Covid-19 viktig information!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ja, tänk när jag står och ska plocka ett mjölkpaket på Konsum så kommer en vaccinerad odödlig och klämmer sig in för att ta ett mjölkpaket samtidigt som mig.
Ska jag då snabbt kliva undan två steg så att den vaccinerade adeln ska kunna ta sin mjölk före mig?
Nu när dom vaccinerat sig så hjälper det ju inte ens att simulera en hostning för dom är ju odödliga och immuna mot allt utom just ovaccinerade.

Eller de som prompt ska skaka hand och kränkt påpekar att dom minsann är vaccinerade?
"Dum på riktitt, LR?", som det frågades förr.
Du ska boka ett rum på Hollow Springs!

F ö är jag helt enig med dig vad gäller problemen i det sociala spelet. Besprutade tar sig extrema friheter gentemot de som inte är, alltmedan skulden för den (i fallet) hypotetiska spridningen läggs på den obesprutade, oavsett skäl därtill.

Tillägg:
Saknar handslaget som jag tycker är en av de finaste riterna i vår civilisation. Tar alltså gärna i hand, direkt följt av spritande. Kanske onödigt risktagande, men det är mc-livet också.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, men Tegnell har läst andra studier som säger annat. Dessvärre vill han inte namnge författare till dessa studier men är ju ändå vår statsepidemiolog och inte någon hobbyeoidemiolog.
Jamen, att FHMs forskning är hemligstämplad är väl typiskt för dagens Sverige.
gissar att mycket på FHM/Regeringen inte klarat en granskning för publicering i någon medicinsk tidskrift.
I varje fall är man kristisk utomlands

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja, varför blir folk inom sjukvården så ofta drabbade? Om du tycker det är konstigt eller inte förstår den kausaliteten så har jag nog överskattat dig.
De flesta undersköterskor jobbar nog inom äldrevården. Men poängen är alltså att det självklart har betydelse hur många människor man träffar, dvs exponering för smitta.

Men bilden säger ingenting om huruvida barn var spridare av smittan eller inte våren 2020. Du sprider den tesen, men du har inte visat några belägg för det. Helt OK men du bör vara medveten om vilka slutsatser man kan dra och vilka man inte kan dra utifrån bilderna.

Om det hade varit så hade smittomönstren sett helt annorlunda ut våren 2020 än vad de gjorde. Samtliga familjer med barn hade ju då fått in smittan, eftersom skolorna fortgick som vanligt. Tvärtom så följdes ju varenda sjukfrånvaro upp på varenda unge under hela 2020.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
De flesta undersköterskor jobbar nog inom äldrevården. Men poängen är alltså att det självklart har betydelse hur många människor man träffar, dvs exponering för smitta.

Men bilden säger ingenting om huruvida barn var spridare av smittan eller inte våren 2020. Du sprider den tesen, men du har inte visat några belägg för det. Helt OK men du bör vara medveten om vilka slutsatser man kan dra och vilka man inte kan dra utifrån bilderna.

Om det hade varit så hade smittomönstren sett helt annorlunda ut våren 2020 än vad de gjorde. Samtliga familjer med barn hade ju då fått in smittan, eftersom skolorna fortgick som vanligt. Tvärtom så följdes ju varenda sjukfrånvaro upp på varenda unge under hela 2020.
Jag förstår inte hur du resonerar.
Lärare och förskollärare träffar nästan uteslutande barn på sina arbeten. Om det är en stor överrepresentation av bland smittade lärare och förskollärare, nästan jämförbart med de nivåer hos dem som jobbar inom vården och således träffar smittade ofta, hur kan man då INTE dra slutsatsen att barn troligen smittar? Att lärare skulle smitta varandra i lärrarrummet i högre utsträckning, där de träffas under kortare stunder, än vad de blir smittade av sina elever som de träffar under merparten av dagen känns inte logiskt alls. Den enda logiska slutsats jag kan dra av detta är att barnen smittar sina lärare som de umgås med.

Jag känner själv ett antal lärare och de jobbar på fyra olika skolor. Alla utom de som jobbar på mina egna ungars skola har haft Covod-19, och av någon anledning så har vi inte haft något utbrott på skolan just där jag bor. Dessutom berättade två av dessa att precis alla lärare på deras två skolor i olika delar av landet har gått igenom detta, och båda ser det som ställt utyom allt tvivel att det är barnen som smittat dem, eftersom de i princip inte umgåtts med sina vuxna kollegor.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jamen, att FHMs forskning är hemligstämplad är väl typiskt för dagens Sverige.
gissar att mycket på FHM/Regeringen inte klarat en granskning för publicering i någon medicinsk tidskrift.
I varje fall är man kristisk utomlands
Jag är klart kritisk till vår hantering av pandemin (som alla nu vet).
Men jag vet inte om USA ska stå där och peka finger...
Sverige döda per 1 miljon: 1461
USA döda per 1 miljon: 2265

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tycker det är lite märkligt. Från moddlaren (tack) #4280 dvs från 2021-11-01
Från i dag gäller nya rekommendationer för dem som har symtom på covid-19.
Fullvaccinerade med symtom behöver inte testa sig, men bör stanna hemma.

......
Personer med bekräftad smitta kan komma tillbaka till skola, arbete och fritidsaktiviteter om de stannat hemma minst sju dygn från när symtomen började, varit feberfria de två senaste dygnen och känner sig friska, även om de fortfarande har vissa luftvägssymtom.

Här har vi en Fullvaccinerad Utbildningsminister som påstår sig ha Covid-19.
Men hur kan hon veta det om hon inte testat sig.
"Fullvaccinerade med symtom behöver inte testa sig, men bör stanna hemma."

Gått ut på stan och testat sig likafullt?
Eller hur har det gått till ?
Eller gissar hon bara ?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Nej, det är ju naturligtvis möjligt att den stora smittspridningen bland förskolelärare beror på att de har orgier i lärarrummen och att barnen inte har med saken att göra.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Jag undrar förresten om du helt seriöst tror att det är undersköterskorna från äldrevården som står för den huvudsakliga andelen av smittade undersköterskor?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nej, jag tror ingenting utan väntar på den analys som säkert kommer. Återigen är min poäng att det inte går att dra de slutsatser du gör. Man kan spekulera, men logiken säger ju att om alla barn var smitthärdar så borde ju alla lärare och framförallt de egna familjerna ha smittats. Men så skedde inte och fallen följdes som sagt upp på individnivå. Några utbrott skedde på skolor men det var förhållandevis få och smittspårningen i de fallen pekade oftast på typ hockey- eller cheerleadingträning.

En artikel som belyser från ett annat håll: https://www.sydsvenskan.se/2021-11-01/katastrofen-som-aldrig-kom?shareSource=sharebutton

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Nej, jag tror ingenting utan väntar på den analys som säkert kommer. Återigen är min poäng att det inte går att dra de slutsatser du gör. Man kan spekulera, men logiken säger ju att om alla barn var smitthärdar så borde ju alla lärare och framförallt de egna familjerna ha smittats. Men så skedde inte och fallen följdes som sagt upp på individnivå. Några utbrott skedde på skolor men det var förhållandevis få och smittspårningen i de fallen pekade oftast på typ hockey- eller cheerleadingträning.

En artikel som belyser från ett annat håll: https://www.sydsvenskan.se/2021-11-01/katastrofen-som-aldrig-kom?shareSource=sharebutton
Du tror ju uppenbarligen att barn för smittan vidare mycket mindre än vuxna. Finns det någon som helst medicinsk förklaring till det? Inte en retorisk fråga, vill verkligen veta.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Du tror ju uppenbarligen att barn för smittan vidare mycket mindre än vuxna. Finns det någon som helst medicinsk förklaring till det? Inte en retorisk fråga, vill verkligen veta.

Det VAR så innan Deltavarianten kom. I hela världen.

Varför? Ingen aning, det lär komma studier omsider som förklarar det.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det VAR så innan Deltavarianten kom. I hela världen.

Varför? Ingen aning, det lär komma studier omsider som förklarar det.
Det kan ju förklaras med att barn inte testades i samma utsträckning som vuxna.

Virussjukdomar är inget nytt och barn har varit goda smittspridare för alla andra virussjukdomar. Jag har barn i dagisåldern… Varför just covid skulle trotsa naturlagarna är bortom mitt förstånd.

Det kan ju också vara så att någon/några du ser som auktoriteter på området hävdar att barn inte smittar och att du köper det rakt av utan någon teknisk/medicinsk förklaring.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Barn var inte sjuka i särskilt hög utsträckning. Hade de varit det är det en annan sak. Var de smittade själva utan symptom? Tja, då borde ju även föräldrarna ha blivit smittade.

När föräldrar smittades, testades alla i familjen. Barn visade sig väldigt sällan vara smittade även i de fallen föräldrarna hade Covid (men de var såklart hemma ändå).

Så såg det ju ut i verkligheten. Klusterutbrott på skolor visade sig vid smittspårning ofta ha annat ursprung än själva skolan.

Sedan kan man påstå en massa saker och svamla om auktoriteter osv. Det får stå för dig men jag konstaterar bara hur det såg ut i verkligheten 2020 och det var på inget vis unikt för Sverige utan viruset betedde sig så i början. Därför hade också länder med hög andel ung befolkning mycket låga smittal långt in i pandemin, tex flertalet afrikanska länder.

Allt detta har tröskats igenom förut och är inget nytt.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Barn var inte sjuka i särskilt hög utsträckning. Hade de varit det är det en annan sak. Var de smittade själva utan symptom? Tja, då borde ju även föräldrarna ha blivit smittade.

När föräldrar smittades, testades alla i familjen. Barn visade sig väldigt sällan vara smittade även i de fallen föräldrarna hade Covid (men de var såklart hemma ändå).

Så såg det ju ut i verkligheten. Klusterutbrott på skolor visade sig vid smittspårning ofta ha annat ursprung än själva skolan.

Sedan kan man påstå en massa saker och svamla om auktoriteter osv. Det får stå för dig men jag konstaterar bara hur det såg ut i verkligheten 2020 och det var på inget vis unikt för Sverige utan viruset betedde sig så i början. Därför hade också länder med hög andel ung befolkning mycket låga smittal långt in i pandemin, tex flertalet afrikanska länder.

Allt detta har tröskats igenom förut och är inget nytt.
Du har förklarat det redan. Igen, det är ett statistiskt misstag eftersom barn inte har testats i lika hög grad. Barn undantogs i stor grad i smittspårningen inledningsvis. Därför rättade det till sig senare när de inkluderades, ungefär samtidigt som deltavarianten blev känd.

Det du hävdar nu är inte bara att barn inte förde smittan vidare mycket. Nu hävdar du även att barn inte smittades av sina föräldrar. Hur förklarar du det? Jag har barn i dagisåldern och om någon av oss har ett virus i kroppen så har den andra det inom en kvart. Sen är det inte säkert att båda insjuknar men både skulle ha det i kroppen och testa positivt.

Dina argument bygger på noll teknisk/medicinsk analys och bara på vad någon du ser som en auktoritet(regimen) har sagt.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...