Brought a smile...
Lite glad att jag inte lade möda på det men tack för tolkning!
(Rena rövarspråket)
Brought a smile...
Politiskt känsliga uppgifter. Sammanställningar svårthittade för gemene man.Det finns ingen sammanställning om allt annat som finns i vårt avloppsvatten?
Det är just sådana uppgifter jag tycker känns mest relevanta.Politiskt känsliga uppgifter.
Det vore verkligen en nåd att stilla bedja om!Utvecklingen i Sydafrika med omikron är intressant.
Det börjar ha gått en tid sedan antalet fall började dra iväg och dödligheten borde ha börjat följa med uppåt nu men den är fortfarande låg.
CFR har fallit som en sten vilket iofs delvis är en följd av att fördröjningen när antalet fall ökar före dödligheten men jag vill nog ändå börja dra slutsatsen att omikron verkar vara betydligt mildare än tidigare mutationer.
Det fattas väl bara bekräftelse på att den som varit smittad av omikron även får stark immunitet mot andra mutationer så tror jag alltså att världen fått den mutation som avslutar pandemin till att bli en lindrig säsongsinfluensa.
Precis de du skrev hade jag en fundering på oxå... Hoppas de stämmer...Utvecklingen i Sydafrika med omikron är intressant.
Det börjar ha gått en tid sedan antalet fall började dra iväg och dödligheten borde ha börjat följa med uppåt nu men den är fortfarande låg.
CFR har fallit som en sten vilket iofs delvis är en följd av att fördröjningen när antalet fall ökar före dödligheten men jag vill nog ändå börja dra slutsatsen att omikron verkar vara betydligt mildare än tidigare mutationer.
Det fattas väl bara bekräftelse på att den som varit smittad av omikron även får stark immunitet mot andra mutationer så tror jag alltså att världen fått den mutation som avslutar pandemin till att bli en lindrig säsongsinfluensa.
Men vaccinerna ger väl skydd mot allvarlig sjukdom? Det verkar ju rent empiriskt inte förhindra smittspridning i särskilt stor utsträckning - men det kanske inte gör så mycket om de som blir allvarligt sjuka är väldigt få?Dessutom menar Moderaterna att gränsen för när vaccinpasset ska användas bör sänkas från 100 till 8 personer. Syftet är att förhindra en fjärde våg och ökad belastning på vården.
För att, vad är syftet? Varför på sikt och inte nu?På sikt bör det även övervägas om gränsen ska sänkas till noll personer.
Som vanligt är mitt tips att båda beror på att man räknar i befolkningsunderlaget in de som flyttat utomlands i praktiken men "officiellt" bor kvar i Sverige. Ett exempel, bodde i ett "ungdomskollektiv" med min son och sambo och Joel. Flyttade därifrån för väl 4 år sedan. Var skriven på adressen när de andra flyttade från Biskopsgården för ca 1½ år sedan.Tydligen finns det ett samband mellan vaccinationstäckning och valdeltagande.
Eftersom S är ett parti som brukar gynnas av högt valdeltagande tror jag nu de har valstrategin klar - vaccinera så många som möjligt så vinner de valet.
Samband mellan vaccintäckning och valdeltagande
Låg vaccinationsgrad och dåligt valdeltagande hänger ihop, visar en ny kartläggning från Statistiska centralbyrån. Värst är läget i miljonprogramsområdena. – Dewww.aftonbladet.se
Biologiskt stridsmedel skräddarsytt för att slå ut ekonomin / sjukvården i länder med många tjockisar !Fat shaming again..
Nya upptäckten: Viruset sprider sig i kroppsfett
Coronaviruset kan ta sig in i kroppens fettvävnad och därifrån utlösa svåra inflammationer, enligt en ny studie. Det tros nu vara en anledning till att kraftigtwww.aftonbladet.se
This virus is racistBiologiskt stridsmedel skräddarsytt för att slå ut ekonomin / sjukvården i länder med många tjockisar !
Som jag !
Usch !
Det påståendet tveksamt, eftersom väl "vita" europeiskt ursprung vål inte kan utsättas för racism , se bara reaktionerna mot All lives matters (indianerna ursprungsbefolkning bryr sig väl varken BLM eller ALM om).This virus is racist
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|