Covid-19 viktig information!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jodå, men jag tror fortfarande inte det är en konspiration. Jag syftar alltså på de som tror det skulle handla om någon dold avbefolkningsplan.

Jag tror fortfarande inte att det är en konspiration. Läkemedelsindustrin är giriga precis som de flesta och kanske blir man även cynisk av att jobba i branschen. Dom har valt och vrakat och sollat i valet av vilken information de släppt ut.

Runt det har du myndigheter och journalister med sin personal som blir duperade eller mutade och utanför det har du en stor massa får som aldrig har tänkt en egen tanke, nu har dom dessutom varit uppskrämda inte kunnat leva sina sociala kindpussarliv.

Människor är flockdjur som vanligtvis inte vill tänka själva, det är dels bekvämt och ta för givet att flocken alltid springer åt rätt håll även när lämmeltåget går mot avgrunden. Flockdjur som dessutom är livrädda för stigmat det skulle innebära att bryta mot flocken.

Flockdjur som inte ens förstår att dom skulle ha vridit på gaskranen om de befunnit sig i Tyskland på 40-talet.

Glöm aldrig alla dessa goda människor som ansåg att ovaccinerade skulle inte få sjukvård det startades rent av en tråd här på sporthoj runt det ämnet. Det fanns de som tyckte att ovaccinerade inte ens skulle få gå in i en affär och handla mat.

Nu har nog de flesta förträngt sina egna fascistiska åsikter. Men så såg det ut när det var som mörkast.

Tänk om man kunde göra listor på dessa människor och när dom idag kommer krypande till akuten med krämpor efter sin sjunde booster så vore det rätt vackert och kunna påminna dessa om att de för bara två år sedan sa skyll dig själv till sina medmänniskor.

Vi har fortfarande en överdödlighet i världen, trots att de svagaste borde ha dött redan under pandemin. Senaste nyheten var att sepsis ökar extremt mycket men ingen vågar fortfarande ställa frågan om vaccinet kan ha med saken att göra.
Alla andra alternativ stöts och blöts men våga inte fråga om det eventuellt kan bero på vaccinet.

Well put.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tänk på att du inte behöver kunna spela fiol för att spela triangel men ändå är den viktig för att hela orkestern ska spela symfonin i harmoni. Alla orkesterns medlemmar behöver inte kunna spela varje instrument utan bara veta när det är dags för de att utföra sin nischade uppgift.

På samma sätt behövs ingen komplett eller formell global konspiration för att några få ska få sin vilja igenom över massorna. Det borde väl alla som gjort lumpen fatta att utan bassarna i trossen skulle infanteriet inte fungera och utan eldledning skulle artilleriet vara blinda samtidigt som vare sig eldledare, bassar, kabelmän eller stridspiloter behöver ha en aning om de stora planerna som staben planerat så länge alla lyder order och gör sin del.

Är man det minsta historiebevandrad så ser vi att det är så och enbart så historiens vingslag har slagit. Konspirationer, sammansvärjningar och bakhåll.

De som inser för sent att man lever i verkligheten är dömda att upprepa samma misstag.

Nog har du skrivit under annat nick tidigare? Luskar inte och frågar inte efter vilket. Däremot får du gärna ärligt bekräfta elker dementera. Jag finner stilen bekant, inte mer än så.

(Möjligen har du redan sagt det. Något osäker på det.)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jodå, men jag tror fortfarande inte det är en konspiration. Jag syftar alltså på de som tror det skulle handla om någon dold avbefolkningsplan.

Jag tror fortfarande inte att det är en konspiration. Läkemedelsindustrin är giriga precis som de flesta och kanske blir man även cynisk av att jobba i branschen. Dom har valt och vrakat och sollat i valet av vilken information de släppt ut.

Runt det har du myndigheter och journalister med sin personal som blir duperade eller mutade och utanför det har du en stor massa får som aldrig har tänkt en egen tanke, nu har dom dessutom varit uppskrämda inte kunnat leva sina sociala kindpussarliv.

Människor är flockdjur som vanligtvis inte vill tänka själva, det är dels bekvämt och ta för givet att flocken alltid springer åt rätt håll även när lämmeltåget går mot avgrunden. Flockdjur som dessutom är livrädda för stigmat det skulle innebära att bryta mot flocken.

Flockdjur som inte ens förstår att dom skulle ha vridit på gaskranen om de befunnit sig i Tyskland på 40-talet.

Glöm aldrig alla dessa goda människor som ansåg att ovaccinerade skulle inte få sjukvård det startades rent av en tråd här på sporthoj runt det ämnet. Det fanns de som tyckte att ovaccinerade inte ens skulle få gå in i en affär och handla mat.

Nu har nog de flesta förträngt sina egna fascistiska åsikter. Men så såg det ut när det var som mörkast.

Tänk om man kunde göra listor på dessa människor och när dom idag kommer krypande till akuten med krämpor efter sin sjunde booster så vore det rätt vackert och kunna påminna dessa om att de för bara två år sedan sa skyll dig själv till sina medmänniskor.

Vi har fortfarande en överdödlighet i världen, trots att de svagaste borde ha dött redan under pandemin. Senaste nyheten var att sepsis ökar extremt mycket men ingen vågar fortfarande ställa frågan om vaccinet kan ha med saken att göra.
Alla andra alternativ stöts och blöts men våga inte fråga om det eventuellt kan bero på vaccinet.
Tveklöst består Sverige till merparten av lägervakter. Se bara vad vi med berått mod gjort mot landet för att vara goda.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Förslag på aktiviteter?
Jag skulle kunna tänka mig att man börjar lite lugnt med att demonstrera, skriva mail, sätta upp flygblad osv, för att visa folk att dom inte är ensamma. Sen bildar man en förening som växer och blir en rörelse, och snart ett parti.

Hur det sen tas emot av resten av folket får man observera. Det finns uppenbarligen starka känslor från flera håll gällande saken så det kan skava riktigt hårt.

Jag borde nog också påpeka att vara försiktig med våld då det inte verkar fungera här i sverige. Vi är ju ingen diktatur (än) med obildade lantisar utan nåt direkt att förlora. Utan man får helt enkelt ta det lite lugnt och civiliserat, använda fakta och argumentera utifrån livets självklarheter. Så som redan görs egentligen. Sen gäller att 'brinna' för saken också, eldsjälar finns ju i många andra föreningar.

Problemet är väl; att vara en eldsjäl för ett normalt sätt att leva är inget någon direkt brinner för. Man ser nog mest lite förvånat på hur vissa, ganska många dessvärre, lider av 'dum-i-huvet-sjukan' bara.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Funderar således på vilket namn man skulle kunna använda för ett parti. Dom etablerade partierna har ju redan tagit dom tydligaste namnen, tyvärr också lyckats förvränga meningen med sin nya politik.

Så jag vet inte, vad är jag t ex? Konservativ? Ja. Bakåtsträvare? Nej. Demokrat? Mjao.. jo det är jag nog. Gillar jag Sverige? Ja.

Så : "Konservativa Demokratiska Sverigepartiet"?

.. ja.

Men vafan, vi har ju redan SD :LOL:

Men dom gör ju inte tillräckligt! Det HÄNDER inget! Var sitter dom fast nånstans?

Men jo. Lite händer det nog. Små steg.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag skulle kunna tänka mig att man börjar lite lugnt med att demonstrera, skriva mail, sätta upp flygblad osv, för att visa folk att dom inte är ensamma. Sen bildar man en förening som växer och blir en rörelse, och snart ett parti.

Hur det sen tas emot av resten av folket får man observera. Det finns uppenbarligen starka känslor från flera håll gällande saken så det kan skava riktigt hårt.

Jag borde nog också påpeka att vara försiktig med våld då det inte verkar fungera här i sverige. Vi är ju ingen diktatur (än) med obildade lantisar utan nåt direkt att förlora. Utan man får helt enkelt ta det lite lugnt och civiliserat, använda fakta och argumentera utifrån livets självklarheter. Så som redan görs egentligen. Sen gäller att 'brinna' för saken också, eldsjälar finns ju i många andra föreningar.

Problemet är väl; att vara en eldsjäl för ett normalt sätt att leva är inget någon direkt brinner för. Man ser nog mest lite förvånat på hur vissa, ganska många dessvärre, lider av 'dum-i-huvet-sjukan' bara.
Jag tror mer på att engagera sig i de plattformar som finns, tex politiska partier. Ta det minst dåliga. Eller ta det sämsta och gör det bättre. Eller det allra sämsta och sabotera. ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Men dom gör ju inte tillräckligt! Det HÄNDER inget! Var sitter dom fast nånstans?

Skulle säga att det händer massor, folkräkning, invandringens kostnader, bort med förtida frigivning, längre straff, lägre bränslepriser, listan kan göras jättelång på vad SD tvingar FP och andra Beatrice Askar och Alf Svenssonar.

Låt Alliansen minus turken ta äran, det är SD som styr allt av intresse nu. Pokmahara kan fixa klimatet med sina tjejkompisarar, lugnt för mig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilka är era bästa covid bråk live?
Mitt var med tyskar i ett gym på Elite Hotel i Örnsköldsvik:

Det fanns ett litet gym på översta våningen, man fick inte vara fler än tre där samtidigt, det var kanske 25-30m2.

Tyskkärring hade satt sin stepmaskin på 60 minuter klockan 0800 på morgonen dvs ingen annan skulle i praktiken kunna använda hotellets gym.

Jag och min lilla tremannafamilj höll oss i korridoren i fem minuter innan jag fattade att de tänkte att de tar gymet själva.

Vi gick in och började träna och då började hennes tyska man hetsa och jag orkade bara inte så jag sade att så här gör ni inte i Sverige och dra bara om det är ett problem. De lämnade gymmet skrikandes om att svenskar är vedervärdiga mördare, jag ropade bara bye bye enjoy your vacation.

Kan verkligen tänka mig att de måste haft en helt cp skadat tråkig semester med alla vidriga svenskar när de jobbade sig genom resten av landet. ?

Detta var sommaren 2021 så pandemin var väl sedan länge under kontroll.

lenlil

Medlem
Gick med
23 Dec 2016
Hoj
Triumph Bonneville
Funderar således på vilket namn man skulle kunna använda för ett parti. Dom etablerade partierna har ju redan tagit dom tydligaste namnen, tyvärr också lyckats förvränga meningen med sin nya politik.

Så jag vet inte, vad är jag t ex? Konservativ? Ja. Bakåtsträvare? Nej. Demokrat? Mjao.. jo det är jag nog. Gillar jag Sverige? Ja.

Så : "Konservativa Demokratiska Sverigepartiet"?

.. ja.

Hos moderaterna.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Covid epidemin visade hur enkelt man kan styra människor med rädsla oavsett styrelseskick. Det har många sedan länge döda fått erfara genom århundraden och kanske årtusenden och det kommer hända igen i någon annan skepnad. Mänskligheten har inte kommit längre än så.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Covid epidemin visade hur enkelt man kan styra människor med rädsla oavsett styrelseskick. Det har många sedan länge döda fått erfara genom århundraden och kanske årtusenden och det kommer hända igen i någon annan skepnad. Mänskligheten har inte kommit längre än så.

Ja, jag har sagt det många gånger. Det bästa(eller värsta) med pandemin är att man numera vet ganska exakt vilka av ens bekanta som skulle vrida på gaskranen i ett förintelseläger.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Men alla är ändå "that guy".

558f2e056bb3f75d600810a8

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja, jag har sagt det många gånger. Det bästa(eller värsta) med pandemin är att man numera vet ganska exakt vilka av ens bekanta som skulle vrida på gaskranen i ett förintelseläger.

Så är det. Pandemin ökade polariseringen även bland människor som stod varandra nära och det försvann inte med pandemin. Det lurar andra rädslor där ute som kan utnyttjas.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Två "nya" varianter av Omikron har börjat dominera smittspridningen i Sverige; JN.1 och JN.2.
Det tråkiga med dessa är att de har minskad bindning till existerande antikroppar.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras