Hur är det med biverkningar då?Tror det var något sånt här med siffrorna tidigare i tråden?
77 döda per miljon vaccinerade.
15000 döda per miljon smittade av viruset.
Om inte man har bevis för att siffrorna där är felaktiga så är det ganska tydligt för mig.
Men alla får väga sina "pros and cons" och därefter ta sitt beslut.
De pratar kring det från typ min 35 och framåt. Personer som inte är i riskgrupp ska inte ta vaccinet.
De som försöker lägga fram sina biverkningar censureras. Och iom att vaccinet är "säkert" så rapporteras inte saker som egentligen är biverkningar som just biverkningar. Från min 17 ca.
Långtidseffekter har vi ingen aning om.
Hur stor är risken att smittas då? Med vaccinet är det ju binärt iom att du väljer att ta det, då utsätts du för de risker som vaccinet för med sig. Vaccinet är ju inget som du råkar få i dig, som en smitta.
Döda av covid eller med covid?
Hur ser biverkningsuppföljningen ut på vaccinet? Självrapportering? Om du får blindtarmsinflammation tre veckor efter vaccinering, hur kommer det rapporteras? Hur vet man om det är en biverkning? Om du får ALS, diskdegeneration from hell, diabetes, tappar synen eller får reumatism om 30 år?
Men men. Jag är mer bekymrad övergripande över covidhanteringen med vaccin som en del.
Är Ivermectin ett alternativ till de nödgodkända vaccinen tex? Ganska tyst om det.