Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Regering Carl Bildt (m) lade ner Statens bakteriologiska laboratorium. För att spara pengar. Här fanns både experter (hamnade då på Landstingsbudgeten, smart va!) och egen tillverkning av vaccin.De utnyttjade teknologi snabbt och av erfarenhet vet de att munskydd minskar spridning samt att i stort sett alla använder det vilket är mycket viktigt men det är ändå bara en del av bra åtgärder. Jag tror de flesta öst och sydostasiatiska länderna kontrollerade och stängde gränserna tidigt. Vet inte om det passar Sverige då det kan vara moraliskt viktigare att hålla landet öppet. Hoppas bara vi är ordentligt förberedda nästa gång. Själv tror jag det inte är dumt alls att Norden skapar en starkare allians, egen vaccinfabrik etc och mer självständigt från övriga Europa.
Så rösta för faen heller inte på (m) om du vill att Sverige ska starta egen vaccintillverkning.
(m) tycker att allt sker bättre hos privata företag. (OK mitt fel, röstade själv på Carl Bildt, skyll mig själv...)
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...v-statens-bakteriologiska-laboratorium_GHB175