Alla problem i landet härstammar från den lilla tid vi hade en borgerlig regering, det vet väl alla...
https://omni.se/professor-halva-sverige-kommer-vara-smittat-i-april/a/BRKjde
Om en månad kommer 50% av oss att ha, eller haft Corona.
Är det ingen här som redan har drabbats?
I Norrbotten, som ändå är glesbefolkat och där social distansering är normen, räknar man med att ca 10 000 personer har/har haft Corona redan nu (jag hittar inga uppskattningar för mitt eget län)
Eftersom att en majoritet inte ens får symptom.
Är det verkligen så? Majoriteten av de som smittas visar inga symptom, inte ens milda?
Eftersom att en majoritet inte ens får symptom så kan ju rätt många ha både haft och blivit friska utan att veta det.
Och när de milda symptomen är som en mild förkylning så kan nog rätt många ha missat det såhär års.
Men fan vet om han har rätt, tester säger cirka 4-5000 positiva tester i Sverige hittills. Förvisso är det ju de fallen med lite svårare symptom, så 1/5-1/9 nånting. Men det är klart, smittan har börjat sätta fart ordentligt nu, och det är ju lite drygt två veckor fördröjning tills att man testar sig pga svåra symptom, och man har smittat sedan redan några dagar efter att man blev smittad.
Det var väljarna som tyckte det.
Och nu kommer det mycket riktigt att dras på deras lön.
Ja det vore fint om det var typ alla födda före 80 som åkte på en hejdundrans skattesmäll för uppdämd dumhet
De som kommer få betala högsta priset blir nog pensionärerna och de som trott sig kunna gå i pension inom kort.
Dessa pengar riskerar att förlora ordentligt med köpkraft om ekonomin fallerar.
Det är ju jättebra om jag får pengar av staten, då jag kan höja budet på det där huset jag vill köpa. Hoppas ingen annan tänker likadant bara.
Du lär nog kunna sänka budet innan det här är över.
Folk förlorar jobben, folk har amorteringar på sina lån som tuggar på sista kronan.
Folk får inte lån om dom inte har jobb.
Husen som är till salu kommer att bli billigare
Inga av de bekymmer vi har i det här landet har det förts någon diskussion om innan det tvingades på oss, politiker, media, väljare - alla har sin del i detta.Så nu är det väljarnas fel? Du ska tydligen försvara politiker och myndigheter oavsett hur dumt det blir.
Vilket parti gick till val på att dom skulle avveckla civilförsvaret?
Jag kan inte dra mig till minnes att jag sett det på några valaffischer eller läst det någonstans inför något val under min tid som röstberättigad faktiskt men rätta mig gärna om jag har fel.
Oväntat att allt Anders sagt i måndags också var fel.
Kurvan är flack. Nej jag menar kurvan pekar brant uppåt.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Det är ju jättebra om jag får pengar av staten, då jag kan höja budet på det där huset jag vill köpa. Hoppas ingen annan tänker likadant bara.
Att bevara eller bygga upp beredskapslager är tyvärr inget man har vunnit några val på, om detta har behövts ställas (vilket det förstås måste) mot andra politiska reformer som gör nytta och framgång i opinionen inför nästa val. Detta är ett grundläggande problem i hela vårt politiska system och även marknadssystem. Det premierar kortsiktighet på bekostnad av långsiktighet.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|