Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Fullgott skydd tills dom stöter på den indiska eller brittiska mutationen. Då blir det inshallah.
Vet att jag läste om labbet förra våren och att USA varnat för labbets dålig säkerhet 2017. Det togs även upp i Joe Rogans pod i april 2020. Virologen som identifierade HIV sade att detta coronavirus inte är naturligt.Trodde konspirationsideerna skulle var upphöra när Biden blev president och vi blev av med Trump.
Men precis samma galna (?) Trumpideer fortsätter att spridas i USA.
Men det här är inget nytt, redan Juni 2020 påstod en Norsk forskare samma sakGenome sequencing of COVID ''seemingly proves it was made in a lab'
In recent weeks, many of the world's top scientists have pushed to determine whether the virus was leaked from the Wuhan Institute of Virology in China.www.dailymail.co.uk
Norsk forsker skaper strid om virusets opphav: – Dette viruset har ikke en naturlig opprinnelse
Sekvenser i koronavirusets overflate viser at det ikke kommer fra naturen, men trolig er utviklet av kinesiske og amerikanske forskere. Det mener den norske vaksineforskeren Birger Sørensen. Han får støtte av britenes tidligere spionsjef.www.nrk.no
Men för böveln, att dailymail och en komiker drar växlar om det betyder inte att det behöver vara sant. Det är ungefär som med svenskt gammel-media som lägger kontroversiellt ej verifierabart "material" på sina kultursidor "för det är ju bara åsikter". Mest slående, kolla in debatten om Assange i statsmedia/gammelmedia, det ligger oftast inte på inrikes, utrikes eller ens politik utan på kultursidorna.Det togs även upp i Joe Rogans pod i april 2020.
Nu får du tänka efter bättre..Men för böveln, att dailymail och en komiker drar växlar om det betyder inte att det behöver vara sant. Det är ungefär som med svenskt gammel-media som lägger kontroversiellt ej verifierabart "material" på sina kultursidor "för det är ju bara åsikter". Mest slående, kolla in debatten om Assange i statsmedia/gammelmedia, det ligger oftast inte på inrikes, utrikes eller ens politik utan på kultursidorna.?
Det såg ut som att jag kritiserade dig - var lixom inte det jag menade - utan att man hugger på varje liten "sanning" för att fånga blickarna - antagligen för mer reklamintäkter. Angående ursprunget kommer det aldrig gå att bevisa att "DÄR" var det, utan bara "troligen". Finns ingen i hela världen som kan säga om det var en kosmisk joniserad strålning eller inte som skadade ett sars-cov dna't så att sars-cov2 blev till. Enligt mig, helt meningslöst att hitta syndabockar utan istället spendera pengarna på t.ex. teknik med gen-saxar. Idéerna från tävlingen "Genes in Space" verkar lovande.Nu får du tänka efter bättre..
Aha..Det såg ut som att jag kritiserade dig - var lixom inte det jag menade - utan att man hugger på varje liten "sanning" för att fånga blickarna - antagligen för mer reklamintäkter. Angående ursprunget kommer det aldrig gå att bevisa att "DÄR" var det, utan bara "troligen". Finns ingen i hela världen som kan säga om det var en kosmisk joniserad strålning eller inte som skadade ett sars-cov dna't så att sars-cov2 blev till. Enligt mig, helt meningslöst att hitta syndabockar utan istället spendera pengarna på t.ex. teknik med gen-saxar. Idéerna från tävlingen "Genes in Space" verkar lovande.
Det såg ut som att jag kritiserade dig - var lixom inte det jag menade - utan att man hugger på varje liten "sanning" för att fånga blickarna - antagligen för mer reklamintäkter. Angående ursprunget kommer det aldrig gå att bevisa att "DÄR" var det, utan bara "troligen". Finns ingen i hela världen som kan säga om det var en kosmisk joniserad strålning eller inte som skadade ett sars-cov dna't så att sars-cov2 blev till. Enligt mig, helt meningslöst att hitta syndabockar utan istället spendera pengarna på t.ex. teknik med gen-saxar. Idéerna från tävlingen "Genes in Space" verkar lovande.
Ja, det handlar inte så mycket om syndabock som att komma överens om ett bättre sätt att informera världen om det händer igen.Aha..
Sant det kan nog vara riktigt svårt att bevisa ursprunget men med forskning kanske man med största sannolikhet kan säga hur det ligger till. Virusets ursprung behöver inte betyda att vi hittar en syndabock utan något vi kan dra lärdom av. Det vi kunnat läsa är att virusets genetiska kod är den som används i labb enligt två forskare. Det är en onaturlig genetisk kombination som iof skulle kunna ske naturligt men det har aldrig någonsin skett tidigare.
...framtiden har inte heller skett tidigare.skulle kunna ske naturligt men det har aldrig någonsin skett tidigare.
Den där bilden har valsat runt i flera medier och facebookgrupper.
Hur ”utbrott” definieras vet jag inte, ej heller vad siffrorna baseras på.
Det finns ett gäng sajter som är motsvarigheterna för vaken.se fast gällande covid-19. Där sprids allehanda uppgifter som har det gemensamt att de bygger på konspirationen att Tegnell är dum i huvudet och vill att spridningen skall öka osv osv.
Självklart beror detta på att folk är rädda och osäkra. Förmår inte skilja uppgift från uppgift, tar inte del av vederhäftig information utan utgår från sitt ”flöde” och blir såklart då lätt offer för konspirationsteorier på samma sätt som 70% av Trumpsympatisörerna tror att det var utbrett valfusk i USA.
Det är ungefär 2 miljoner ”barn” i Sverige. Om ni läst inläggen och länkarna ovan så kan ni själva bilda er en uppfattning om de obekräftade påståenden som sprids är rimliga eller inte.
Om det hade varit så att skolan är en stor smitthärd då hade det märkts ordentligt med tanke på att skolorna i Sverige varit öppna hela tiden med undantag av gymnasiet och universitet som kört på distans.
Gruppen lärare har alltså hälften så stor risk att smittas som gruppen vuxna totalt. Det är ett tiotal barn som totalt vårdats på IVA. Döda är framförallt 80+.
Tegnell har fullständigt rätt när han säger att det inte finns mycket som tyder på att barn sprider smitta i särskilt hög utsträckning. Däremot finns det som tidigare sagt mycket starka skäl att hålla skolan igång eftersom det är svårt att ta igen det man missar och för många barn är skolan det som garanterar mat för dagen, vettiga vuxna och en meningsfull fritid.
Det har nog mest blivit en tråd om olika konspirationsteorier som frodas i sk "alternativa medier"...
EDIT: Här är en bra källa som bygger på öppna och redovisade källor. https://emanuelkarlsten.se
Barn 1-12 testas inte och har inte testats under hela pandemin så jag undrar vad du har för stöd för ditt påstående?Tja, det är ju bara att läsa vidare i länkarna så framkommer ju ungefär samma sak som hela tiden påståtts. Att man inte prognosticerade rätt våren 2020 är inte konstigt då väldigt lite data fanns.
Men faktum kvarstår: Barn 1-12 år vare sig smittas eller smittar i särskilt hög grad (vilket påvisats tidigare i tråden). Högstadier och gymnasier (13-19-åringar som 2021 haft högre smittotal) har haft partiellt eller helt och hållet skola hemma/distansundervisning sedan april 20 (beroende på lokalt smittläge). Det är framförallt den engelska virusmutationen som dragit upp smittotalen i de yngre åldersgrupperna efter jul.
Men facit kommer vi nog inte att ha ännu på några år. Dock tycker jag att det börja luta åt att de övergripande bedömningar som gjordes faktiskt kommer att stå sig. Som tur var kom vaccinen tidigare än vad någon kunde hoppas på där i början!
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|