Covid-19 viktig information!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad är det som är intressant, dvs diskussionsunderlaget du vill förmedla, och varför är det inte förvånande? Att lyssna på tuben-svammel i all evighet, mjä...
Att NIH (riddarna som säger NIH?) "släpper" rapport om undersökningar om biola i wuhan (delfinansierat av usa), och eventuella linkar till spridningen av sars-cov-19.
Det inressanta är ju att den är censurerad till över 90%, vilket ju självklart är mycket misstänksamt.
Jag tycker även poängen om vem som blir utskrattad för galna "konspirationsteorier" vänder lätt och snabbt med mediavinden är en bra poäng.

Jag har också hela tiden vidhållit att det varit mycket intressant att viruset verkar uppstått i samma stad där ett biolab arbetat med att genmodifiera virus.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag har också hela tiden vidhållit att det varit mycket intressant att viruset verkar uppstått i samma stad där ett biolab arbetat med att genmodifiera virus.
Än mer intressant tycker jag det faktum är att blodprover från Italienska patienter i Italien visar på sars-cov-2 infektioner flera månader innan utbrottet i Wuhan. Muterade det att bli extra smittsamt i Italien, i en "svenskbesökt" alphydda i Österrike eller i Wuhan? Att få Kina att officiellt erkänna någonting öht kan vi glömma. Vi kan bara spekulera om det och i en eventuell utredning där bara Italien deltar fullt ut blir rätt meningslös.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
OK för krav på Covid-vaccinering vid anställning i Region Dalarna.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
OK för krav på Covid-vaccinering vid anställning i Region Dalarna.

Dåligt beslut...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Inte värre än att du måste vara vaccinerad mot gula febern för att få resa till... eller du måste vara svensk medborgare för att få jobba med... eller du behöver ha egen bil för att få anställning som... eller du måste kunna tala svenska för att få arbeta som svensklärare... osv osv.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Inte värre än att du måste vara vaccinerad mot gula febern för att få resa till... eller du måste vara svensk medborgare för att få jobba med... eller du behöver ha egen bil för att få anställning som... eller du måste kunna tala svenska för att få arbeta som svensklärare... osv osv.

Du måste äta bacon för att få jobba på en restaurang.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag håller med dig Punkt
men frågan är om inte
du måste kunna tala svenska för att få arbeta som svensklärare
skulle kunna vara ett exempel på etnisk diskriminering i Sverige
som diskrimineringslagen ser ut ?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag håller med dig Punkt
men frågan är om inte
du måste kunna tala svenska för att få arbeta som svensklärare
skulle kunna vara ett exempel på etnisk diskriminering i Sverige
som diskrimineringslagen ser ut ?
Frågan har uppstått, fast inte prövad i domstol eller ens av DO. :)

Sedan har mycket hänt, skall sägas.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Frågan har uppstått, fast inte prövad i domstol eller ens av DO. :)

Sedan har mycket hänt, skall sägas.
Har du lust att vara lite mer specifik om vad som har hänt? Vet inte vad jag ska söka på.
Gäller det direktiv inom ditt eget skrå, månne?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Har du lust att vara lite mer specifik om vad som har hänt? Vet inte vad jag ska söka på.
Gäller det direktiv inom ditt eget skrå, månne?
Brooklyn kanske syftar på DNartikeln: " Elever på Lärarhögskolan som anser att det är kränkande att det krävs korrekt svenska av blivande svensklärare. "

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Brooklyn kanske syftar på DNartikeln: " Elever på Lärarhögskolan som anser att det är kränkande att det krävs korrekt svenska av blivande svensklärare. "
Den där minns man. Jag var mer nyfiken på vad som har "hänt" sedan dess. Fler än en lättkränkt har lyckats berika sig på obskyra grunder.
Så, har det hänt något, vad och har det isf varit i en önskvärd riktning? Det är min stilla undran till Brooklyn.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är inte så jävligt längre. Det har hänt. Och ja, önskvärd riktning.

Som så mycket annat tokigt så sker ju reaktioner och förändringar. Kan man bara undvika ANDRA diket så brukar man komma upp på vägen igen.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Alltså att bli kränkt för att läraren inte noterat ens homosexualitet och ej heller agerat negativt på dennes sexuella läggning måste ju vara världsrekord i vinkelvolt. Varvet är fullbordat.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Nu har några "amatörforskare" på Chalmers kommit fram till att munskydd är bättre än avstånd.
Givetvis Skratt här ! :hihi

För redan 2020 11 april visste FHM att användning av munskydd skulle avgöras innan varje enskilt arbetsmoment. Egetligen ganska onödigt jämfört med hålla avstånd.
Citat: "Efter publiceringen kunde SKR välkomna myndigheternas utspel som tonade ned Serafen-kravet och i stället framhöll Folkhälsomyndighetens rekommendationer – som inte har motsvarande munskyddskrav."

För övrigt har vi ju i Sverige inte kulturen med munskydd. Så vad forskarna kommer fram till är rätt likgiltigt. Eller hur ?
Hallengren i Regeringen visste det redan i Juli 2020.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Här kan man läsa. Internationellt forskarlag där Chalmers ingår.

Finns även länk i första artikeln till studien om någon skulle orka läsa. Själv bryr jag mig inte så mycket. Allt som begränsar minskar smittspridningen och det är därför man inte hostar eller nyser rakt ut utan i armvecket.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dr Cambell om Ivermectin och han skräder inte orden precis.
-"Detta kommer vara en av de stora skandalerna under pandemin."
En 70% reduktion i dödsfall på en grupp av nästan 160000 där 114000 tog IVM och 46000 inte tog IVM.
The jury is back and Ivermectin vann.

Rätt ska vara rätt. :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende