Covid-19 viktig information!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har jag någon gång avsiktligt felstavat ditt namn i nedlåtande syfte?

Det där är den egentliga dödsorsaken för många infektionssjukdomar. Ett överaktivt immunförsvar orsakar sådana skador att man hamnar i fysisk chock, får organsvikt och dör.
Kallas för SIRS, Systemiskt inflammationsresponssyndrom.

Kan behandlas med antiinflammatoriska läkemedel vilket ger något bättre överlevnad. Tyvärr inte en del av standardbehandlingen för Covid-19-patienter i Sverige.
Nej det har du inte men du har mobbat en person med funktionsnedsättning.

Vissa saker kommer man inte undan.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ironiskt då att detta verkar vara det som gör att SD inte får makten 2022.
Iaf om vi kommer ut OK på andra sidan, vilket inte är givet ännu.
Nja, jag tror det här har lugnat sig inom två år. När det summeras kommer vi kunna diskutera vad s gjort och vad m gjort med vårt försvar, vårt civilförsvar, migrationen, och annat.

Är det en djup lågkonjunktur och vi har någon miljon icke svenskar här som vill vara med och dela kanske det rent av blir ordning och reda, vem vet.

Men visst, jag har haft fel förr. Oftast har jag dock haft rätt, på detta forum har jag i femton år skrivit att SD kommer öka.

Jag kan skriva det igen, om femton år kommer SD och/eller deras idéer vara ännu mer populära än nu. Om femton år kommer färre tycka att inget försvar och många utländska analfabeter är dåligt. Om femton år kommer den migrationsångest vi redan lider av vara förvärrad. Osv.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du är medveten att när dessa beslut togs så bestod det partiet du säger var emot besluten av kortklippta personer som ute på stan skanderade "Vit makt, negerslakt" samt festade loss hemma till låtar av Vit aggression och Division S.
Jag vet, för jag såg det på nära håll.
Dessa bekanta är för övrigt numera inröstade på diverse politiska positioner för det partiet. De har inte ändrat sina åsikter. De pratar bara inte öppet om dem. Men ger man dem några groggar så kommer sanningen fram.
De var inte emot nedrustningen av beredskapen, utförsäljningen av sjukvården eller avvecklingen av den trygghet som fanns då. De var emot alla som inte var rasrena vita. Fast pizza och den lokala pizzeriägaren var ok.

Så nä, rösta inte på det partiet med ursäkten att de var emot det. Rösta på det partiet som, på ett seriöst sätt och utan att färga det av sina egna politiska värderingar, lovar att bygga upp en bra beredskap igen.
Jag delar inte din verklighetsbeskrivning.
Dessa beslut har tagits precis hela tiden under minst 25 år. Senast igår fattades ett beslut att släppa ut migranter som skulle utvisats i samhället. Precis ett sådant beslut som leder fram till ingen trygghet, ingen rättsuppfattning och ett dåligt land. Istället kunde vi lagt de ytterligare miljoner dessa migranter kommer kosta skattebetalarna på något vettigt. Men det vill inte sjuklövern. Eller?

Det är tråkigt om SD har en dålig bakgrund. Verkligen. Men det är som att klaga på färgen på flytvästen efter en färjekatastrof.

Sedan på whataboutism-kontot så tycker jag inte det är så annorlunda i andra partier. Miljöpartiet fullt av pedofiler. Skall det automatiskt diskvalificera dem från politiskt inflytande? Osv*6.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Avföljde honom idag, tror han har ett anfall. Vad vill han nu?

Det passar nog dina åsikter. Han kritiserar svenska myndigheter, främst MSB.

Texten jag skrev ovan var ett ungefärligt citat av Sauk där han kommenterar att MSB går ut och frågar folket om hjälp när det egentligen borde vara precis tvärtom MSB som hjälper folket.

Så har han gjort lite googlingar vilket han tolkar som att MSB liksom många andra myndigheter slösat mest energi och pengar på diverse genustrams.

Det passade ganska bra ihop med några av de senaste dagarnas inlägg i den här tråden.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Sauk är väl ganska van vid att uttala sig om saker han inte kan. Tänker på hans propaganda för de där höftledsoperationerna som inte riktigt håller vad de lovar.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka