Jag tycker budskapet verkar genomtänkt.
Munskydd-en yta?Att Covid-19 sällan sprids via ytor känns som en rimlig slutsats. Men det är en sak som jag inte ser kopplad till munskydd.
Inte som jag ser folk använda munskyddet. De som har det känns snarare (inte alla) att kunna röra sig som vanligt utan att behöva bry sig. "Jag har munskydd på, då slipper jag bry mig i övrigt". Dessutom bär minst hälften av alla jag ser med munskydd de på fel sätt.Munskydd-en yta?
Nog för att du pillar på munskyddet men det blir iaf en liten spärr mot att peta dig i näsan, bita på en nagel eller liknande ticks.
Men åter igen, munskydd skyddar din omgivning från dig i första hand. Inte dig från din omgivning. Vill med emfas hävda att munskyddet är att bry sig om andra.
Det är min uppfattning också. Och för övrigt så tror jag att det också är ganska nära sanningen och precis det som händer även i andra länder. Därför sprids viruset ändå... och kanske ännu mer.Inte som jag ser folk använda munskyddet. De som har det känns snarare (inte alla) att kunna röra sig som vanligt utan att behöva bry sig. "Jag har munskydd på, då slipper jag bry mig i övrigt". Dessutom bär minst hälften av alla jag ser med munskydd de på fel sätt.
Åkte igår vid 16:00 tiden (rusningstrafik) från V:a Frölunda till Majorna med spårvagn. Det var få som använde munskydd, kanske 1 av 5.Västra Götalandsregionen skärper nu de regionala riktlinjerna. Nu gäller munskydd i kollektivtrafiken samt i inomhusmiljöer där det inte går att hålla avstånd.
Regionala rekommendationer i Västra Götaland från 17 februari - Västra Götalandsregionen
Spridningen av covid-19 har åter börjat öka i Västra Götaland. Därför inför nu smittskyddsläkaren rekommendationer som gäller omgående.www.vgregion.se
När jag hämtade lillknodden från dagis häromdagen möttes två killar i ca 25-årsåldern utanför dagis, vara den ena hade ett munskydd under hakorna. Men dom kramades glatt som goda vänner gör. Och dom var ju säkra, eftersom den ena trots allt hade ett munskydd, även om det inte täckte någon kroppsöppning. Igår mötte jag en äldre kvinna som höll fast munskyddet med händerna, för att snoddarna hade tappat sugen...Inte som jag ser folk använda munskyddet. De som har det känns snarare (inte alla) att kunna röra sig som vanligt utan att behöva bry sig. "Jag har munskydd på, då slipper jag bry mig i övrigt". Dessutom bär minst hälften av alla jag ser med munskydd de på fel sätt.
Fy fan! Vilka urbota korkskallar! Både jönsarna som ska ha ett bröllop med 200 pers mitt under pandemin, och den pappskalle som ordnar med detta i sin lokal...och om man inte har munskydd är det fritt fram, iaf efter domen.. När ska vi ha fest?
Domstol upphäver kommunens festförbud i Södertälje
Södertälje kommun förbjöd mingel, dans och trängsel i 13 festlokaler. Nu har en av verksamheterna fått rätt i Förvaltningsrätten, som upphäver kommunens förbud. – Det var 150 personer i två familjer som ändå umgås varje dag med varandra. Jag tycker inte att det är något fel, säger Alex...www.aftonbladet.se
Det finns garanterat fler pappskallar som nu tycker det är ok eftersom det är lagligt.Fy fan! Vilka urbota korkskallar! Både jönsarna som ska ha ett bröllop med 200 pers mitt under pandemin, och den pappskalle som ordnar med detta i sin lokal.
Har du läst hela tråden så vet du att vi är sämst oavsett argument, fakta, statistik eller annat som ovan!Aftonh*r*ns grafik förklarar rätt bra sveriges "mediokra" insats under 2020. Vi är inte sämst i klassen.
View attachment 458865
+1Det är snarare Norge och Finland som sticker ut...
Är Aftonbladets siffror fakta, statistik eller annat?Har du läst hela tråden så vet du att vi är sämst oavsett argument, fakta, statistik eller annat som ovan!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|