andersbrink
hasenfrasen
Kortfattat, känner du dig sjuk, stanna hemma tills du blivit frisk.Från i dag gäller nya rekommendationer för dem som har symtom på covid-19.
Kortfattat, känner du dig sjuk, stanna hemma tills du blivit frisk.Från i dag gäller nya rekommendationer för dem som har symtom på covid-19.
Eftersom jag följt tråden så vet jag varför du skriver så.Och är du vaccinerad så håll avstånd till oss andra.
Eftersom jag följt tråden så vet jag varför du skriver så.
Men tycker du verkligen vi 80% som vaccinerat oss skall hålla oss borta från de 20% som inte gjort det?
Dvs 80% skall hålla sig borta från samhället i stort.
Isf är det fler regler du tycker skall gälla så?
Edit:
Som jag ser det bör de 20% som inte kan eller inte vill vaccinera sig visa aktsamhet.
De 80% som vaccinerat sig kan visa mindre aktsamhet även om vi också bör visa aktsamhet.
Varför då? Funkar inte vaccinet du har tagit?o är du ovacinerat. håll dej borta från os andra
Tack för den lite mer nyanserade bilden.Jag skulle uppskatta att folk höll lite avstånd och inte vill skaka tass när man träffar dom. Vare sig dom är vaccinerade eller inte, men när jag inte vill skaka tass så kommer svaret direkt, jo men jag är vaccinerad. dvs de är de vaccinerade som inte vill hålla distans.
Vaccinerade sprider smittan mellan varandra nu eftersom de flesta inte ens märker att dom är sjuka. Nu har vår dubbelvaccinerade skolminister blivit sjukskriven pga covid.
Och på tal om skolor och barn som inte smittar så finns den här bilden från coronnakomissionens rapport.
Baserat på siffror från från mars till december 2020 så Brooklyns argument om förändrat spridningsmönster efter vaccinationerna förklarar inte saken.
Håller med.Varför då? Funkar inte vaccinet du har tagit?
Är det inte rimligare att ovaccinerade håller sig borta från andra ovaccinerade ist?
Gäller det alla andra vaccinationer mot virus man kan ta också eller endast covid?
Vilka andra kohorter i befolkningen är det ok att säga till att de ska hålla sig borta från andra utanför den kohorten? Hudfärg och etnicitet kanske? Hur är det med HIV-smittade? De som inte tar influensavaccin årligen?
Om du inte vill vara nära en person du ser på gatan så är det upp till dig.
Nu tror jag att det som spelar mest roll är andra saker än hur många barn man träffar, undersköterskor ligger ju tex högst upp, följt av sjuksköterskor... Slutsats?
Det man kan fundera på är ju hur f-n högskolelärare arbetar egentligen?Jag skulle uppskatta att folk höll lite avstånd och inte vill skaka tass när man träffar dom. Vare sig dom är vaccinerade eller inte, men när jag inte vill skaka tass så kommer svaret direkt, jo men jag är vaccinerad. dvs det är de vaccinerade som inte vill hålla distans.
Det märktes även tydlig när vaccinationerna började och folk började vilja trängas i affären igen istället för att hålla avstånd. Numera är det inte en käft som håller distans bakom mig i kassakön, ungefär som att det skulle gå fortare framåt för att dom håller bögavstånd i kön.
Vaccinerade sprider smittan mellan varandra nu eftersom de flesta inte ens märker att dom är smittade. Nu har vår dubbelvaccinerade skolminister blivit sjukskriven pga covid.
Och på tal om skolor och barn som inte smittar så finns den här bilden från coronnakomissionens rapport.
Baserat på siffror från från mars till december 2020 så Brooklyns argument om förändrat spridningsmönster efter vaccinationerna förklarar inte saken.
Det man kan fundera på är ju hur f-n högskolelärare arbetar egentligen?
De verkar träffa mindre folk än skogsarbetare.
Jobbar de 100% via teams/zoom fortfarande?
Japp. Min fru pluggar på Stockholms universitet och allt de gör är fortfarande på distans på SU iallafall.Det man kan fundera på är ju hur f-n högskolelärare arbetar egentligen?
De verkar träffa mindre folk än skogsarbetare.
Jobbar de 100% via teams/zoom fortfarande?
Slutsats är att undersköterskor, sjuksköterskor och läkare träffar många smittade. Samma sak gäller alltså för grundskollärare och förskolelärare. Barn smittar lika mycket som de alltid gjort vid virussjukdomar i luftvägarna. De kanske inte blir en superspridare på ICA eftersom deras nysningar hamnar lågt, men de smittar sina kompisar, lärare och föräldrar precis lika mycket som alltid. Logiskt, enkelt, vettigt och sant, till skillnad från vad FHM gick ut med.Nu tror jag att det som spelar mest roll är andra saker än hur många barn man träffar, undersköterskor ligger ju tex högst upp, följt av sjuksköterskor... Slutsats?
du ska hålla dej borta från andra om du är ovacinerat
lås va som gäller just nu
Covid-19: Detta gäller just nu
Aktuell information från myndigheterna om sjukdomen covid-19.www.krisinformation.se
Särskilda råd till dig som inte är vaccinerad
Du som inte är vaccinerad har ett särskilt ansvar. För att minska risken för smittspridning behöver du följa särskilda råd för att skydda dig själv och andra.
Stanna hemma om du får symtom på luftvägsinfektion. Du bör även testa dig för covid-19.
OBS! Dessa råd gäller inte personer som är under 18 år eller de som av medicinska skäl rekommenderats att inte vaccinera sig mot covid-19.
- Håll avstånd till andra människor.
- Undvik nära kontakter med personer i riskgrupp och de som är över 70 år.
- Håll avstånd till andra på din arbetsplats när så är möjligt och undvik platser med trängsel, till exempel konserter, nattklubbar och större fester.
Det är verkligen akrobatiska övningar i dubbeltänk!
"OBS! Dessa råd gäller inte personer som är under 18 år eller de som av medicinska skäl rekommenderats att inte vaccinera sig mot covid-19."
Så riskgrupper och omyndiga behöver inte följa råden men alla andra obesprutade. Och detta sväljer folk. Har troligen aldrig varit lättare att ställa grupp mot grupp. Det s k vaccinet verkar slå hårt mot logiken, eller är det produkten av att i bortåt 2 år mata sig med demagogi från en som säger en sak i huvudsatsen, för att genast säga emot den i bisatsen.
Det här har vi varit igenom förr i historien, många gånger och det slutar inte väl. Nu finns det dessutom mer raffinerade styrmedel att tillgå.
Lycka till, mankind!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |