Covid-19 viktig information!

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Kan tala om att här sthlm är bussarna så fulla med folk att säga "håll avstånd" är inget annat än dårskap. Och det gäller främst ungdomar. De finns dem som kliver av bussen och hoppas nästa buss inte är så mycket folk på.

Talade med föraren varför han låter fler kliva på bussen trots att han skyltat "Fullsatt". (Skall göras när hälften av sittplatserna är upptagna).

Svar: Det är upp till var och en som stiger på att välja.

Men dom som redan sitter på bussen? Vad har de för val? Skall de stiga av för dem som inte förstår vad ordet "Fullsatt" betyder?

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
En viral video (ej länkad, men någon lär väl lägga upp den här så småningom) visar hur en person påstås ha fått svåra neurologiska skador av Modernas coronavaccin.

Den här artikeln förklarar vad det troligen handlar om:
"Troligen vad det handlar om"... inget konkret ... Alltså "bara" ännu en hypotes.

Bättre än det första?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Snart får vi ordning på covid-vaccin-soppan för GW är arg och trött på "snacket"...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Två bra länkar om man vill ha lite mer jämförelser och på ett lite djupare plan än vad slaskpressen gräver.

Edit: Rättade länkarna, tack!

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Dina länkar omdirigeras till messenger.com som till slut blir facebook.com och man lär klippa och klistra för att komma rätt. Medvetet av dig eller sporthojs egna påhitt?

Varken eller. Jag kopierade adressfältet men tydligen tog den med en massa ovidkommande.... bakom styret.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
"Troligen vad det handlar om"... inget konkret ... Alltså "bara" ännu en hypotes.

Bättre än det första?
När det dyker upp fler med samma symptom kan vi börja oroa oss. Finns ovanliga och kanske allvarliga biverkningar kommer vi att se det efter någon miljon vaccinationer enligt svenskt tv-inslag. Tur att Sverige inte ligger i framkant ;-D samt att de flesta av oss är sist på tur. Sedan får man personligen överväga riskerna med att åka på Covid-19 och eventuell allvarlig biverkning av vaccinet. Många vill vaccinera sig så fort som möjligt.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Angående Dean Koonz bok. Jag citerar CNN: "First, it's worth pointing out that in the original 1981 edition of "The Eyes of Darkness," this biological weapon was called "Gorki-400," in reference to a Russian locality. The name of the weapon was changed to "Wuhan-400" when the book was released again in 1989, according to the South China Morning Post."

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Angående Dean Koonz bok. Jag citerar CNN: "First, it's worth pointing out that in the original 1981 edition of "The Eyes of Darkness," this biological weapon was called "Gorki-400," in reference to a Russian locality. The name of the weapon was changed to "Wuhan-400" when the book was released again in 1989, according to the South China Morning Post."
Omslag och text i boken är från 1981, och inte från 1989 som det felaktigt påstås av CNN. CNN har inte ens brytt sig om att kontrollera uppgifterna.

Finns första utgåvan av boken bara i Kina?

China Morning Post tycks veta bättre vad som stod i första utgåvan av boken. Helt otroligt med tanke på att första utgåvan av boken gavs ut i USA och inte i China.

CNN hade inte ens ork/vilja att kontrollera uppgifterna istället referar man till China Morning Post!

Från det land som anklagas för att ha skapat och spridit viruset.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Det lär finnas nio varianter av viruset. Ett av dem som skiljer sig helt från de övriga är att den är en ljusbrun pulpa, ut ur den kommer det en insekt som påminner om en geting med den skillnaden att den är vit, har svart huvud och svarta ringar kring kroppen.

Frågade om det var något som kommer att ge sig på våra grödor. Fick till svar att jag inte hade 100% rätt. Mer behövde han inte säga. Jag förstod vad det handlar om.

Det finns forskare runt om i världen som vi försöker stoppa detta men de är tyvärr alldeles för få!

Vad är det som säger att det tredje världskriget börjar med traditionella vapen som vi är vana vid. Varför inte biologiskt vapen?

Detta virus håller på att ruinera ekonomin, och gör länder svaga, och skuldsatta.

Människor förlorar sina arbeten, mindre skatteintäkter, statskassan töms med en rasande fart, sjukvården går snart på knäna om de nu inte redan gör det.

Ett vaccin som finns tillgängligt för den "gamla" varianten av viruset för dem mest utsatta i första hand (förutom dem som sitter högre upp i hierarkin).

Ett vaccin som kommer att visa sig vara värdelöst. Det man vet redan idag är att det ger biverkningar i form av allergi genom de tester man gjort på människor.

Helt säker på att det inte handlar om miljontals.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det lär finnas nio varianter av viruset. Ett av dem som skiljer sig helt från de övriga är att den är en ljusbrun pulpa, ut ur den kommer det en insekt som påminner om en geting med den skillnaden att den är vit, har svart huvud och svarta ringar kring kroppen.

Frågade om det var något som kommer att ge sig på våra grödor. Fick till svar att jag inte hade 100% rätt. Mer behövde han inte säga. Jag förstod vad det handlar om.

Det finns forskare runt om i världen som vi försöker stoppa detta men de är tyvärr alldeles för få!

Vad är det som säger att det tredje världskriget börjar med traditionella vapen som vi är vana vid. Varför inte biologiskt vapen?

Detta virus håller på att ruinera ekonomin, och gör länder svaga, och skuldsatta.

Människor förlorar sina arbeten, mindre skatteintäkter, statskassan töms med en rasande fart, sjukvården går snart på knäna om de nu inte redan gör det.

Ett vaccin som finns tillgängligt för den "gamla" varianten av viruset för dem mest utsatta i första hand (förutom dem som sitter högre upp i hierarkin).

Ett vaccin som kommer att visa sig vara värdelöst. Det man vet redan idag är att det ger biverkningar i form av allergi genom de tester man gjort på människor.

Vad jag kände till så var viruset så litet att det inte går att ta en riktig bild på det och nu har alltså någon kunnat se en geting krypa ut ur det här lilla viruset. Och dessutom lyckats få en väldigt detaljerad bild av denna lilla geting. :va

Kanske du borde kontrollera din källor?

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Vad jag kände till så var viruset så litet att det inte går att ta en riktig bild på det och nu har alltså någon kunnat se en geting krypa ut ur det här lilla viruset. Och dessutom lyckats få en väldigt detaljerad bild av denna lilla geting. :va

Kanske du borde kontrollera din källor?
Vad jag skrev att detta skiljer sig HELT från de övriga.

Förtydligande:
Det är en insekt skapat i ett laboratorium. Exakt hur vet jag inte.

Behöver inte kontrollera mina källor då jag såg det med egna ögon komma ut ur pulpan. I labbet finns det 132 av dessa insekter.

Men hav tålamod, för insekten existerar redan. Frågan är när dessa kommer att spridas, om de misslyckas med att finna sätt att bekämpa dem.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Ok, jag får väl ta på mig foliehatten så jag inte blir biten av några getingar då.
Kan vara bra att ha något på huvudet den mörka årstiden som reflekterar ljuset när du är ute och går i mörkret. Kanske även strålning från någon mast för GSM nätet.

Och när sommaren är här kommer foliehatten kanske att fungerar mot getingstick också.

Vet dock inte om det kommer att fungera mot någon insekt som påminner om en geting.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Sir Kurtock

Citerar du ur en boken eller talar du själv?
Kanske har jag helt missat vad som sägs men uppfattar det ändå som att det är dina egna ord.

-Du har alltså varit på ett labb och sett viruset som ser ut som en pulpa?
Ut ur den kommer en skapad insekt.
-När och var undrar jag?

-Kan du vara snäll och förtydliga hans märkliga svar?

-Var snäll och ge exempel.

-Intressant idé. Effektivt.

-Stämmer bra det. Någon tjänar pengar när folk och nationer skuldsätter sig.

-Vi får se, det ser väl ändå ut som att vaccinen ger bra skydd mot alla varianter idag. Möjligtvis inte Astras på det sydafrikanska viruset och det är inte omöjligt alls att värre mutationer kommer.

-Vad syftar du på?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...