Covid-19 viktig information!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Kanske det här viruset som spökar..
Lyssnar dock på alla, kul att höra vad som sägs. Jag hade bara för många frågor att hålla inne efter att ha läst inlägget.
Fast det var väl egentligen "Sir" jag undrade över. Den lite udda "pamfletten" från "Sir" var lite mer än vanligt -- annorlunda. :hihi

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Nej men jösses Herr Kurtrock. Nu har du trillat dit för någon hokus pokus-grupp som hittar på vad fan som helst och tycker att det är sanning. Nu är det dags att rycka upp sig och komma ner på jorden igen. Virus som kläcker insekter!? Kolloidalt silver är det enda som biter på virusgetingar, men det flödar säkert i stor mängd där du hittar din information, så du klarar dig nog bra.

Kan vi hålla diskussionen i den här tråden seriös tack!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Bra förslag! :tummenupp
Vi är ganska långt från första inlägget. :fakta

Fast seriöst, spåra ur gäller inte bara godståg i Häggvik, det är nästan en självklarhet på SportHoj! :crash:hej

HNeLEAf.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nej men jösses Herr Kurtrock. Nu har du trillat dit för någon hokus pokus-grupp som hittar på vad fan som helst och tycker att det är sanning. Nu är det dags att rycka upp sig och komma ner på jorden igen. Virus som kläcker insekter!? Kolloidalt silver är det enda som biter på virusgetingar, men det flödar säkert i stor mängd där du hittar din information, så du klarar dig nog bra.

Vitlök, vigvatten och silverkulor är det enda som biter.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03

Du har också missförstått mitt inlägg om detta trots ett förtydligande.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Tänk er tanken att detta virus har skapats i ett laboratorium.

Vad är det man vill åstadkomma genom att sprida det?

Du behöver inte mer än tre ord för att svara på frågan.

Jag ska ge här en ledtråd. Ett svenskt parti hade detta på sin agenda för ca nio år sedan vad de ansåg måste göras, och varför och offentlig gjorde det också.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
1. Man vill och kan iom skräcken för mördarviruset öka kontrollen, makten övervakningen och styret över befolkningen? Globalism, Soros osv?
2. Man vill minska antalet människor på jorden?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om det nu är skapat i ett lab, så torde det vara kinas.

Sätta västs ekonomi på dekis, köpa upp bolag med hygglig rabatt. Win!

Nä pöjka, ta av foliehatten innan ni går in i duschen.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
1. Man vill och kan iom skräcken för mördarviruset öka kontrollen, makten övervakningen och styret över befolkningen? Globalism, Soros osv?
RÄTT svar Zoda är 2.

Om svar 1. kan man säga att det sker redan nu. Bara titta på rädslan/oron i inläggen här.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hur viruset framkommit är utanför min kompetens så den biten överlåter jag till er andra att utreda men jag vill bara nämna att även om det skulle vara framtaget i ett lab så behöver det ju inte vara medvetet utsläppt därifrån. Det kan ju vara så att någon personal smittats eller slarvat och dragit det med sig ut av misstag.

Och om det är medvetet utsläppt så behöver det ju inte vara utsläppt av myndigheter, det räcker ju att en ensam galning bestämmer sig för att använda viruset av sina egna tokiga skäl.

Vi kan nog räkna med att kinesiska myndigheter skulle hålla tyst och mörka oavsett hur viruset lämnat labbet.

Det finns väldigt många olika kombinationer av hur det teoretiskt sett kunnat ske så att sitta hemma på kammaren och försöka lösa den gåtan känns helt enkelt ganska futilt.

Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Den 10 Oktober lade jag upp en bild i en annan tråd med rubriken: Unikt datum med formatet: 10.10.20.20 under denna skrev jag: Nu bryter helvetet ut.

Man kommenterade mitt inlägg men det var ingen som tog notis om det jag skrev under datumet.

På mindre än tre månader hade antalet smittade ökat från ca 43 miljoner till över 90 miljoner, och antalet avlidna från ca 1,2 miljoner till ca 2 miljoner.

Man säger att det är de mest utsatta som skall vaccineras först. Äldre, vårdpersonal etc.

Lyckas man inte stoppa det muterade Brittiska, Afrikanska och Brasilianska viruset från att spridas, kommer du snart veta att det finns inget som heter "de mest utsatta".

Fler varianter av viruset kommer. Om mindre än14 dagar vet jag om man lyckats få bukt med det eller åtminstone fördröja densamma.

Det sägs att bland det värsta som kan drabba förälder är när det förlorar sitt barn.

En god idé är kanske ge mer tid och uppmärksamhet till varandra.

Jag är inte så säker på att folket inser allvaret.

Tror du att det är över till hösten? eller i år?

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Man vill och kan iom skräcken... >12000 döda i Covid-19 dubbelt så många som dött i trafiken detta sekel. Känns som om man inte utnyttjat det fullt ut...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Som de flesta kanske vet att coronaviruset man fått i sig kan ta upp till sju dagar innan det bryter ut.

Ett gammalt militär recept är att ta ett glas varmvatten varmare än +38 grader. Tillsätt en tesked salt som innehåller jod. Blanda och gurgla halsen minst en gång om dagen, gärna upp till tre ggr om dagen.

Har du feber? Ta en vitlöksklyfta. Använd vitlökspress lr nåt att passera vitlöken med. Blanda det med varmvatten i ett glas, och drick det. Bra om du dricker mycket vätska då vitlök är ganska stark mot magen. Detta får febern att gå ned. (gammal huskur). Ibland kan det behövas mer än en klyfta och det fungerar. Talar av egen erfarenhet.

Den 10 Oktober lade jag upp en bild i en annan tråd med rubriken: Unikt datum med formatet: 10.10.20.20 under denna skrev jag: Nu bryter helvetet ut.

Man kommenterade mitt inlägg men det var ingen som tog notis om det jag skrev under datumet.

På mindre än tre månader hade antalet smittade ökat från ca 43 miljoner till över 90 miljoner, och antalet avlidna från ca 1,2 miljoner till ca 2 miljoner.

Man säger att det är de mest utsatta som skall vaccineras först. Äldre, vårdpersonal etc.

Lyckas man inte stoppa det muterade Brittiska, Afrikanska och Brasilianska viruset från att spridas, kommer du snart veta att det finns inget som heter "de mest utsatta".

Fler varianter av viruset kommer. Om mindre än14 dagar vet jag om man lyckats få bukt med det eller åtminstone fördröja densamma.

Det sägs att bland det värsta som kan drabba förälder är när det förlorar sitt barn.

En god idé är kanske ge mer tid och uppmärksamhet till varandra.

Jag är inte så säker på att folket inser allvaret.

Tror du att det är över till hösten? eller i år?

Räcker det inte att gurgla vatten med vitlök längre?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati