att avsluta abonnemanget via hemsidan. De verkar ha någon lag där som gör att företag måste erbjuda denna möjlighet. Efter ha fått svara på många frågor av typen "är du verkligen säker?", "om du fortsätter så får du det här erbjudandet" osv. och där de förrädiskt växlade position och text på valknapparna (olika varianter av "Confirm", "Cancel" osv) så att man av misstag skulle luras att trycka fel och fortsätta abonnemanget blev jag till slut av med skiten.
Klåpare!