Covid-19 viktig information!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vaccinationsstatus månad för månad bland inlagda på IVA.
Februari är av förklarliga skäl inte fullständig med det verkar fortsätta i samma trendriktning.

24,2% av befolkningen är ovaccinerade enligt platz.se så ovaccinerade är fortfarande överrepresenterade på IVA.

Siffrorna är plockade från SIR.

Bifogat

• IVA_220222.png
    IVA_220222.png
    21.5 KB · Visningar: 20
  • IVA2_220222.png
    IVA2_220222.png
    20 KB · Visningar: 20
  • IVA3_220222.png
    IVA3_220222.png
    27.9 KB · Visningar: 20
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Detta är intressant...
Läs gärna även kommentarerna.
"Viktig information"

En gammal artikel, redan då var newsvoice rena dumheter.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
"Viktig information"

En gammal artikel, redan då var newsvoice rena dumheter.
Hmm.. skrivet 2022-02-07... vem skrev artikeln först. Bara för att vof.se misskrediterar newsvoice menar du att vi skall tro på dem?? vof.se påminner mycket om fb så kallade "faktagranskare".

Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Med största respekt vill jag be dig att ta in informationen i det Brooklyn postar.
Det gynnar varken dig eller någon annan att läsa eller dela information från siter så som newsvoice.
Varför ska jag lyssna på Brooklyn.?

INGEN ska komma och tala om för mig vilken information jag ska lyssna till eller avvisa! INGEN!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Varför ska jag lyssna på Brooklyn.?

INGEN ska komma och tala om för mig vilken information jag ska lyssna till eller avvisa! INGEN!
Det var inte Brooklyn du skulle lyssna på det var informationen i länken han postade.

You do you och jag använder blocka för första ggn på SH.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
It's simple. The 3rd dose increases immunity, after the 4th you'll be protected. Once 80% of the ppl receive the 5th dose, the restrictions can be relaxed as the 6th stops the virus from spreading. I'm confident that the 7th dose will build it up enough for the 8th & we're safe.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Står det något på Newsvoice kan man utgå från att det är fel. Skulle det stämma så har pajasen gjort fel.
Jag ska här ge exempel på hur en chef gör/gjorde när han skulle anställa någon som chef
efter att ha funnit några intressanta sökanden efter koll av CV etc.
Han bjöd dem på restaurang.

Jag tar det utom inbördes ordning:

1) Kryddade maten utan att smaka av maten först.
2) Smakade och åt maten utan att krydda det.
3) Smakade av maten och kryddade maten

Vilken av dem tre tror ni fick jobbet? och varför?

PS: Du passar in på nummer 1. DS

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag ska här ge exempel på hur en chef gör/gjorde när han skulle anställa någon som chef

Nu är ju skillnaden att jag har serverats smörjan ett antal gånger. Anrättningen är sån att man nog helst skulle använda resultatet till svinföda.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kanske är pucktvåa på denna, men;

Snubben är ju galen, eller åtminstone lite excentrisk, men jag tycker att det är lite intressant.

Och föga förvånande.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Vilket skitprat, finns ingen chef av dignitet på jorden som anställer någon på grund av det du räknar upp, som du läst i Kalle anka, Kamratposten eller Fantomen.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Snubben är ju galen, eller åtminstone lite excentrisk, men jag tycker att det är lite intressant.

Och föga förvånande.
Vad är det som är intressant, dvs diskussionsunderlaget du vill förmedla, och varför är det inte förvånande? Att lyssna på tuben-svammel i all evighet, mjä...

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vad är det som är intressant, dvs diskussionsunderlaget du vill förmedla, och varför är det inte förvånande? Att lyssna på tuben-svammel i all evighet, mjä...
Från videobeskrivningen:
As the NIH continues to withhold critical documents that could shed light on the origin of the coronavirus pandemic, what could be behind this lack of transparency that, after the last two years, is surely the right of the public to be aware of?

Här är artikeln han refererar till(ligger med i videobeskrivningen).
But the most recent batch of documents, which the NIH sent The Intercept on Tuesday, underscores an ongoing lack of transparency at the agency. Even as members of Congress and scientists call for additional information that could shed light on the origins of the pandemic, 292 of 314 pages — more than 90 percent of the current release — were completely redacted. Besides a big gray rectangle that obscures any meaningful text, the pages show only a date, page number, and the NIAID logo. The remaining pages also contain significant redactions.

Här kan man läsa alla 314 sidor själv, eller iaf mestadels titta på gråa rektanglar(länken ligger med i artikeln):

Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Vilket skitprat, finns ingen chef av dignitet på jorden som anställer någon på grund av det du räknar upp, som du läst i Kalle anka, Kamratposten eller Fantomen.
Vem säger att han har dignitet?
De serietidningar du nämner läser jag inte. Faktum är att jag läser inte serietidningar.

Men du hävdar att det är från dessa serietidningar jag läst och hämtar det ifrån.

Betyder det att du läser dessa serietidningar? Om inte så svamlar du bara när påstår att läst det där.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Jag har också hört den där fåniga historien och om den är sann så säger det mest bara hur trångsynt/fordomsfull den här chefen är. Det finns fåntrattar som har iden att 3) eller 2) är vad man ska göra.
Jag gör nästan alltid 1), för jag vet att jag vill ha mer kryddstarkt än vad någon som helst restaurangkock skulle göra mat som ska passa samtliga gäster.
Finns ingen som helst mening för mig att först smaka, möjligen kan jag krydda ytterligare en gång ifall det varit en verkligt menlös kock i farten.

Skulle det däremot vara chefens fru som lagat maten och ser på så skulle jag av artighetsskäl först smaka och sen kanske krydda i smyg men det är en helt annan sak.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vem säger att han har dignitet?
De serietidningar du nämner läser jag inte. Faktum är att jag läser inte serietidningar.

Men du hävdar att det är från dessa serietidningar jag läst och hämtar det ifrån.

Betyder det att du läser dessa serietidningar? Om inte så svamlar du bara när påstår att läst det där.
Du påminner om Björn Ranelid på något sätt, och jag gillar honom.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC