Covid-19 viktig information!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Barn driver inte smittan...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fått min första dos för snart två veckor sedan. Andra om ca två.

Varför? Primärt egoistiska skäl. Reser såpass mycket (i jobbet), vill minimera risken att bli sjuk. Det har förvisso funkat med distansering, nogsam handtvätt och munskydd i ett års tid. Men, statistiskt ligger jag pyrt till att smittas pga ovan.
Därtill kommer det sannolikt göra det enklare att göra just det, resa (i tjänsten) då det redan idag finns länder som ger dig mindre restriktioner om du är fullvaxxad.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Barn driver inte smittan...
Nja. Eftersom Tegnell och FoHm har hävdat att barn inte driver smitta så har jag nog räknat med att det är just det de gör. Det finns två starka argument till detta.
1, Det mesta som Tegnell bed bestämdhet har hävdat har visat sig vara precis tvärt om.
2, Förnuftet. Varför skulle barn inte driva den här smottan, när barn driver all annan typ av virusbaserad droppsmitta?

Steffo K

Gick med
25 May 2009
Hoj

Varför? Primärt egoistiska skäl. Reser såpass mycket (i jobbet), vill minimera risken att bli sjuk. Det har förvisso funkat med distansering, nogsam handtvätt och munskydd i ett års tid. Men, statistiskt ligger jag pyrt till att smittas pga ovan.
Därtill kommer det sannolikt göra det enklare att göra just det, resa (i tjänsten) då det redan idag finns länder som ger dig mindre restriktioner om du är fullvaxxad.
Hur beter man sig för att få vaccinera sig av egoistiska skäl? Jag trodde det enbart var riskpersoner och utsatta (typ vårdpersonal) som fick vaccin nu.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nja. Eftersom Tegnell och FoHm har hävdat att barn inte driver smitta så har jag nog räknat med att det är just det de gör. Det finns två starka argument till detta.
1, Det mesta som Tegnell bed bestämdhet har hävdat har visat sig vara precis tvärt om.
2, Förnuftet. Varför skulle barn inte driva den här smottan, när barn driver all annan typ av virusbaserad droppsmitta?

Ja, och vad som nästan gör mig mer förbannad än Tegnell och FoHM är alla nyttiga idioter som bedrivit rena häxjakten på alla som sagt någonting annat än vad Tegnell predikat.
Med mantrat: Lyssna på experterna och inte låtsasepidemiologer.

Och alla dessa hårklyverier som tex när det visar sig att barn smittar så ska Tegnell försvaras med semantiken att dom inte driver smittan. Eller att då visste man ju inte...

Och vissa har ju fortfarande inte insett var skåpet står.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hur beter man sig för att få vaccinera sig av egoistiska skäl? Jag trodde det enbart var riskpersoner och utsatta (typ vårdpersonal) som fick vaccin nu.
Jag ingår inte i svenska vaccinationssystemet, pga bor utomlands.. Min arbetsgivare löser detta pga riskyrke (exponering enligt tidigare beskrivning). Vaccin var helt frivilligt, härav att jag lite (o)snyggt kunde kalla mig själv för egoist.
Men jag börjar bli lite öm i näsborren efter +20 pcr-test så jag ser fram emot att slippa dessa tester sen också..

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1

Fick du veta vilket vaccin du tog?

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Fast det var väl egentligen "Sir" jag undrade över. Den lite udda "pamfletten" från "Sir" var lite mer än vanligt -- annorlunda. :hihi
Vad det beträffar "Sir", säger jag bara: That is not your business man.

Om du uppfattar mitt/mina inlägg som Den lite udda "pamfletten", är ditt problem.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Fick jag bestämma skulle jag stoppa all import/export från Kina, Taiwan, Korea, Thailand, resor till och från... Till den dag Kina svarar på alla de frågor och dokument som WHO efterfrågar!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Här är Bret och Heather Weinstein, som har podden Dark Horse, hos Bill Maher med "labb hypotesen".
Bret är en av dem jag bruka lyssna på från IDW och som är ganska balanserad i sina uttalanden.
Kan naturligtvis inte själv avgöra om det stämmer eller inte men det låter inte helt osannolikt.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Steffo K

Gick med
25 May 2009
Hoj

Fina ställen att söka information på. Thewallwillfall? Childrenshealthdefense som inte ens kan stava till det engelska order för dos (dose). Nej, det kändes för oseriöst för att jag ens skulle klicka tyvärr.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Fina ställen att söka information på. Thewallwillfall? Childrenshealthdefense som inte ens kan stava till det engelska order för dos (dose). Nej, det kändes för oseriöst för att jag ens skulle klicka tyvärr.
Jag fattar inte vad namnet på hemsidan har att göra med sanningshalten i innehållet?

Det kan mycket väl vara skrot och skräp, jag har inte sagt något om det öht.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nåja ska Aftonbladet ses som pålitligt , traditionellt media ? Efter den här publiceringen ?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56LJeX/sverige-star-fast-vid-strategin-trots-norska-larmet
Och vad som händer i Norge är ju inget att lita på ?
Idag har Sverige 12428 döda i Covid-19
Norge har idag 593 döda i Covid-19
Sverige är ju tydligt bäst !
https://bing.com/covid/local/norway
Men ca 25 % av frisk personal blir så sjuka efter vaccinering att de inte kan arbeta....
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/g...onal-sjuka-efter-vaccinering-regionen-stoppar

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fick jag bestämma skulle jag stoppa all import/export från Kina, Taiwan, Korea, Thailand, resor till och från... Till den dag Kina svarar på alla de frågor och dokument som WHO efterfrågar!
Ett enkelt sätt att själv ta ställning är att sluta använda allt du har i hemmet med delar från Kina !
Gissar att då blir ovanstående ditt sista inlägg på SH.
(Inte illa menat men vi är ju så insyltade med Kinesiska produkter så det går inte. Skriver just nu på ett Logitech K120 tangentbord. Made in China.)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nåja ska Aftonbladet ses som pålitligt , traditionellt media ? Efter den här publiceringen ?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56LJeX/sverige-star-fast-vid-strategin-trots-norska-larmet
Men ca 25 % av frisk personal blir så sjuka efter vaccinering att de inte kan arbeta....
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/g...onal-sjuka-efter-vaccinering-regionen-stoppar
Ska och ska. Det är inte innehållet utan namnet som avgör.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Enligt Tina Mansson Söderlund har drygt 400 vårdanställda inom regionen vaccinerats under veckan och ett 100-tal uppvisar nu sjukdomssymptom och kan därmed inte jobba.

– Problemet är att vi har vaccinerat så många på samma arbetsplatser, därför pausar vi. Det beror inte på vaccinet. Man är lite rädd för helgen och bemanningen, säger hon.

Region Gävleborg ska dock utreda så att symptomen inte avviker från det förväntade, men så ser det inte ut just nu.

– De uppvisar precis de symptom som finns beskrivna när man vaccinerar, säger Tina Mansson Söderlund.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati