Så antivaccinfolket har gett sig till känna i tråden.
Man kan ju tycka att en global pandemi borde visa på vad som händer när det saknas vaccin.
Så antivaccinfolket har gett sig till känna i tråden.
Beror på vad du har för kriterier för välmående och hur mycket obehag du tål.Se till att det fungerar (bra) bara... och inte påverkar mig/min kropp/mitt välmående/hälsa negativt.
Schysst retorik fö.
Jo jag är medveten om hur det ska fungera.
Strax efter 1 min i klippet i #2456 sitter Giesecke och säger att "Vaccinet är ofarligt" avseende Pandemrix.
Hade han rätt?
Hur osannolikt är "mycket osannolikt"?
Har svårt att lita på läkemedelsbolag(Pandemrixhistorian...)De har ju ekonomiska incitament att få ut ett vaccin på marknaden. Säkerhetsprofil, vad är det? Här finns miljarder att tjäna.
Politiker har jag aldrig litat på.
https://www.sydsvenskan.se/2020-10-21/aktiv-smitta-pa-de-flesta-av-malmos-grundskolorAktiv smitta på de flesta av Malmös grundskolor
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/nya-coronabesked-for-70-plussarna-vantas/Äldre och andra personer i riskgrupp ska omfattas av samma rekommendationer som resten av befolkningen.
Tegnell har för mig framstått som verklighetsfrånvänd och helkonstig i sina uttalanden allt som oftast.
Att barn inte smittar i samma utsträckning som vuxna är ju klart. Deras hostningar sker längre ner, närmre marken och de hostar inte lika hårt, så i ett varuhus smittar de inte i någon större utsträckning andra människor. Men det är ju inte så barn smittar i några andra virussjukdomar heller. De smittar genom att kladda ner sina föräldrar och kompisar med snor och saliv, och sedan sprider föräldrarna det vidare till andra vuxna och kompisarna det vidare till sina föräldra som sprider det till andra vuxna. Jag kan inte bli mer matt över dessa ständigt helkorkade uttalanden från Tegnell. Det gör mig ledsen. Men det som gör mig helt vansinnig är att det är så många som stenhårt försvarar honom trots att hjan hela tiden får backa på sina tidigare felaktiga, påståenden.
Ja, varför är våra svenska journalister såna mesproppar? Tänk om Sverige hade haft fler riktiga journalister likt tyskan som intervjuade Ann Linde.
Blir såna journalister bannlysta från presskonferenserna i Sverige? Eller är dom mutade? Eller är dom bara dumma/lata? Eller hur har det kunnat bli så här?
Just pandemrix är ett ämne som alltid tas upp av vaccinmotståndare trots att sambandet mellan vaccinet och narkolepsi är mycket svagt. Den avrådan som gick ut i Sverige och Finland mot att ungdomar skulle vaccinera sej var baserad på försiktighetsprincipen eftersom man inte förstod sambandet. Senare studier tyder på att ett immunsvar mot HA-proteinet hos H1N1 i ogynnsamma fall kan korsreagera mot vissa hjärnreceptorer som reglerar vakenhet. Med andra ord är riskerna inte större för narkolepsi vad gäller vaccination gentemot infektion.Har svårt att lita på läkemedelsbolag(Pandemrixhistorian...)De har ju ekonomiska incitament att få ut ett vaccin på marknaden. Säkerhetsprofil, vad är det? Här finns miljarder att tjäna.
Politiker har jag aldrig litat på.
Du verkar inte förstå att Covid-19 är inget som kommer försvinna bara för att vi stänger ner ett tag och isolerar oss. Det är här för att stanna, och ett vaccin är vår bästa chans att uppnå tillräcklig flockimmunitet för att samhället skall kunna återgå till det normala.Tegnell var ju inblandad även i Pandemrixhistorien. Han verkar gilla vaccin mycket starkt framför andra mer förebyggande metoder att hålla ner smittspridning.
Det är ju så man misstänker att han i likhet med Giesecke styrs mest av privatekonomiska intressen.
Det är ju hur som helst inte direkt förvånande att folk med längre minne än guldfiskar nu är rädda för att vaccinera sig.
Just pandemrix är ett ämne som alltid tas upp av vaccinmotståndare trots att sambandet mellan vaccinet och narkolepsi är mycket svagt. Den avrådan som gick ut i Sverige och Finland mot att ungdomar skulle vaccinera sej var baserad på försiktighetsprincipen eftersom man inte förstod sambandet. Senare studier tyder på att ett immunsvar mot HA-proteinet hos H1N1 i ogynnsamma fall kan korsreagera mot vissa hjärnreceptorer som reglerar vakenhet. Med andra ord är riskerna inte större för narkolepsi vad gäller vaccination gentemot infektion.
SARS-CoV-2 är dessutom inget influensavirus så just den risken är inte där, oavsett vaccin eller infektion.
Du behöver för övrigt inte lita på läkemedelsbolagen. Det är inte dom som direkt bestämmer vilka läkemedel som kommer ut i handeln. Godkännandet ligger hos Läkemedelsverket och det är en myndighet vars experter har bättre kompetens än dej att avgöra säkerheten hos ett läkemedel.
Du verkar inte förstå att Covid-19 är inget som kommer försvinna bara för att vi stänger ner ett tag och isolerar oss. Det är här för att stanna, och ett vaccin är vår bästa chans att uppnå tillräcklig flockimmunitet för att samhället skall kunna återgå till det normala.
Vad gäller guldfiskars minne så tycks det iallafall vara bättre än många vaccinationsmotståndares.
Hoppsan.SvD avslöjar: Flera läkare som tar fram riktlinjer för läkemedel, bland annat till barn, har dolt att de samtidigt tar emot pengar från läkemedelsföretagen.
I den expertgrupp som tog fram riktlinjer för Hepatit C fick flera av läkarna samtidigt utbetalningar av företag som tillverkade Hepatit C-läkemedel.
Tegnell var ju inblandad även i Pandemrixhistorien. Han verkar gilla vaccin mycket starkt framför andra mer förebyggande metoder att hålla ner smittspridning.
Det är ju så man misstänker att han i likhet med Giesecke styrs mest av privatekonomiska intressen.
Det är ju hur som helst inte direkt förvånande att folk med längre minne än guldfiskar nu är rädda för att vaccinera sig.
It is also the culmination of a four and a half year battle for access to the raw data from industry funded trials of oseltamivir, a drug on which the world has spent billions of dollars.
In 2004 New York State Attorney Eliot Spitzer sued GSK for having withheld data,[21][22] and in 2012 the United States Department of Justice fined the company $3 billion, including a sum for withholding data on paroxetine, unlawfully promoting it for the under-18s, and preparing a misleading article on study 329.
Just pandemrix är ett ämne som alltid tas upp av vaccinmotståndare trots att sambandet mellan vaccinet och narkolepsi är mycket svagt. Den avrådan som gick ut i Sverige och Finland mot att ungdomar skulle vaccinera sej var baserad på försiktighetsprincipen eftersom man inte förstod sambandet. Senare studier tyder på att ett immunsvar mot HA-proteinet hos H1N1 i ogynnsamma fall kan korsreagera mot vissa hjärnreceptorer som reglerar vakenhet. Med andra ord är riskerna inte större för narkolepsi vad gäller vaccination gentemot infektion.
SARS-CoV-2 är dessutom inget influensavirus så just den risken är inte där, oavsett vaccin eller infektion.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|