Steffo K
3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Nu tycker jag att vi alla tillsammans sjunger We shall overcome!
The major finding was that people with COVID-19 have a higher risk of all sorts of heart problems at one year. That included arrhythmias (irregular heart beats or the heart beating too fast or too slow) and atrial fibrillation (a fast heart rhythm in a particular pattern). We found evidence of an increased risk of stroke, of blood clots in the legs and the lungs, and of heart failure and heart attacks. The increased risk of a broad spectrum of heart problems was evident.
I went into it thinking that [the risk] was going to be most pronounced and evident in people who smoked a lot or had diabetes, heart disease, kidney disease, or some [other] risk factors. What we found is that even in people who did not have any heart problems start with, were athletic, did not have a high BMI, were not obese, did not smoke, did not have kidney disease or diabetes—even in people who were previously healthy and had no risk factors or problems with the heart—COVID-19 affected them in such a way that manifested the higher risk of heart problems than people who did not get COVID-19.
It was really eye-opening that the risk was also evident in people who did not have severe COVID-19 that necessitated hospitalization or ICU care. People who got COVID-19 and were asymptomatic, or got COVID-19 that was so mild that they were able to nurse it at home, without going to the doctor still developed an increased risk of heart problems a year out.
?
Har gunstig junkerns knäande, jämte hans förvandling i Davos undgått dig?
Ingen aning om vilka det är på bilden.Har gunstig junkerns knäande, jämte hans förvandling i Davos undgått dig?
Jakob Forssmed.Ingen aning om vilka det är på bilden.
Våra politiker vill ju inget annat. Vidrigt är vad det är.Jakob Forssmed säljer ut vårt självbestämmande till WHO. Den andre kan släcka ner landet i en grisblink.
Våra politiker vill ju inget annat. Vidrigt är vad det är.
Vem fan ger bort den makten och självbestämmandet frivilligt.
Startsida | Exit WHO
Sverige behöver lämna WHO om förändringarna av organisationens författning inte stoppas Hösten 2023 riskerar Sverige sin suveränitet gällande folkhälsa om vi tillåter att WHO blir en överstatlig lagstiftande organisation med oantastlig beslutanderätt.exitwho.se
Hur har han kommit dit han kommit? Han ska ju bry sig om oss och sätta oss i första rummet - den svenska befolkningen. VI ska såklart bestämma över oss själva.Han har mycket skit för sig nu.
Vad det innebär? Tja, (Kanske inte så givande för den som tycker Elsa Widding är en tokkärring.):
WHO:s befogenheter (Interpellationsdebatt 24 november 2023)
www.riksdagen.se
Man har försökt lämna över en protestlista med 32000 underskrifter men Jakob tar inte emot den. Som vi kan se har han andra prioriteringar och lojaliteter.
Politisk broiler, vältalig och ser harmlös ut. Pingstvän. Hört några just pingstvänner som tror vaccinet är ett bönesvar och en gåva till människorna. Oklart på vilka grunder. För att det kom? Det är så jag uppfattar dem. Inte helt olikt tegnellsekteristerna. Tror de sagt samma om de fått krokodill, smutsigt heroin eller what not. Hm, jämförelsen är kanske inte så haltande i retrospektiv.Hur har han kommit dit han kommit? Han ska ju bry sig om oss och sätta oss i första rummet - den svenska befolkningen. VI ska såklart bestämma över oss själva.
Vad håller han på med, och varför?
Du läser mina tankar. Tänkte precis editera mitt inlägg med att skriva att jag inte vet vem han är eller var han kommer ifrån men han står där i talarstolen och låter som en politisk broiler, politiskt och retoriskt mediatränad sedan barnsben, som att han har politiken i blodet när han står och säger det en politiker ska säga på det sätt som bara en politiker kan säga något på. Så känns det utan att veta. Totalt tomt och intetsägande.Politisk broiler...
Tja, jag tänker att nya rön faktiskt brukar leta sig fram den vetenskapliga vägen. Det är nog svårt att bibehålla en global konspiration eller tjuvhålla på verkligheten i det samhälle vi lever i.
Tänk på att du inte behöver kunna spela fiol för att spela triangel men ändå är den viktig för att hela orkestern ska spela symfonin i harmoni. Alla orkesterns medlemmar behöver inte kunna spela varje instrument utan bara veta när det är dags för de att utföra sin nischade uppgift.
På samma sätt behövs ingen komplett eller formell global konspiration för att några få ska få sin vilja igenom över massorna. Det borde väl alla som gjort lumpen fatta att utan bassarna i trossen skulle infanteriet inte fungera och utan eldledning skulle artilleriet vara blinda samtidigt som vare sig eldledare, bassar, kabelmän eller stridspiloter behöver ha en aning om de stora planerna som staben planerat så länge alla lyder order och gör sin del.
Är man det minsta historiebevandrad så ser vi att det är så och enbart så historiens vingslag har slagit. Konspirationer, sammansvärjningar och bakhåll.
De som inser för sent att man lever i verkligheten är dömda att upprepa samma misstag.
Du har många poänger men där det kan förklaras med girighet, dumhet och lättja så brukar det vara dumt att förutsätta konspirationer.
Man talar om konspirationsteoretiker. Min åsikt är att konspirationen är inte hos dem som skönjer den.
Vad gäller @uncletom :s citat ovan säger jag bara att det låter som ett korståg...under ett uppochnedvänt kors.
Min åldrige granne har svängt, åkte mot sitt bättre såväl vetande som vilja och tog sprutan någon välvillig anhörig bokat in honom för. Ett par dagar senare, dan före dopparedagen, ringer han från raklångt ryggläge på golvet. Hans lemmar slutade lyda, totalt. Efter en stund fick han igång armar och händer såpass att han kunde ringa mig. Ringer 112 och hastar dit, hemtjänsten anländer som av en händelse samtidigt så jag kommer in. Ambulansen kommer efter en stund men de tar inte med honom. Då är kroppen med igen. Ingen hör att han talar annorlunda och har så gjort sen dess. Inte ens anhörig, som skulle dit och anlände en timme senare. (Bor ett par timmar bort, inte här ofta men har daglig telefonkontakt.)
Aldrig varit med om så många, unga som äldre, som delar erfarenheten av arytmi, okontrollerbara lemmar mm. De letar alla förklaringar utom shoten/shottarna trots att det här uteslutande kommit i anslutning till injektionen. När det gått över går det inte att tala om och någon t o m "längtar efter nästa", oklart varför. Detta trots att både han och hans vuxne son ridit maror med galopperande puls nätter igenom.
Man har varit på begravning av folk som dött förtida men aldrig tidigare lidit av sjukdom.
Jag tror de som roddar det redan vunnit.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|