Covid-19 viktig information!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det saknas information rörande vilken bransch. Är det i sjukvården så tycker jag att det är rimligt. Annars inte.
Visst är det sjukvården.
Varför är det rimligt? Det är inte en försumbar risk det handlar om. Dagen man håller med Kommunal!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Visst är det sjukvården.
Varför är det rimligt? Det är inte en försumbar risk det handlar om. Dagen man håller med Kommunal!

Från kommmentarerna
Huruvida vaccinet faktiskt skyddar mot smitta har alltså inte vägts in, vilket väl ändå måste vara det mest relevanta i frågan. Om den anställda som är vaccinerad ändå kan bli smittad och därmed smitta patienterna, torde det rimligen vara så att avvägningen mellan arbetsgivarens och den anställdes intresse ser väsentligen annorlunda ut, än om vaccinet gav en 100% immunitet.
Och nu vet vi ju att vaccinet tyvärr inte skyddar mot smitta. Pfizers egen studie visade ju däremot att man fick mindre symptom, och om någon är smittad men får färre symptom och därmed kanske inte märker att den blir smittad och går till jobbet, så är det inte självklart för mig att vaccinerad personal faktiskt är till gagn för patienten.

Svara

...nu är du lite fel ute
4 dagar sedan

Vacciner ges ej för att skydda mot smitta. Det ges för att inte utveckla sjukdom vid smitta och därigenom minska risken för spridning och död av allvarliga sjukdomar.
Det är en omöjlighet att skydda människor mot smitta med hjälp av ett vaccin. Till det använder man skyddsutrustning - vid Covid är det andningsmasker, handskar, desinfektion etc.
Vaccinerad som blivit smittad många gånger

Comebacks kommentar:
Om Vaccination inte skyddar mot smitta, varför då kräva vaccination ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Nåväl, ifall ni dör av vaccinet så betalas det ju ut hela 30000 kr till efterlevande att dela på.
Vem är det som betalt ut 30000 kr ?
Regionen som är sjukvårdsansvarig ? Eller ?
En spontan reaktion är att det skulle bli lönsamt införa dödsstraff i Sverige istället för fängelse.
Felaktigt dödsdömd 30000 kr till anhöriga (närmast såklart, inte hela släkten i Långtbortistan)
Felaktigt suttit några månader för länge rör sig ju om 300000 kr ggr X

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nåväl, ifall ni dör av vaccinet så betalas det ju ut hela 30000 kr till efterlevande att dela på.
Värdeförflyttning och tillvänjning.
Vem har värde och vem har inte?
Kriminellt drägg = jättevärdefull
Genomsnittlig medborgare = värdelös
Pensionär = har du inte dött än så får du hjälp med den saken.

30 papp var väl någon kränkhetsexpert fick för att undlåta att iaktta normal hyfs, dvs ta i hand. Vi ska vänja oss.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vem är det som betalt ut 30000 kr ?
Regionen som är sjukvårdsansvarig ? Eller ?
En spontan reaktion är att det skulle bli lönsamt införa dödsstraff i Sverige istället för fängelse.
Felaktigt dödsdömd 30000 kr till anhöriga (närmast såklart, inte hela släkten i Långtbortistan)
Felaktigt suttit några månader för länge rör sig ju om 300000 kr ggr X

Jag antar att det är staten som betalat, ingen annan skulle väl komma undan med en sådan förolämpning till summa.

Varje stat som ville vaccinera sin befolkning var ju tvungna att skriva på kontrakt där staterna tog över allt ansvar för eventuella biverkningar av vaccinet.

Ändå ställde sig folket i kön för att ta vaccinet och skulle på alla sätt tvinga sina medmänniskor till att ta samma vaccin som producenterna vägrade ta ansvar för.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vacciner ges ej för att skydda mot smitta. Det ges för att inte utveckla sjukdom vid smitta och därigenom minska risken för spridning och död av allvarliga sjukdomar.
Det är en omöjlighet att skydda människor mot smitta med hjälp av ett vaccin. Till det använder man skyddsutrustning - vid Covid är det andningsmasker, handskar, desinfektion etc.
Vaccinerad som blivit smittad många gånger

Comebacks kommentar:
Om Vaccination inte skyddar mot smitta, varför då kräva vaccination ?

Däri ligger problematiken.

Vacciner skyddar mot smitta. Exempelvis är det ju tack vare vacciner vi inte längre har smittkoppor i någon större utsträckning:

Problemet är att "vaccinet" mot covid inte är något vaccin.

Definition: Vaccin (en bildning till latin vaʹcca ’ko’), preparat som används för att framkalla immunitet mot en viss infektionssjukdom.

Ett vaccin förhindrar alltså att du insjuknar i en viss sjukdom, du blir immun. Ett preparat som inte framkallar immunitet utan enbart lindrar symptomen ifall du skulle insjukna i en viss sjukdom är per definition inte ett vaccin.

Att tvinga folk att "vaccinera" sig, trots att det kanske inte ens hindrar smittspridning, är idioti. Troligtvis blir de negativa följderna större än potentiellt positiva effekter. Jag menar, antivaxxare lär inte bli mindre benägna att ta faktiska vaccin mot farliga smittsamma sjukdomar om de tvingas att ta pseudovaccin mot halvfarliga sjukdomar som dessutom bär med sig allvarliga biverkningar...

Edit: Jag har själv tagit alla de "vaccin" som jag blivit tvungen till av rese-/arbetsmässiga skäl, och jag åkte ändå på en riktigt elak variant av Covid och var sjuk i nästan en månad. Fick även en påföljande lunginflammation och diverse andra komplikationer som efter att jag till slut tillfrisknade var kännbara i ytterligare ca två månader. Så jag är inte överdrivet imponerad av detta så kallade "vaccin"...

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Jag antar att det är staten som betalat, ingen annan skulle väl komma undan med en sådan förolämpning till summa.

Varje stat som ville vaccinera sin befolkning var ju tvungna att skriva på kontrakt där staterna tog över allt ansvar för eventuella biverkningar av vaccinet.

Ändå ställde sig folket i kön för att ta vaccinet och skulle på alla sätt tvinga sina medmänniskor till att ta samma vaccin som producenterna vägrade ta ansvar för.
Jag misstänker det är Regionen, jämför ersättning till kriminella, det betalar staten.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sverigebilden måste försvaras in absurdum...

Conclusion​

The Swedish response to this pandemic was unique and characterised by a morally, ethically, and scientifically questionable laissez-faire approach, a consequence of structural problems in the society. There was more emphasis on the protection of the “Swedish image” than on saving and protecting lives or on an evidence-based approach. A strategy was never discussed among all relevant parties, and never implemented nor communicated to the public. In addition, there was an unwillingness and incapacity to admit any failures at all governmental levels; or to take any responsibility for the clearly detrimental outcomes for Swedish society. There were even attempts to revise history by changing, or deleting official documents, communication, and websites, and gaslighting the public. The Swedish authorities involved were not self-critical and did not engage in any official and open dialogue and misled the public by withholding correct information and even spreading misleading information. A small group of so-called experts with a narrow disciplinary focus received a disproportionate and unquestioned amount of power in the discussion, nationally and internationally. There was no intellectual/scientific discussion between stakeholders (including independent experts from different disciplines), and the international advice of WHO, ECDC and the scientific community was ignored and/or discredited.

Och regeringen anslog i veckan 104 miljoner till detta saningsministerium.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, samtidigt så är väl ingen med hjärna egentligen förvånad över att vitaminer stärker immunförsvaret.

Ojdå... folkhälsomyndigheten visst påstått att vitaminer inte hjälper.
View attachment 479098

Ännu en gång visar det sig att FoHM sprider påståenden utan grund. Som dom ständigt formulerade sig "det finns ingen evidens". Nej, men utan evidens ska man inte heller predika sina egna fantasier som sanningar åt svenska folket.

Det var väl någon chef på FoHM som myntade begreppet hobbyepidemiologer?

Finally, the results of our meta-analysis seem to support the use of vitamin D, especially in populations with vitamin D deficiencies, in the prevention of COVID-19 infection and in the prevention of related complications.

Vitaminer var bra för immunförsvaret i över 100 år men helt plötsligt under pandemin så var dom enligt experterna helt meningslösa.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ännu en gång visar det sig att FoHM sprider påståenden utan grund. Som dom ständigt formulerade sig "det finns ingen evidens". Nej, men utan evidens ska man inte heller predika sina egna fantasier som sanningar åt svenska folket.

Det var väl någon chef på FoHM som myntade begreppet hobbyepidemiologer?

Vitaminer var bra för immunförsvaret i över 100 år men helt plötsligt under pandemin så var dom enligt experterna helt meningslösa.
Åsikterna bland "experter" och hobbyepidemiologer varierade under 2020, Citat:
Risken för en svår coronavirussjukdom ökar bland personer över 70 år. Därför rekommenderar vi att redan 70-åringar och specialgrupper under epidemin tar doser av D-vitamintillskott som är större än den nationella rekommendationen", säger biträdande överläkare Eeva Ruotsalainen, i ett pressutskick från sjukvårdsdistriktet.
Motsvarande rekommendationer har också getts av den Europeiska myndigheten för livsmedelssäkerhet och den amerikanska expertorganisationen, American Institute of Medicine.
"I en nyligen publicerad undersökning rekommenderar de brittiska forskarna att man även i England tar i bruk rekommendationer som är större än de nuvarande doserna", säger överläkaren och endokrinologen Camilla Schalin-Jäntti, i pressmeddelandet.
D-vitamin bildas då huden utsätts för ultraviolett ljus. I Finland finns det tillräckligt med solljus för D-vitaminsyntesen från mars till oktober. D-vitamin fås också via maten, till exempel från D-vitaminberikade mjölkprodukter och fet fisk.
slut citat från

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Åsikterna bland "experter" och hobbyepidemiologer varierade under 2020, Citat:
Risken för en svår coronavirussjukdom ökar bland personer över 70 år. Därför rekommenderar vi att redan 70-åringar och specialgrupper under epidemin tar doser av D-vitamintillskott som är större än den nationella rekommendationen", säger biträdande överläkare Eeva Ruotsalainen, i ett pressutskick från sjukvårdsdistriktet.
Motsvarande rekommendationer har också getts av den Europeiska myndigheten för livsmedelssäkerhet och den amerikanska expertorganisationen, American Institute of Medicine.
"I en nyligen publicerad undersökning rekommenderar de brittiska forskarna att man även i England tar i bruk rekommendationer som är större än de nuvarande doserna", säger överläkaren och endokrinologen Camilla Schalin-Jäntti, i pressmeddelandet.
D-vitamin bildas då huden utsätts för ultraviolett ljus. I Finland finns det tillräckligt med solljus för D-vitaminsyntesen från mars till oktober. D-vitamin fås också via maten, till exempel från D-vitaminberikade mjölkprodukter och fet fisk.
slut citat från

"säger biträdande överläkare Eeva Ruotsalainen"
"säger överläkaren och endokrinologen Camilla Schalin-Jäntti"

Alltså inte FoHM, utan mer nära den sorten som Tegnell kallade för hobbyepidemiologer. Och Tegnells fanklubb följde upp genom att klassa dem som foliehattar eftersom de sa sånt som inte stöddes av FoHM.

Orkar inte mer FHM, det är så nordkoreanskt något kan bli.

Blev jag diktator så är FoHM den första myndigheten jag skulle lägga ner.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år