Covid-19 viktig information!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kommer ni ihåg hur det från början pratades om att dödligheten inte ens var 1 promille?

Jag noterar nu att i Peru har 5.7 promille av hela befolkningen dött av covid trots att bara 6% av befolkningen bekräftats smittade.

Åh jäklar! :(
Måste vara en extremt hög dödssiffra?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Ja, det är ju nästan 10% av de bekräftat smittade men man måste väl anta att betydligt fler egentligen varit smittade.
Fast det är väl nästan högt om så 100% av befolkningen är smittad.

Antar att undernäring, dålig kost kombinerat med sanitära brister och undermålig sjukvård ligger bakom.

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Fast det är väl nästan högt om så 100% av befolkningen är smittad.

Antar att undernäring, dålig kost kombinerat med sanitära brister och undermålig sjukvård ligger bakom.
Kombinerat med att bo på höghöjd blir det inte bättre om man får dålig syresättning, det är jobbigt som det är uppe på 3km vid Titicacasjön även om man är frisk.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag vaknade inatt och insåg att kroppen hade reagerat på dos 2. Ett par grader varmare kroppstemperatur, frossa och svettningar kombinerat med värk i armar och ben. Tog ett par Ipren och en liter vatten och lyckades somna efter nån timme. Nu har jag ont i underarmarna, men det kan bero på att jag spred 500 kg makadam med spade i förrgår.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Something is not adding up here.
Unfortunately ivermectin has affected the most sensitive organ in humans - the wallet.

Raderad medlem 51742

Guest
Jag vaknade inatt och insåg att kroppen hade reagerat på dos 2. Ett par grader varmare kroppstemperatur, frossa och svettningar kombinerat med värk i armar och ben. Tog ett par Ipren och en liter vatten och lyckades somna efter nån timme. Nu har jag ont i underarmarna, men det kan bero på att jag spred 500 kg makadam med spade i förrgår.
Tog dos 1 igår och fick liknande symptom. Omväxlande frös och svettades och blev väldigt trött samt väldigt ont i den arm jag fått sprutan. Idag återstår lite lätt ömhet i armen.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Ja, det är ju nästan 10% av de bekräftat smittade men man måste väl anta att betydligt fler egentligen varit smittade.
I Peru registreras väldigt få som har Covid-19 lr smittade. Sjukvården är under all kritik. Den offentliga sjukvården räcker inte till på långa vägar. Folk "bankar" på dörren till de få offentliga sjukhus som finns och får till svar: Det är fullt!" De fattiga får ingen sjukvård. Inga pengar ingen sjukvård. Många fattiga dör på gatan då dem inte har bostad. P g a den bristande sjukvården är det många av de fattiga har underliggande sjukdomar.

Rika däremot kan få sjukvård om det fått Covid-19 men det kostar minst 50 000 Soles (ca 120 000 SEK) och uppåt.

Min äkta hälft kusin som är läkare han sade för en tid sedan att minst mellan 5-6 hundra dör varje dag när det är som värst. Hur många till som dör utöver det och inte registreras kan vi bara gissa. Många av dessa dödsfall registreras inte om de har avlidit med lr av Covid-19. Statestiken tar inte hänsyn till under vilka förhållanden dem lever i, tillgång till sjukvård, medicin etc etc.

Tub med syrgas köps upp i massor och säljs till överpriser. Eller vad sägs om en syrgastub 1 000 soles (ca 2500 SEK), och uppåt. Högsta siffran jag hörde var 3 000 Soles för en syrgastub. Svårt för en vanlig knegare att betala när månadslönen ligger i snitt på 600 soles (ca 1 500 SEK).

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Är Ivermectin ett alternativ till de nödgodkända vaccinen tex? Ganska tyst om det.
Fick tag i Ivermectin efter mycket om och men. Har inte ens varit förkyld de senaste 12 månaderna, och allergin verkar som är också borta till 95 %. Om det är Placebo effekten lr inte struntar jag i fullständigt. Det viktiga är att jag inte blir sjuk! Familjen i Peru använder också Ivermectin, och INGEN av dem har fått Covid-19. De är just nu i i Lima, Peru. Något vaccin har ingen av dem tagit. De använder dock munskydd.

Själv jobbar jag alla möjliga tider på dygnet. Efter kl.19:00 är det ofta fulla tåg (kort tåg) både T-bana och pendeltåg. Musskydd använder jag bara när jag hämtar upp oassagerare (kör buss i beställningstrafik, och ibland kollektivtrafik. Det för att jag respekterar dem som använder munsskydd av rädsla lr av vilken anledning det må vara.

Bifogat

• 20210609_142516.jpg
    20210609_142516.jpg
    1.8 MB · Visningar: 14
  • 20210609_131222.jpg
    20210609_131222.jpg
    779.6 KB · Visningar: 13

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Wtf.
PMa(eller ta det i tråden om du vill) hur man går tillväga. Indikationen Covid verkar ju inte duga i Sverige. Har du fejkat skabb?
Vilken dos/frekvens tar du?
Tar 20 droppar i munnen, och en droppe i varje näsborre var 20:e dag. Det andra skickar jag PM om.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så, 5mån efter vaccinering, ett tiotal länder, mängder av personliga möten och kontaktytor ingen smitta. Kan leva och jobba som pre-mars-2020. Ansiktsmask bara i vissa länder där de inte kommit så långt (exvis Frankrike)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kommer ni ihåg hur det från början pratades om att dödligheten inte ens var 1 promille?

Jag noterar nu att i Peru har 5.7 promille av hela befolkningen dött av covid trots att bara 6% av befolkningen bekräftats smittade.

Allt beor på hur många som testas och därför kan bekräftas smittade. I Danmark testades för några veckor sedan 4000000 miljoner Danskar i veckan av en befolkning på ca 5000000.
I Sverige testades ca 300000 i veckan av en befolkning på ca 11000000(?).
Det här fick FHM att säga att det var större smittspridning i Sverige. Vilket Danmark kontrade med att smittspridningen blir naturligtvis lägre ju färre som testas.
Danmark ca 80% av befolkningen varje vecka. Sverige ca 3% av befolkningen varje vecka.
Gissar på samma orsak i Peru. Ju färre som testas, dessto lägre blir ju antalet bekräftade Covid-19-sjuka.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Allt beor på hur många som testas och därför kan bekräftas smittade. I Danmark testades för några veckor sedan 4000000 miljoner Danskar i veckan av en befolkning på ca 5000000.
I Sverige testades ca 300000 i veckan av en befolkning på ca 11000000(?).
Det här fick FHM att säga att det var större smittspridning i Sverige. Vilket Danmark kontrade med att smittspridningen blir naturligtvis lägre ju färre som testas.
Danmark ca 80% av befolkningen varje vecka. Sverige ca 3% av befolkningen varje vecka.
Gissar på samma orsak i Peru. Ju färre som testas, dessto lägre blir ju antalet bekräftade Covid-19-sjuka.

Ja, jag tycker jag var tydlig nog med ordet "bekräftat".

Men tar man det till sin ytterlighet och antar att samtliga smittats så är dödligheten ändå 6 promille och det är långt över 1 promille.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Då vaccin naturligtvis och bevisligen är tusenfallt bättre än alternativet. :tummenupp
Det vet vi först tidigast 2023. Läste någonstan för några veckor sedan att drygt 45 000 tusen har fått kraftiga biverkningar, och mindre än 10% har utretts. Då var antalet vaccinerade mindre än 1,8 miljoner. Personligen tycker jag att det är dystra siffror. Vi får hoppas att det inte varar livet ut för dem som drabbats.

Låt mig tvivla på att alternativet är bättre.
Pionjär= Platt fall i backen med pil i ryggen.

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras