Jodå, men jag tror fortfarande inte det är en konspiration. Jag syftar alltså på de som tror det skulle handla om någon dold avbefolkningsplan.
Jag tror fortfarande inte att det är en konspiration. Läkemedelsindustrin är giriga precis som de flesta och kanske blir man även cynisk av att jobba i branschen. Dom har valt och vrakat och sollat i valet av vilken information de släppt ut.
Runt det har du myndigheter och journalister med sin personal som blir duperade eller mutade och utanför det har du en stor massa får som aldrig har tänkt en egen tanke, nu har dom dessutom varit uppskrämda inte kunnat leva sina sociala kindpussarliv.
Människor är flockdjur som vanligtvis inte vill tänka själva, det är dels bekvämt och ta för givet att flocken alltid springer åt rätt håll även när lämmeltåget går mot avgrunden. Flockdjur som dessutom är livrädda för stigmat det skulle innebära att bryta mot flocken.
Flockdjur som inte ens förstår att dom skulle ha vridit på gaskranen om de befunnit sig i Tyskland på 40-talet.
Glöm aldrig alla dessa goda människor som ansåg att ovaccinerade skulle inte få sjukvård det startades rent av en tråd här på sporthoj runt det ämnet. Det fanns de som tyckte att ovaccinerade inte ens skulle få gå in i en affär och handla mat.
Nu har nog de flesta förträngt sina egna fascistiska åsikter. Men så såg det ut när det var som mörkast.
Tänk om man kunde göra listor på dessa människor och när dom idag kommer krypande till akuten med krämpor efter sin sjunde booster så vore det rätt vackert och kunna påminna dessa om att de för bara två år sedan sa skyll dig själv till sina medmänniskor.
Vi har fortfarande en överdödlighet i världen, trots att de svagaste borde ha dött redan under pandemin. Senaste nyheten var att sepsis ökar extremt mycket men ingen vågar fortfarande ställa frågan om vaccinet kan ha med saken att göra.
Alla andra alternativ stöts och blöts men våga inte fråga om det eventuellt kan bero på vaccinet.
Well put.