Covid-19 viktig information!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
De som vet att en ny medicin är riskfri, har nog inte förstått hur lite dom förstår.

Det är inte utan anledning som medicin vanligtvis långtidstestas innan det lanseras. Biologin kan behöva tid på sig.

Man kan ju tex se hur lång tid det kan ta att utveckla cancer efter en strålskada.
Jag är tillräckligt gammal och cynisk för att veta att jag vet alltför lite. :)
Jag, försöker iaf, att sällan prata i absoluter.
Sen var, och är, jag nog mer orolig för ganska direkta biverkningar typ det svininfluensan-vaccinet gav än riktigt långsiktiga biverkningar.
Här kan tiden möjligen bevisa motsatsen, vem vet?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Framtiden är som sagt omöjlig att sia om så kan bara hoppas att inte miljarder människor börjar avlida pga vaccin.
Det är Illuminati som varit kreativa i sin strävan att minska mänsklighetens klimatpåverkan. kanske, möjligen, eventuellt. Vi kanske får uppleva ett nytt "The Great Dying"?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
I artikeln framkommer också att FDA aldrig gjorde någon granskning av verksamheten där Brook Jackson arbetade. Artikeln beskriver att FDA har för lite resurser för att granska kliniska studier. Åren 2000 till 2005 granskades bara cirka 1 procent av alla studier, därefter har antalet granskningar minskat. I augusti 2021 publicerade FDA en sammanfattning av antalet granskningar av Pfizers covidvaccinstudier. Totalt hade 9 av 153 studieplatser granskats, vilket motsvarar 6 procent av studiens forskningscentra.

Det är kanske dags att fundera över vad vi köper från USA, kvaliteten på produkterna.
Eller kanske snarare bristen på kvalitet. :finger

Annars är det väl i USA lite som i Sverige, exempel:
Pengar som skulle gå till skolan har gått till Politiskt Parti i Somalia eller till Caymanöarna.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Överlevarna efter vaccinering kan alltså bli de som ”inte vill stoppa sån skit i kroppen”. Dvs personer som inte sällan dricker energidryck och röker e-cigg. That is ironi.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
"Okänt" är ju spännande...

Har ju varit en andel okänt hela tiden, jag antar att det huvudsakligen är personer som potentiellt kan ha vaccinerats i andra länder.
Nu tänker väl alla med automatik på flyktingar och stämplar dem som ovaccinerade men det kan ju vara utbytesstudenter och gästarbetare också. Och de av den gruppen som reser till annat land, under en pandemi är nog benägna att vilja vaccinera sig innan de åker. Särskilt om de reser till ett land som varit bland de mest drabbade länderna i världen.

Eller så kanske det är ryska syops som försöker förstöra vårt land med dessinformation... :tungan

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
DrCampbell (den enda som jag numer följer någorlunda) om likheterna mellan Pfizers nya antiviral-piller och Ivermectin.
Han berättar och ritar, lite som Hajk ungefär, hur och varför IVM funkar.
Ser ut som att IVM snart kommer finnas som del i kampen mot covid även i väst.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Fem månader tog det...
Vad var det du tänkte vi skulle komma ihåg fem månader efter din fråga, att virus muterar (av rubriken att döma) eller något annat? Länkar som referens till egen utvikning i ämnet förstår jag, men att posta länkar som värsta facebooktwittern och förutsätta att andra orkar följa dina tankegånger (som du inte nämner något om), nä.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad var det du tänkte vi skulle komma ihåg fem månader efter din fråga, att virus muterar (av rubriken att döma) eller något annat? Länkar som referens till egen utvikning i ämnet förstår jag, men att posta länkar som värsta facebooktwittern och förutsätta att andra orkar följa dina tankegånger (som du inte nämner något om), nä.

Det fetade.

EDIT:
Nu har jag raderat ovidkommande så kanske det blev tydligare.

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag vill lyfta att mannen som ska vara svenska folkets guide genom pandemin har som vanligt åter igen gjort en felaktig prognos.
Det är ju samma sak som att racka ned på statsministerns sekreterare när svetsaren hittar på något dumt. Vi har haft den här diskussionen tidigare, Tegnell är ingen envåldshärskare inom FHM utan myndighetens expert och talesperson som gör det myndighetens chef (numera) Karin Tegmark Wisell ger honom i uppdrag att utföra. Skäll på Svetsarn eller Karin om något är fel. Vad gör du om mjölken du köper på Coop är sur, skäller på framplockaren för kylen, kassörskan eller butikens chef?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är ju samma sak som att racka ned på statsministerns sekreterare när svetsaren hittar på något dumt. Vi har haft den här diskussionen tidigare, Tegnell är ingen envåldshärskare inom FHM utan myndighetens expert och talesperson som gör det myndighetens chef (numera) Karin Tegmark Wisell ger honom i uppdrag att utföra. Skäll på Svetsarn eller Karin om något är fel. Vad gör du om mjölken du köper på Coop är sur, skäller på framplockaren för kylen, kassörskan eller butikens chef?

Om min arbetsgivare skickade ut mig att hålla presskonferens och sprida ett budskap jag själv inte tror på så skulle jag säga upp mig.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Om min arbetsgivare skickade ut mig att hålla presskonferens och sprida ett budskap jag själv inte tror på så skulle jag säga upp mig.
Ingenting är säkert runt en pandemi. Det är mestadels gissningar med underlag som man spår utifrån som inte bara är svensk statistik utan internationell statistik. Det är en pandemi med ett "nytt" virus och ärligt talat är Sveriges hantering bra mer human än andra länders och vi är inte i varken bäst eller sämst utan mitt i. Vi har i princip fått göra som vi vill förutom lite social distansering och inställda event. Barnen har fått gått till skolan och det har inte blivit någon massarbetslöshet. Både Tegnell och regeringen i övrigt har gjort ett så bra jobb jag förväntar mig.

Går du och lyssnar på varenda ord och kräver dom till att vara 100% sanna så har du fel inställning själv. Du har ju även själv all rätt att göra egna tolkningar och tro på eller inte att en ny våg kommer. Jag själv som såg statistiken förstod ju en ny våg kommer, sen är ju bara undran hur stor den blir. Och nu krockar den ju även med en fördröjd vinter och vinterns i sigs snuva och sjuklighet som gör oss mer mottagbara för baciller.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ingenting är säkert runt en pandemi. Det är mestadels gissningar med underlag som man spår utifrån som inte bara är svensk statistik utan internationell statistik. Det är en pandemi med ett "nytt" virus och ärligt talat är Sveriges hantering bra mer human än andra länders och vi är inte i varken bäst eller sämst utan mitt i. Vi har i princip fått göra som vi vill förutom lite social distansering och inställda event. Barnen har fått gått till skolan och det har inte blivit någon massarbetslöshet. Både Tegnell och regeringen i övrigt har gjort ett så bra jobb jag förväntar mig.

Går du och lyssnar på varenda ord och kräver dom till att vara 100% sanna så har du fel inställning själv. Du har ju även själv all rätt att göra egna tolkningar och tro på eller inte att en ny våg kommer. Jag själv som såg statistiken förstod ju en ny våg kommer, sen är ju bara undran hur stor den blir. Och nu krockar den ju även med en fördröjd vinter och vinterns i sigs snuva och sjuklighet som gör oss mer mottagbara för baciller.

Vi är inte mitt i, för antal döda ligger vi väl runt plats 50 i världen av 200 länder trots världens näst högsta skatter och en sjukvård som svenska folket anser vara bäst i världen.

Sämre än en lång rad länder med betydligt sämre förutsättningar.

Precis! Till och med du som inte är statsepidemiolog såg vågen komma.

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende