Covid-19 viktig information!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Siffran kommer härifrån gissar jag.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...rottet-stockholms-lan-februari-april-2020.pdf

Fk. så hittade jag den via länken som finns på denna sida, här står även rättelsen med. Se "Läs mer". Klicka på länken och du kommer till en ny sida där du kommer åt publikationen.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...ering-av-spridningen-av-covid-19-i-stockholm/

Allvarliga fel om smittade – rapport dras tillbaka
https://www.svd.se/folkhalsomyndigheten-drar-tillbaka-rapport

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Snart presskonferens så vi får höra dagens saga om den nedåtgående kurvan som planat ut kring 80 döda om dagen.

Själv sticker jag ut hakan och gissar att vi resten av veckan, fram till helgsvackan kommer se siffror runt 150-200 döda om dagen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Snart presskonferens så vi får höra dagens saga om den nedåtgående kurvan som planat ut kring 80 döda om dagen.

Själv sticker jag ut hakan och gissar att vi resten av veckan, fram till helgsvackan kommer se siffror runt 150-200 döda om dagen.

Jag hittar inte ens fjärrkontrollen för att slå på TV'n längre, jag läser sammanfattningen här istället

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lyssnar ni på presskonferensen?

Vem är bruttan som kollar på den nervösa mannen från Tillväxtverket? Hon verkar fascinerad, tror inte hon tänker på jobb.

Missade inledningen, var det en minskning idag igen förresten?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Toppen som annonserades 15/4 var alltså en lögn erkänner Anders Tegnell nu, bara så de som är intresserade av frågan vet att Anders Tegnell ljög och är ansvarig för många dödsfall. Självklart skyller han ifrån sig men han klarar ju inte uppdraget.

Hoppas innerligt det blir folktribunal.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Hmm, "mörkare mörkertal". Nu tror jag minsann att du fick min hjärna att gå i baklås :va ;)

Tack! Allt är ju inte svart eller vitt som bekant, det finns olika grader av mörker däremellan. Vanligt utländskt dödsmörker, och så det svenska nästan osynliga, mycket mörkare mörkret. :yoparty

Raderad medlem 51742

Guest
Så var det dags för dagens presskonferens från Folkhälsomyndigheten.

Dagens kurvor går åt både höger och vänster. Från Stockholmsområdet har det kommit rapporter om viss avmattning av bromsarna. Här finns dock inga sådana tendenser. Snarare syns tecken på en exponentiell ökning av effektkurvan. För tidigt att säga vad det beror på och om det finns ett orsakssamband med rörelser som observerats i högerhanden, men enligt statsantideppologen är det positivt.

3fa7c551eb064eed3f845e48caaffa16.jpg

Falk1n

Medlem
Gick med
23 Apr 2019
Hoj
BMW R1200GS
Toppen som annonserades 15/4 var alltså en lögn erkänner Anders Tegnell nu, bara så de som är intresserade av frågan vet att Anders Tegnell ljög och är ansvarig för många dödsfall. Självklart skyller han ifrån sig men han klarar ju inte uppdraget.

Hoppas innerligt det blir folktribunal.

Nej, han sade att den uppgiften fortfarande tros stämma med en felmarginal plus/minus någon enstaka dag.
Edit: detta gällde alltså då smittspridningen skulle ha varit som störst. Utfallet detta har på antal insjuknade och avlidna kan man alltså ännu inte säga så mkt om.
Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, han sade att den uppgiften fortfarande tros stämma med en felmarginal plus/minus någon enstaka dag.
Edit: detta gällde alltså då smittspridningen skulle ha varit som störst. Utfallet detta har på antal insjuknade och avlidna kan man alltså ännu inte säga så mkt om.
Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Visst, jag raljerar och hårdrar och rent av trollar lite, guilty as charged.

Poängen är att han har inte haft koll på en enda grej hittills, och inte heller detta. Bästa vore ju att avveckla FHM och skänka överskottet till typ Phils Burger. Bevisligen har vi noll nytta av dem i deras nuvarande form, medans hamburgare bevisligen är gott.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Japp och Brooklyn kommer sitta och tycka det är en nedgång.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Viktigt är att köra hoj, därför har jag nyss kommit in efter att ha kört hoj några timmar på soliga kvällsvägar - tittat på flyttfåglar, älgar och älvar där isen nu gått i strömmande partier.

Statistiken kring Covid-19 är vad den är, dvs fakta - eventuellt tyckande kring detta är ju helt överflödigt.

Det är uppenbart att det för många enbart handlar om att försöka kritisera Sverige så mycket som möjligt och så högljutt som möjligt och det står ju var och en fritt i ett demokratiskt samhälle.

Tycker man att Sverige är ett ganska bra land att leva i är det lite svårt att förstå drivkrafterna bakom detta förutom att de ofta sammanfaller med intressen styrda från vissa främmande stater. Men det finns säkert andra orsaker.

Dock tror jag att frånvaron av egen mc-körning framkallar bitterhet och ilska som riktas mot allt som identifieras som ”mot” det man själv tycker.

Lösning: börja köra motorcykel! :)

Buy quality, cry once

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom