Covid-19 viktig information!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vad försöker dom här med?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Knappt 200' vaccinerade.
Hur många doser har vi fått till Sverige?

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Zoda:
Jag läser och tittar på länkarna men orkar inte fördjupa mig om vad som sägs utan avvaktar när det gäller vaccin därför har jag heller inget att kommentera men är tacksam för alla länkar då man bör grunda sina slutsatser på en helhetsbild av för- och motargument.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
En viral video (ej länkad, men någon lär väl lägga upp den här så småningom) visar hur en person påstås ha fått svåra neurologiska skador av Modernas coronavaccin.

Den här artikeln förklarar vad det troligen handlar om:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Kikade lite men ska läsa imorgon men handlar det om vad en kvinna påstår sig känna för biverkningar?

Kan tänka mig att det kommer dyka upp massvis med påståenden om olika symptom som folk snabbt sammankopplar med vaccinet precis som alla trodde man var på väg att få Covid-19 när man började känna sig lite krasslig. Det kan vara värt att notera men inte mycket mer än så och det är bra att det kan avfärdas då videon tydligen blev viral.
Anders citerar: "The math here is absolutely clear. Get the vaccine"
Har man därmed avfärdat alla risker för att man avfärdat denna kvinnas påstående?
Jag ogillar meningen vilket också får mig att tänka till. Jag ogillar tex de som vill tysta meningsmotståndare, debatter och åsikter om vetenskap för det är inte längre vetenskap när det inte får ifrågasättas och omprövas.

Ska tillägga att jag troligtvis kommer att vaccinera mig för det blir nog ett krav när jag reser. Jag tror risken är liten med att ta vaccin men risken att jag drabbas hårt av Covid är också liten för just mig.

En länk på Aftonbladet dök upp om nytt vaccin och mutationsvirusen:

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Har man därmed avfärdat alla risker för att man avfärdat denna kvinnas påstående?
Idag är det ett rimligt antagande. Vad man inte vet... ptja, vet man inte, ännu. Det kan ju vara allt från psykosomatisk till vad som helst. För en enda individs skull stoppar man ju inte utrullningen av vaccin till jordens alla miljarder invånare. Artikeln nämner även tidigare vaccin-misstag.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Jag skulle säga att vad denna kvinna påstår är betydelselöst hurvida man ska ta vaccin eller ej men jag håller faktiskt med att vaccinet ska ges tills det bevisats att hög risk för allvarlig bieffekt finns men det är inte dumt att fördjupa sig i om starkt motstånd i branschen finns och jag avvaktar vilket jag ändå kommer att få göra. Om jag förstått det rätt är tex Astras vaccin inte mRNA så det finns alternativ.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Tegnell snackade ju väldigt mycket om den stora immunitet vi kommer att ha i befolkningen. Sedan hade vi ju de omtalade mejlen där han varnades för alternativet som ändå valdes. Många skulle avlida och så blev det...

flockimmunitet.jpg

Roligt att se. Tryck på play så bör videon starta vid 9:43 automatiskt.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, nu är dom i full färd med att skriva om historian.

Den 7 april 2020 publicerades en artikel på regeringens webbplats med titeln ”Strategi med anledning av det nya coronaviruset”, där det gick att läsa:

”Det övergripande målet med regeringens arbete är att minska takten på smittspridningen, det vill säga att platta till kurvan så att inte väldigt många blir sjuka samtidigt.”

Under måndagen uppmärksammades det att formuleringen var borttagen från artikeln, och stycket hade ändrats till:

”Det övergripande målet med regeringens arbete är att minska smittspridningen i samhället.”

Henrik Jönsson tog upp historierevisionismen också.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Kan tänka mig att det kommer dyka upp massvis med påståenden om olika symptom som folk snabbt sammankopplar med vaccinet

Jag kommer ihåg en fredagkväll när jag och en polare testade utbudet på en lokal pizzeria. En pizza och tolv öl var satt som en fläskläpp.

Men jävlar vilken huvudvärk vi hade på lördagen. Vi äter aldrig pizza på det stället igen.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag kommer ihåg en fredagkväll när jag och en polare testade utbudet på en lokal pizzeria. En pizza och tolv öl var satt som en fläskläpp.

Men jävlar vilken huvudvärk vi hade på lördagen. Vi äter aldrig pizza på det stället igen.
Och jag har en kompis som är allergisk mot läder.

Varenda gång han somnar med skorna på, har han huvudvärk dagen efter.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Nyheter
Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA