Covid-19 viktig information!

Raderad medlem 51742

Guest
Förekomsten av hjärtkomplikationer som biverkning i samband med vaccinering har ju fått rätt mycket uppmärksamhet det senaste, men även påverkan på hjärtat i samband med vanlig infektion verkar vara ett problem som inte bör negligeras:

The major finding was that people with COVID-19 have a higher risk of all sorts of heart problems at one year. That included arrhythmias (irregular heart beats or the heart beating too fast or too slow) and atrial fibrillation (a fast heart rhythm in a particular pattern). We found evidence of an increased risk of stroke, of blood clots in the legs and the lungs, and of heart failure and heart attacks. The increased risk of a broad spectrum of heart problems was evident.

I went into it thinking that [the risk] was going to be most pronounced and evident in people who smoked a lot or had diabetes, heart disease, kidney disease, or some [other] risk factors. What we found is that even in people who did not have any heart problems start with, were athletic, did not have a high BMI, were not obese, did not smoke, did not have kidney disease or diabetes—even in people who were previously healthy and had no risk factors or problems with the heart—COVID-19 affected them in such a way that manifested the higher risk of heart problems than people who did not get COVID-19.

It was really eye-opening that the risk was also evident in people who did not have severe COVID-19 that necessitated hospitalization or ICU care. People who got COVID-19 and were asymptomatic, or got COVID-19 that was so mild that they were able to nurse it at home, without going to the doctor still developed an increased risk of heart problems a year out.

EDIT: Såg nu att den här nyheten var över ett år gammal, men möjligen är den fortfarande relevant.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Min bästa vän fick problem med hjärtat av 2:a sprutan och fick gå med en sensor på bröstet någon vecka och han är medveten om att det var pga vaccinet. För övrigt jobbar han på regeringskansliet och propagerade mycket för vaccinet och skulle tveklöst fortsätta vaccinera sig mot covid om det erbjöds trots att han reagerade negativt på vaccinet. Kanske är det ett krav och tryck på arbetsplatsen men han har stenhård övertygelse om att alla doser bör tas. Jag är av annan uppfattning. Tex tänkte jag inte ta vaccin mot omikron ifall det erbjöds då jag åkte på omikronviruset medan han tyckte att jag borde lita på forskningen och ta dosen men då tänker man ju inte själv eller logiskt. Vilken forskning, Pfizers?
Kul att de nu förhörs eller utfrågas ganska hårt i USA.

Hon är ok nu men det är lite småroligt (kan bero på vad som helst):

Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Hedrar de som inte följde uppmaningen i första inlägget i denna tråd.
De själva gjorde det och de brukar öppna med denna låt där musiken innan musiken är särskilt tilltalande för oss med det udda intresset. :crash

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jakob Forssmed säljer ut vårt självbestämmande till WHO. Den andre kan släcka ner landet i en grisblink.
Våra politiker vill ju inget annat. Vidrigt är vad det är.
Vem fan ger bort den makten och självbestämmandet frivilligt.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Våra politiker vill ju inget annat. Vidrigt är vad det är.
Vem fan ger bort den makten och självbestämmandet frivilligt.

Han har mycket skit för sig nu.

Vad det innebär? Tja, (Kanske inte så givande för den som tycker Elsa Widding är en tokkärring.):

Man har försökt lämna över en protestlista med 32000 underskrifter men Jakob tar inte emot den. Som vi kan se har han andra prioriteringar och lojaliteter.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Han har mycket skit för sig nu.

Vad det innebär? Tja, (Kanske inte så givande för den som tycker Elsa Widding är en tokkärring.):

Man har försökt lämna över en protestlista med 32000 underskrifter men Jakob tar inte emot den. Som vi kan se har han andra prioriteringar och lojaliteter.
Hur har han kommit dit han kommit? Han ska ju bry sig om oss och sätta oss i första rummet - den svenska befolkningen. VI ska såklart bestämma över oss själva.
Vad håller han på med, och varför?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hur har han kommit dit han kommit? Han ska ju bry sig om oss och sätta oss i första rummet - den svenska befolkningen. VI ska såklart bestämma över oss själva.
Vad håller han på med, och varför?
Politisk broiler, vältalig och ser harmlös ut. Pingstvän. Hört några just pingstvänner som tror vaccinet är ett bönesvar och en gåva till människorna. Oklart på vilka grunder. För att det kom? Det är så jag uppfattar dem. Inte helt olikt tegnellsekteristerna. Tror de sagt samma om de fått krokodill, smutsigt heroin eller what not. Hm, jämförelsen är kanske inte så haltande i retrospektiv.

Som jag sa, något hände iom resan till Davos. Med honom och med Ebba. Antingen har de fått hybris av att bli upptagna i den församlingen, alternativt är de rädda och därför lydiga? Ytterligare en möjlighet är att de är köpta, inte otänkbart. KD är inte vad det varit iaf, men det verkar inte KDarna fatta.

Man kan väl säga att han försade sig när inte ville svara angående sin egen sprutstatus. Som löpare vill han nog inte riskera trubbel med hjärtat, det ska vi andra göra. Kan vara hans kristna fostran som ställer till det för honom. Vill inte ljuga rakt av, vill inte erkänna att han vet riskerna.

Nåväl, hans agenda är inte längre dold.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Politisk broiler...
Du läser mina tankar. Tänkte precis editera mitt inlägg med att skriva att jag inte vet vem han är eller var han kommer ifrån men han står där i talarstolen och låter som en politisk broiler, politiskt och retoriskt mediatränad sedan barnsben, som att han har politiken i blodet när han står och säger det en politiker ska säga på det sätt som bara en politiker kan säga något på. Så känns det utan att veta. Totalt tomt och intetsägande.

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Tja, jag tänker att nya rön faktiskt brukar leta sig fram den vetenskapliga vägen. Det är nog svårt att bibehålla en global konspiration eller tjuvhålla på verkligheten i det samhälle vi lever i.

Tänk på att du inte behöver kunna spela fiol för att spela triangel men ändå är den viktig för att hela orkestern ska spela symfonin i harmoni. Alla orkesterns medlemmar behöver inte kunna spela varje instrument utan bara veta när det är dags för de att utföra sin nischade uppgift.

På samma sätt behövs ingen komplett eller formell global konspiration för att några få ska få sin vilja igenom över massorna. Det borde väl alla som gjort lumpen fatta att utan bassarna i trossen skulle infanteriet inte fungera och utan eldledning skulle artilleriet vara blinda samtidigt som vare sig eldledare, bassar, kabelmän eller stridspiloter behöver ha en aning om de stora planerna som staben planerat så länge alla lyder order och gör sin del.

Är man det minsta historiebevandrad så ser vi att det är så och enbart så historiens vingslag har slagit. Konspirationer, sammansvärjningar och bakhåll.

De som inser för sent att man lever i verkligheten är dömda att upprepa samma misstag.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tänk på att du inte behöver kunna spela fiol för att spela triangel men ändå är den viktig för att hela orkestern ska spela symfonin i harmoni. Alla orkesterns medlemmar behöver inte kunna spela varje instrument utan bara veta när det är dags för de att utföra sin nischade uppgift.

På samma sätt behövs ingen komplett eller formell global konspiration för att några få ska få sin vilja igenom över massorna. Det borde väl alla som gjort lumpen fatta att utan bassarna i trossen skulle infanteriet inte fungera och utan eldledning skulle artilleriet vara blinda samtidigt som vare sig eldledare, bassar, kabelmän eller stridspiloter behöver ha en aning om de stora planerna som staben planerat så länge alla lyder order och gör sin del.

Är man det minsta historiebevandrad så ser vi att det är så och enbart så historiens vingslag har slagit. Konspirationer, sammansvärjningar och bakhåll.

De som inser för sent att man lever i verkligheten är dömda att upprepa samma misstag.

Du har många poänger men där det kan förklaras med girighet, dumhet och lättja så brukar det vara dumt att förutsätta konspirationer.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Elsa och Jakob verkar inte vara överens. Jag hejar på Elsa.

Som jag tolkar det av att kolla på WHOs hemsida >>

"WHO leads global efforts to expand universal health coverage. We direct and coordinate the world’s response to health emergencies. And we promote healthier lives – from pregnancy care through old age. Our Triple Billion targets outline an ambitious plan for the world to achieve good health for all using science-based policies and programmes. "

"Founded in 1948, WHO is the United Nations agency that connects nations, partners and people to promote health, keep the world safe and serve the vulnerable – so everyone, everywhere can attain the highest level of health. "

.. ser jag inget konstigt egentligen. Vad det verkar är WHO en icke vinstdrivade intresseförening med hälsa och livskvalitet i fokus. Dom har inget i vår riksdag att göra, och är definitivt inget att slösa tid på genom att debatera ifall vi bör ge WHO någon som helst "befogenhet", eller inte. Vi låter WHO göra det dom gör bäst, så gör vi det vi gör bäst. Om Jakob har andra ambitioner så får han starta en supporterklubb för WHO, det är hans rätt.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Du har många poänger men där det kan förklaras med girighet, dumhet och lättja så brukar det vara dumt att förutsätta konspirationer.

Man talar om konspirationsteoretiker. Min åsikt är att konspirationen är inte hos dem som skönjer den.

Vad gäller @uncletom :s citat ovan säger jag bara att det låter som ett korståg...under ett uppochnedvänt kors.

Min åldrige granne har svängt, åkte mot sitt bättre såväl vetande som vilja och tog sprutan någon välvillig anhörig bokat in honom för. Ett par dagar senare, dan före dopparedagen, ringer han från raklångt ryggläge på golvet. Hans lemmar slutade lyda, totalt. Efter en stund fick han igång armar och händer såpass att han kunde ringa mig. Ringer 112 och hastar dit, hemtjänsten anländer som av en händelse samtidigt så jag kommer in. Ambulansen kommer efter en stund men de tar inte med honom. Då är kroppen med igen. Ingen hör att han talar annorlunda och har så gjort sen dess. Inte ens anhörig, som skulle dit och anlände en timme senare. (Bor ett par timmar bort, inte här ofta men har daglig telefonkontakt.)

Aldrig varit med om så många, unga som äldre, som delar erfarenheten av arytmi, okontrollerbara lemmar mm. De letar alla förklaringar utom shoten/shottarna trots att det här uteslutande kommit i anslutning till injektionen. När det gått över går det inte att tala om och någon t o m "längtar efter nästa", oklart varför. Detta trots att både han och hans vuxne son ridit maror med galopperande puls nätter igenom.

Man har varit på begravning av folk som dött förtida men aldrig tidigare lidit av sjukdom.

Jag tror de som roddar det redan vunnit.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Man talar om konspirationsteoretiker. Min åsikt är att konspirationen är inte hos dem som skönjer den.

Vad gäller @uncletom :s citat ovan säger jag bara att det låter som ett korståg...under ett uppochnedvänt kors.

Min åldrige granne har svängt, åkte mot sitt bättre såväl vetande som vilja och tog sprutan någon välvillig anhörig bokat in honom för. Ett par dagar senare, dan före dopparedagen, ringer han från raklångt ryggläge på golvet. Hans lemmar slutade lyda, totalt. Efter en stund fick han igång armar och händer såpass att han kunde ringa mig. Ringer 112 och hastar dit, hemtjänsten anländer som av en händelse samtidigt så jag kommer in. Ambulansen kommer efter en stund men de tar inte med honom. Då är kroppen med igen. Ingen hör att han talar annorlunda och har så gjort sen dess. Inte ens anhörig, som skulle dit och anlände en timme senare. (Bor ett par timmar bort, inte här ofta men har daglig telefonkontakt.)

Aldrig varit med om så många, unga som äldre, som delar erfarenheten av arytmi, okontrollerbara lemmar mm. De letar alla förklaringar utom shoten/shottarna trots att det här uteslutande kommit i anslutning till injektionen. När det gått över går det inte att tala om och någon t o m "längtar efter nästa", oklart varför. Detta trots att både han och hans vuxne son ridit maror med galopperande puls nätter igenom.

Man har varit på begravning av folk som dött förtida men aldrig tidigare lidit av sjukdom.

Jag tror de som roddar det redan vunnit.

Jodå, men jag tror fortfarande inte det är en konspiration. Jag syftar alltså på de som tror det skulle handla om någon dold avbefolkningsplan.

Jag tror fortfarande inte att det är en konspiration. Läkemedelsindustrin är giriga precis som de flesta och kanske blir man även cynisk av att jobba i branschen. Dom har valt och vrakat och sollat i valet av vilken information de släppt ut.

Runt det har du myndigheter och journalister med sin personal som blir duperade eller mutade och utanför det har du en stor massa får som aldrig har tänkt en egen tanke, nu har dom dessutom varit uppskrämda inte kunnat leva sina sociala kindpussarliv.

Människor är flockdjur som vanligtvis inte vill tänka själva, det är dels bekvämt och ta för givet att flocken alltid springer åt rätt håll även när lämmeltåget går mot avgrunden. Flockdjur som dessutom är livrädda för stigmat det skulle innebära att bryta mot flocken.

Flockdjur som inte ens förstår att dom skulle ha vridit på gaskranen om de befunnit sig i Tyskland på 40-talet.

Glöm aldrig alla dessa goda människor som ansåg att ovaccinerade skulle inte få sjukvård det startades rent av en tråd här på sporthoj runt det ämnet. Det fanns de som tyckte att ovaccinerade inte ens skulle få gå in i en affär och handla mat.

Nu har nog de flesta förträngt sina egna fascistiska åsikter. Men så såg det ut när det var som mörkast.

Tänk om man kunde göra listor på dessa människor och när dom idag kommer krypande till akuten med krämpor efter sin sjunde booster så vore det rätt vackert och kunna påminna dessa om att de för bara två år sedan sa skyll dig själv till sina medmänniskor.

Vi har fortfarande en överdödlighet i världen, trots att de svagaste borde ha dött redan under pandemin. Senaste nyheten var att sepsis ökar extremt mycket men ingen vågar fortfarande ställa frågan om vaccinet kan ha med saken att göra.
Alla andra alternativ stöts och blöts men våga inte fråga om det eventuellt kan bero på vaccinet.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin