H_____P
Trygghetsnarkoman
Känns nästan bisarrt att risken med biverkningar diskuteras på ett mc forum. Hade kanske förstått pm det var på ett forum för biblioteksanställda....
Ja, dessutom om avvikelse från ämnet, första inlägget hade 39 Gilla om jag minns rätt.Känns nästan bisarrt att risken med biverkningar diskuteras på ett mc forum. Hade kanske förstått pm det var på ett forum för biblioteksanställda....
Kom igen nu! Världens samlade vetenskap är inte här för att föra oss bakom ljuset och mata läkemedelsindustrin och barnätande Bill Gates. En homeopat däremot, är här för att sko sig själv på att lura i andra att vatten kan tränas till att bota alla möjliga sjukdomar och säljer således detta till de som blivit blåsta. Huruvida homeopaten gör detta av illvilja för att sko sig, eller om den faktiskt själv tror på lögnen själv och sedan skor sig, är bara olika grader av samma fel.Gästbloggare april/maj 2021: MAX LUNDQVIST – Från flockimmunitet till testpandemi och vaccinationshysteri – vad hände med Anders Tegnell? (Del 1 av 2) – Stefan Whilde
Som för alla andra, så har livet stannat upp ett år även för mig. En paus som gav möjlighet att tänka bortom vardagens sysslor och det bekanta. En svensk, så till synes vanlig att han tidigare var lika lätt att se som en strömming i stimmet, hamnade i fokus när pandemin kom till oss. Den…stefanwhilde.se
Fast det handlar inte om världens samlade vetenskap eller forskning för oss bakom ljuset...Kom igen nu! Världens samlade vetenskap är inte här för att föra oss bakom ljuset och mata läkemedelsindustrin och barnätande Bill Gates. En homeopat däremot, är här för att sko sig själv på att lura i andra att vatten kan tränas till att bota alla möjliga sjukdomar och säljer således detta till de som blivit blåsta. Huruvida homeopaten gör detta av illvilja för att sko sig, eller om den faktiskt själv tror på lögnen själv och sedan skor sig, är bara olika grader av samma fel.
Finns det något spektakulärt i dessa siffor? Jag tror att det finns en koppling till det Transportstyrelsen meddelade "Under 2020 omkom 190 personer i olyckor på de svenska vägarna. Det är det lägsta antalet döda sedan 1930-talet." samt det minskade antalet i bl.a. Vinterkräksjuka och Impetigo. Folk är rädda om sig.Tex var detta intressant i artikeln: "Antalet vårdtillfällen på IVA-avdelningarna för perioden 24/4 2020 – 24/4 2021 är några tusen färre än för samma period föregående fem år"
Du måste tänka på att man infört begränsningar..ganska omfattande också...Det är det vi ska reda ut, om det är spektakulärt eller inte. Färre inlagda på IVA 2020 än 2019 ändå är IVA så otroligt överbelastade. Anmärkningsvärt eller inte?
Kanske för att covid-19 kräver längre vård än snittet?
Det ligger något i det du säger men då måste det finnas många anledningar, flera minskade åkommor vilket det säkert gör.
Liten uppdatering.
Fredag blev min första symptomfria dag och jag är nu tillbaka på jobbet. Det tog alltså ganska precis en vecka från första symptom tills jag blev symptomfri. Totalt sett ganska mild sjukdom för mej personligen.
Kommer ta ett blodprov om några veckor för att testa om jag bildat antikroppar och i vilken mängd.
Formulerat lite annorlunda: Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med 100 % dödlighet.Som språkintresserad måste väl födseln ha döden som biverkan där risken för denna biverkan är 100% frågan är inte om utan när man får denna biverkan...
Jag tycker vi är så, "välj själv". Vaccination mot t.ex. Gula febern är obligatoriskt för komma in i många länder. När jag reste i Afrika 1977 var vaccination mot Kolera obligatoriskt för att komma in i Tanzania.Vaccin ska inte vara frivillig/utan konsekvens?
Europarådet skriver:
Jag väljer att inte lyssna på någon som har som agenda att få folk att tvivla på vetenskap för att därför får sälja mer av sina egna tjänster. Det är möjligt att det finns en del rimliga påståenden i texten, och det är också möjligt att det går att slå hål på många av dessa med andra rimliga påståenden. Men jag har inte den tid det skulle ta att agera granskare. Jag brukar tänka som så att man lyssnar på dem som borde veta, åtminstonde tills dess att de bevisat att de faktiskt inte har koll alls (Tegnell och FHM tex). I fallet med homeopaten, som dessutom verkar livnära sig på att lära ut homeopati till andra, så är han diskvalificerad innan startskottet smällt .Fast det handlar inte om världens samlade vetenskap eller forskning för oss bakom ljuset...
Vissa påståenden kanske man ifrågasätter, andra kan vara helt rimliga och värda att titta på. Hemeopati och kollodialt vatten kan man ha frågor om men det är något helt annat och kan inte användas som motargument till just denna artikel. Läs artikeln och kritisera vad som sägs i den isf. Jag är alltid skeptisk men kan inte bestämt säga att någon har fel om jag inte har tagit del av samma information och skaffat mig en helhetsbild av för och motargument. Kanske har du/ni alla det?
Om inte är man som en mönsterkines eller nordkorean som inte ifrågasätter något alls och rättar in sig i ledet. De som vägrar Astras vaccin är foliehattar?
Hela Norge är foliehattar när de anser att det är större risk att dö av Astras vaccin än att få covid-19?
De har dock inte bestämt sig än om de helt ska dumpa vaccinet eller inte.
Tex var detta intressant i artikeln: "Antalet vårdtillfällen på IVA-avdelningarna för perioden 24/4 2020 – 24/4 2021 är några tusen färre än för samma period föregående fem år"
Kanske finns någon logisk förklaring, något artikeln bortser ifrån när de jämför siffrorna?
Letade upp detta utan att studera. Kika på denna sida om IVA vårdtillfällen. Urval kan man ta fram om man trycker uppe till vänster. Tex kan man jämföra 2019 mot 2020.
SIR | Utdataportalen
portal.icuregswe.org
Korrekt så gick det till. Fattar inte vad det har att göra med det jag skrev.Jag tycker vi är så, "välj själv". Vaccination mot t.ex. Gula febern är obligatoriskt för komma in i många länder. När jag reste i Afrika 1977 var vaccination mot Kolera obligatoriskt för att komma in i Tanzania.
Så det gällde att ha Kolera på sitt Gula kort. Inte konstigare än att att ett giltigt Pass.
International Certificate of Vaccination or Prophylaxis - Wikipedia
en.wikipedia.orgYellow fever - Wikipedia
en.wikipedia.orgCholera - Wikipedia
en.wikipedia.org
Det jag behöver göra är att ta mig till vårdcentralen på angiven tid. För att avstå måste jag meddela att den tid jag fått mig tilldelad inte är intressant.Fö är det inte som någon påstod ett aktivt val att inte ta vaccinet.
Det aktiva valet man gör är att ta vaccinet, det är då man behöver agera. Jag kan sitta helt passiv och inte göra ett skit och då kommer jag inte bli vaccinerad - vaccinationen är inget som sker automatiskt som genom någons sorts naturlag.
Eller så skiter du i att meddela. Det är ju själva hanteringen för att ta vaccin som man måste agera på.Det jag behöver göra är att ta mig till vårdcentralen på angiven tid. För att avstå måste jag meddela att den tid jag fått mig tilldelad inte är intressant.
Lite tydligareKorrekt så gick det till. Fattar inte vad det har att göra med det jag skrev.
Välj själv. Är det ett fritt val om staten säger att man får välja själv men om man väljer "fel" så får man inte lämna sin bostad? Försöker du göra det ändå så kommer de med våld att hålla dig kvar eller kasta dig i fängelse.
Är det frivilligt att betala skatt?
Fö är det inte som någon påstod ett aktivt val att inte ta vaccinet.
Det aktiva valet man gör är att ta vaccinet, det är då man behöver agera. Jag kan sitta helt passiv och inte göra ett skit och då kommer jag inte bli vaccinerad - vaccinationen är inget som sker automatiskt som genom någons sorts naturlag.
Varför då?Istället för att anti-vaxxers gnöar om ditten och datten är det väl bara för dem att se till att Svenska lagar gällande "allmänfarlig och samhällsfarlig sjukdom" ändras - för dit hör Covid-19.
Ditt sätt att argumentera i olika frågor får mig att fundera på om du är fjorton år, regelbundet röker cannabis eller en kombination av de båda.Eller så skiter du i att meddela. Det är ju själva hanteringen för att ta vaccin som man måste agera på.
Om man ligger hemma och pillar i naveln så får man inget vaccin.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|