Covid-19 viktig information!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vilken lågoddsare. Nothing to see here.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilken lågoddsare. Nothing to see here.

Låga odds att...?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Såhär blev mina antikroppstitrar efter 3x vaccin (2 Phizer + 1 Moderna) och 2 infektioner.
Skyddet är nog gott men det finns fortfarande risk att nya mutationer kan komma runt.

Bifogat

• Resized_20220318_124018.jpg
    Resized_20220318_124018.jpg
    226.5 KB · Visningar: 24

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Såhär blev mina antikroppstitrar efter 3x vaccin (2 Phizer + 1 Moderna) och 2 infektioner.
Skyddet är nog gott men det finns fortfarande risk att nya mutationer kan komma runt.
Är det vad du förväntat dig?

3+2 borde ju vara i topp motståndskraftsmässigt. :)

Har en kompis som har 3(PPM)+3(DDO).

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Har en kompis som fått 3 doser å senaste vart han dålig utav... Sen har han nu haft corona två gånger å senaste gången legat inne på sjukan å varit nersövd...
Verkar som folk drabbas väldigt olika vare sig dom är vaccinerade eller ej..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Har en kompis som fått 3 doser å senaste vart han dålig utav... Sen har han nu haft corona två gånger å senaste gången legat inne på sjukan å varit nersövd...
Verkar som folk drabbas väldigt olika vare sig dom är vaccinerade eller ej..
Det är individuella skillnader som avgör. Det enda man kan vara någorlunda säker på är att man klarar sig bättre om man är vaccinerad.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det är individuella skillnader som avgör. Det enda man kan vara någorlunda säker på är att man klarar sig bättre om man är vaccinerad.
Första gången man får infektionen så klarar man sig bättre om man är vaccinerad. Om man redan har genomlidit infektionen så är det skyddet man får av detta bättre än vaccinationsskyddet, och det gör ingen skillnad om man vaccinerat sig ifall man redan har haft infektionen.

Så kontentan är att om man som jag tagit två doser i somras, men åkte på skiten ändå i november, så gör det ingen som helst nytta att ta den tredje dosen nu. Möjlligen skulle det kunna göra nytta om jag tog den dosen i slutet på året, dvs 12 månader efter genomgången infektion, men det finns det inte data som stödjer ännu vad jag har sett.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Så har jag testat positivt igen, trots tillfrisknande och 3 doser.
Jävla Omikron.
Enstaka harklingar är lyckligtvis enda symptomet.
Ni ser enda chansen att klara sig är som jag o min sambo ovaxade o träffar mängder med folk hela tiden o ingen av oss har varit sjuka. Ovaxat e bäst?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nope inte vad jag vet men det fanns något i blodet som sa att jag haft det utan att märka överhuvudtaget.
Det är kruxet. Ingen vet hur det slår när man väl får det. Spektrat spänner från att man inget märker till bouppteckning. Orolig för bror som haft det relativt lindrigt twice och nu börjar hjärtat leva rövare.
Det är ingen lek och inget att vara kaxig om. Vi kan nog förvänta värre varianter framgent.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
A du har testat positivt?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ovaxxad och har haft moronic nyligen. Var jätte sjuk i 2 dagar. Lite hängig dag 3 och sen lite extra trött i en vecka. Fågelinfluensan är fortfarande det sjukaste jag någonsin varit.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Ovaxxad och har haft moronic nyligen. Var jätte sjuk i 2 dagar. Lite hängig dag 3 och sen lite extra trött i en vecka. Fågelinfluensan är fortfarande det sjukaste jag någonsin varit.

Va sjuk i 3-4 dagar, då hade jag fått 3e sprutan 6 dagar innan. Tjejen hade fått 2 sprutor och va sjuk ca 10 dagar men hostan satt kvar längre.
Flåset efter har dock varit riktigt dåligt även fast jag bara va lindrigt sjuk

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Va sjuk i 3-4 dagar, då hade jag fått 3e sprutan 6 dagar innan. Tjejen hade fått 2 sprutor och va sjuk ca 10 dagar men hostan satt kvar längre.
Flåset efter har dock varit riktigt dåligt även fast jag bara va lindrigt sjuk

Jag gymmar på som vanligt. Har tappat lite men inte så det är ett bekymmer.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ovaccinerad. Jag hade feber måndag, feberfri tisdagen men då fick jag istället ont i kroppen, sedan onsdagen pendlade jag hela dagen mellan feber och feberfri för att vara feberfri från torsdagen. Därefter har jag varit trött ytterligare en vecka och sovit betydligt mer än vanligt.
Och värken i kroppen försvann snabbt bortsett från ryggen och har successivt avtagit men nu efter snart två veckor har jag fortfarande ont i och stelt i ryggen.

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende