Covid-19 viktig information!

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Regeringen försöker få oss att tro att vi kommer att dö om vi vistas i en butik, på en restaurang, på en begravning, en teater, i en frisörsalong om fler än x-antal personer närvarar.

Samtidigt är pendel, tunnelbana, och bussar fullsatta och snart ska vaccinerade lite grann som lydiga idioter få flyga kors och tvärs trots att covid 19 vaccinet inte skyddar mot smitta och smittspridning pch trots att flygturismen sprider smita med ljusets hastighet så att viruset blir till pandemier.

Regeringen försöker få oss att tro att SARS-CoV-2-viruset smittar mer efter kl.20:00 eller 20:30 och framförallt på restauranger. Och de använder pandemilagen på samma sätt som Hitler använde sina "befogenheter" i krisens Tyskland innan han helt avvecklade demokratin.

Regeringen använder hoten om vaccinintyg för att få folk till vaccineringsbåsen.

Digitaliseringsminister Anders Ygeman pratar i förtäckta hot när han berättar att vaccineringsintygen kommer inte bara att gälla för och abdra resesätt utan också för tillträde för konserter, teatrar, restauranger, frisörer och fotvårdare.

Ovaccinerade får alltså inte gå till restaurangen eller frisören, precis som judarna inte fick besöka restauranger och andra faciliteter.

Nu har EU-kommissionen gått in och korrigerat Ygemans antidemokratiska iver att vaccinintyg skall bli Coronaintyg istället (och även innefatta ovaccinerade som har antikroppar samt ovaccinerade som inte bär på smittan.

Regeringen utlovar bidrag och ersättning till alla de branscher och företag som den förstör med sin kontraproduktiva restriktioner och nedstängningar men majoriteten av dessa branscher och företag har inte sett röken av några pengar och många av dem har nu gått i konkurs.

Skilsmässorna ökar, våld i hemmet ökar, barn och ungdomar tapoar fotfästet, äldre lider svårt utan närhet till familjer, men regeringen satsar kortsiktigt på experimentella och biverkningstyngda Covid-19 vaccin istället och kallar dessa vaccin "gratis" när det som alltid är vi skattebetalare står för politikers allmosor.

Det är kallt, hårt och visionslöst och enkelriktat det som händer i Sverige och andra delar av världen.
Och framförallt livsfarligt för demokrati och frihet.

Rädslan sitter vid makten och den är mer smittsan än SARS-CoV-2-viruset.

Under Nurnbergrättegången efter andra världskriget ställdes den uppenbara frågan till Hermann Göring (en av Hitlers mest förtrogna): "Hur fick ni tyska folket att acceptera allt detta?"
Göring svarade: "Det var enkelt för det hade inget med nazismen att göra. Allt man behöver göra för slavdriva folket är att skrämma dem. Om du kan föreställa dig ett sätt att skrämma människor kan du få dem att göra vad som helst."

Allt fler läkare och sjukvårdspersonal säger nu ifrån. Det är inte pandemin som får vården att gå på knäna, det är politikerna som bär ansvaret. Akutvården har nedmonterats och nu ser vi resultatet.

Överläkare Sven Roman är en av många som menar att Covid-19 skall jämställas med en influensa. Han skriver så här i debattartikeln "Nu pågår den största masshysterin någonsin" (publicerad i Expressen 2020.12.03): "Coronas dödlighet är också likartad med influensa". En av världens främsta forskare, Johan loannidis har bedömt infektionsfödligheten, IFR, för Covid-19. WHO delar hans uppfattning. Ioannidis anser att IFR är globalt är 0,15-0,20%. Vid vanlig influensa är omkring 0,1 procent. Vid svår influensa 0,2-0,3 procent. Vid Covid-19 får fler intensivvård och långtidssymtom och den bör därför klassas som svår influensa.
De amerikanska läkarna och professorerna Dr. Martin Kulldorf, Dr. Sunetra Gupta och Dr. Jay Bhattacharya skriver bl a i Greatbarringtondeklarationen: "Det mest emapatiska tillvägagångsättet som balanserar risker och fördelar med att uppnå flockimmunitet är att låta dem som har minimalrisk för dödsfall leva sina liv normalt för att bygga upp immunitet mot viruset genom naturlig infektion, samtidigt som vi skyddar riskgrupper bättre."

Läkartrion menar att vaccin inte är avgörande för att uppnå flockimmunitet och att alla som räknas inte tillhör riskgrupperna ska leva sina liv som vanligt. Genom att bli smittade och klara av viruset byggs en flockimmunitet upp, en naturlig immunitet som öven skyddar personer i riskgrupperna.

Att regeringar och myndigheter runtom i framförallt västvärlden lyssnar mer på vaccinindustrin som vill prångla ut nya vaccin på marknaden för att höja vinstern för aktieägarna än läkarna som tänker sunt, rationellt och smart visar inte bara att korruption sitter djupt i leden, okunskapen sitter ännu djupare vilket gör politiker långt farligare för folkhälsan än SARS-COV-2-VIRUSET någonsin kommer att bli.

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Sir kurtock har rätt.

Har 2 bekanta som har fått covid trots tidig vaxination, och en av dessa hamnade på sjukhus i 8 dagar trots sin vaxination.

Mycket möjligt att den personen som var på IVA hade avlidit utan vaxin men som alla andra trodde dessa att bara man e vaxinerad så blir man inte sjuk.

Ett vanligt influensa vaxin ligger vad jag förstått på ca 60% skydd således blir 4 av 10 sjuka i influensa trots vaxin..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
But there are many more people, millions of people who for whatever reason have concerns about the vaccine, who just don't know what's in it for them.

And we need to make it clear to them that the vaccine is the ticket back to pre-pandemic life.

And the window to do that is really narrowing. You were mentioning about how all these states are reopening. They're reopening at 100%.

And we have a very narrow window to tie reopening policy to vaccination status.

Because otherwise, if everything is reopened, then what's the carrot going to be? How are we going to incentivize people to actually get the vaccine?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Folk skulle ju må så mycket sämre det här året, hustrur skulle bli mer misshandlade osv under det här året men antalet självmord har minskat och nu visar det sig även att antalet skilsmässor minskat avsevärt.

De senaste åren har drygt 50 000 par per år gift sig. Både under 2019 och 2020 var antalet giftermål under 50 000. Senaste gången det hände var 2005. År 2020 ingicks endast 37 591 giftermål. Det var 10 890 färre giftermål än året innan

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Och här kommer OSÄKERHET om nyttan med vaccinering, hoppas dom överlever. Annars !
https://sverigesradio.se/artikel/men-har-har-fem-smittats-trots-att-de-ar-vaccinerade
Undrar vilket vaccin som använts ?
Jag gissar på Astra Zeneca Covid-19 Vaccin numera omdöpt till Vaxzevria
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...er-100-procentigt-skydd-mot-allvarlig-sjukdom
https://www.folkhalsomyndigheten.se...ccin-rekommenderas-till-personer-under-65-ar/
Citat:
Publicerat 02 februari 2021
Folkhälsomyndigheten rekommenderar att Astra Zenecas vaccin, som har godkänts för att skydda mot covid-19, i första hand erbjuds till personer i Sverige som är 18–64 år. Uppdatering 2021-03-10: Ny kunskap har tillkommit och Folkhälsomyndigheten rekommenderar sedan den 4 mars Astra Zeneca till alla från 18 år.
slut citat

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Och här kommer OSÄKERHET om nyttan med vaccinering, hoppas dom överlever. Annars !
https://sverigesradio.se/artikel/men-har-har-fem-smittats-trots-att-de-ar-vaccinerade
Undrar vilket vaccin som använts ?
Jag gissar på Astra Zeneca Covid-19 Vaccin numera omdöpt till Vaxzevria
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...er-100-procentigt-skydd-mot-allvarlig-sjukdom
https://www.folkhalsomyndigheten.se...ccin-rekommenderas-till-personer-under-65-ar/
Citat:
Publicerat 02 februari 2021
Folkhälsomyndigheten rekommenderar att Astra Zenecas vaccin, som har godkänts för att skydda mot covid-19, i första hand erbjuds till personer i Sverige som är 18–64 år. Uppdatering 2021-03-10: Ny kunskap har tillkommit och Folkhälsomyndigheten rekommenderar sedan den 4 mars Astra Zeneca till alla från 18 år.
slut citat

De som insjuknat verkar vara äldre och Aztra Zenecas vaccin har dom ju större delen av tiden avrått från att ge till äldre så dessa har väl mer troligt fått Pfizers vaccin?

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Two stroke man: jo, rimlig tanke att det är Pfizers eller Modernas

Att man kan smittas trots fullvaccinerad vet nog alla. Frågan är hur sjuka de blev?
Det nämndes att de fått läkarvård men hur sjuka?
Jag vill veta vilken version av viruset och hur stort äldreboendet är. 5 av de boende är smittade och 2 av personalen trots att de är fullvaccinerade. Det ser inte ut att vara jättestort boende: https://www.instagram.com/solgardenklagerup/

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Two stroke man: jo, rimlig tanke att det är Pfizers eller Modernas

Att man kan smittas trots fullvaccinerad vet nog alla. Frågan är hur sjuka de blev?
Det nämndes att de fått läkarvård men hur sjuka?
Jag vill veta vilken version av viruset och hur stort äldreboendet är. 5 av de boende är smittade och 2 av personalen trots att de är fullvaccinerade. Det ser inte ut att vara jättestort boende: https://www.instagram.com/solgardenklagerup/

Det har ju sagts att man inte längre blir svårt sjuk efter att man vaccinerats. Vi får väl hoppas att det fortfarande gäller och fram tills nåt annat bekräftas väljer jag nog att tro det är så.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
The World Health Organization (WHO) does not back requiring vaccination passports for entry or exit, due to uncertainty over whether inoculation prevents transmission of the virus...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Då har alltså WHO åter igen bekräftat att FHM och vår regerings inkompetens och brist på slutledningsförmåga.

Varför väntade dom inte på evidens den här gången som dom gjort med allt annat i ett helt år nu?

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Det har ju sagts att man inte längre blir svårt sjuk efter att man vaccinerats. Vi får väl hoppas att det fortfarande gäller och fram tills nåt annat bekräftas väljer jag nog att tro det är så.
Så är det nog, svårt sjuka blir de nog inte och hoppas på det också. De är kanske så pass gamla att mest fick tillsyn av läkare eller lättare vård.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Europadomstolen? Sluttande plan?
Fallet tros även kunna bli vägledande om ett europeiskt land i framtiden skulle vilja göra vaccinering mot covid-19 obligatoriskt för sin befolkning.
Härligt med demokrati ibland.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad