Covid-19 viktig information!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ovaccinerad. Jag hade feber måndag, feberfri tisdagen men då fick jag istället ont i kroppen, sedan onsdagen pendlade jag hela dagen mellan feber och feberfri för att vara feberfri från torsdagen. Därefter har jag varit trött ytterligare en vecka och sovit betydligt mer än vanligt.
Och värken i kroppen försvann snabbt bortsett från ryggen och har successivt avtagit men nu efter snart två veckor har jag fortfarande ont i och stelt i ryggen.
Låter lite som jag haft det.
Pendlat mellan feber och inte, ont i halsen och inte, ont i huvudet och inte, ont i ryggen men det tror jag i mitt fall beror på all hosta.
Har inte tappat smak men som du varit trött/matt och sovit lite extra.
Dag 6 för mig i dag och jag kan använda båda näsborrarna samtidigt(!) så det verkar gå åt rätt håll.
Får se hur länge sviterna sitter i.

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Trippelvaxinerad. Förkyld 1 vecka typ, varav feber några dagar. Ont i övre ryggen. Känner att jag inte har samma ork i träningen nu en vecka efter

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Låter lite som jag haft det.
Pendlat mellan feber och inte, ont i halsen och inte, ont i huvudet och inte, ont i ryggen men det tror jag i mitt fall beror på all hosta.
Har inte tappat smak men som du varit trött/matt och sovit lite extra.
Dag 6 för mig i dag och jag kan använda båda näsborrarna samtidigt(!) så det verkar gå åt rätt håll.
Får se hur länge sviterna sitter i.

Jag har haft ont i halsen på morgonen ett antal dagar också. Inte direkt från första dagen utan det kom lite senare. Efter lite varm dricka och hosta på morgonen var halsen sedan ok resten dagarna.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag har haft ont i halsen på morgonen ett antal dagar också. Inte direkt från första dagen utan det kom lite senare. Efter lite varm dricka och hosta på morgonen var halsen sedan ok resten dagarna.
+1 på det också.

Edit:
BTW verkar vi vara en bra referens på att omicron slår ganska lika oavsett 0 eller 3 vaccindoser.

Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Utveckla, tack.
Nästa plandemi kommer regeringen lägga i en högre växel med deras kraftigt inskränkande lagar som dom håller på att försöka fixa. Utegångsförbud, tvångsvaxxning osv. Fan nu fick jag slut folie igen! ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nästa plandemi kommer regeringen lägga i en högre växel med deras kraftigt inskränkande lagar som dom håller på att försöka fixa. Utegångsförbud, tvångsvaxxning osv. Fan nu fick jag slut folie igen!
Ja, möjligt, fattar inte vad alla har för problem med att sitta inne förvisso.
Man kan ju öppna fönstret.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Nästa plandemi kommer regeringen lägga i en högre växel med deras kraftigt inskränkande lagar som dom håller på att försöka fixa. Utegångsförbud, tvångsvaxxning osv. Fan nu fick jag slut folie igen! ?
Tror du har rätt. Vi har sett hur varje pandemi har ökat hysterin mer och mer. Nästa, om 2-3 år, kan bli riktigt spännande.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Som jag fattar det så var det en demonstration för frihet och demokrati, och mot ändring av grundlagen.

Utredaren ska även beakta att grundläggande fri- och rättigheter så långt som möjligt ska upprätthållas även vid en pandemi eller epidemi. Inskränkningar ska därför inte vara mer långtgående än vad som är absolut nödvändigt för att förebygga eller motverka en omfattande smittspridning.
Vi vet alla vem som kommer att bestämma vad som är nödvändigt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har det varit någon sedan spanska sjukan?
Polio kom och gick. Men alla blir inte svårt förlamade. Hade det själv som barn 1953 men det blev aldrig värre än lite stel i halsen, svårt vrida huvudet, för mig.
Men den verkliga katastrofen som jag ser det var tuberkulosen under 1:a hälften av 1900-talet.
Med TBC-sanatorium överallt på landet i Sverige (frisk luft skulle var bra).

(Vilket inte hindrade att jag sommarjobbade i slutet av 1960-talet på en avdelning med ett 20-tal tuberkulossjuka på S:t Lars i Lund . Människor som "inte skötte sin TBC utan levde så de kunde smitta andra" hamnade då på Mentalsjukhus.
Citat: Runt sekelskiftet 1800-1900 fick Sverige ungefär 12 000 tuberkulosfall om året och lungtuberkulos orsakade vart sjätte dödsfall i svenska städer i början av 1900-talet - hälften av dessa var i åldrarna 15-40 år.
slut citat.

Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Polio kom och gick. Men alla blir inte svårt förlamade. Hade det själv som barn 1953 men det blev aldrig värre än lite stel i halsen, svårt vrida huvudet, för mig.
Men den verkliga katastrofen som jag ser det var tuberkulosen under 1:a hälften av 1900-talet.
Med TBC-sanatorium överallt på landet i Sverige (frisk luft skulle var bra).

(Vilket inte hindrade att jag sommarjobbade i slutet av 1960-talet på en avdelning med ett 20-tal tuberkulossjuka på S:t Lars i Lund . Människor som "inte skötte sin TBC utan levde så de kunde smitta andra" hamnade då på Mentalsjukhus.
Citat: Runt sekelskiftet 1800-1900 fick Sverige ungefär 12 000 tuberkulosfall om året och lungtuberkulos orsakade vart sjätte dödsfall i svenska städer i början av 1900-talet - hälften av dessa var i åldrarna 15-40 år.
slut citat.
Är du 70+ och glider runt på en Hayabusa? Respekt.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Har det varit någon sedan spanska sjukan?
"Asiaten" (50-tal)och "Hong Kong" (60-tal) är väl de största efter andra världskriget, innan Covid.

Asiaten tror jag dödade ungefär lika många som Covid gjort hittills, Hong Kong dödade "bara" någon miljon globalt. Så Asiaten är väl senaste någorlunda i klass med detta.

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende