Covid-19 viktig information!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
HNeLEAf.jpg
Jag har följt dessa råd och har därmed, än så länge, klarat mig från att bli både smittad och sjuk!
Min favorit av råden är detta, ett bra råd även om man inte kör SportHoj...

- Maintain a positive and prudent attitude = Only way to ride a Motorcycle

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Omikron och delta varianten finns alltså i avloppsvattnet. Avloppsvattnet kommer det att komma till reningsverket för att renas? Eller släpper man det ut i naturen?

Viruset överlever ingen längre tid utanför kroppen, så det är det lilla problemet. Att man mäter det i avloppsvatten är för att få en uppfattning om hur mycket virus det finns i omlopp, inte att man är rädd för att "smitta" naturen. Avloppsvattnet går såklart till reningsverk, men det rensar inte100% av virus, är mer byggda för att få död på bakterier. Och annan skit.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Viruset överlever ingen längre tid utanför kroppen, så det är det lilla problemet. Att man mäter det i avloppsvatten är för att få en uppfattning om hur mycket virus det finns i omlopp, inte att man är rädd för att "smitta" naturen. Avloppsvattnet går såklart till reningsverk, men det rensar inte100% av virus, är mer byggda för att få död på bakterier. Och annan skit.
När du säger överlever inte "längre tid" utanför kroppen hur lång tid är det.? Timmar, dagar.?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Det finns massor. Uppenbara dumheter som sprids i de vanliga ”miljöerna”…

Uppenbara dumheter...

Reuters som gjorde den sammanställning som påstods debunkade ivermectin och som alla experter därefter hänvisat till verkar nu ha bytt åsikt.
Iofs så blev Reuters sammanställning debunkad av Dr Campbell men det fick inget riktigt gehör bland alla experter.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Angående hjärnskador av vaccinet så har jag så smått börjat misstänka att det påverkar åtminstone de frontala delarna av hjärnan men det är förstås bara anekdotiska observationer av ökad brist på empati i samhället sedan vaccinationerna startade.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Angående hjärnskador av vaccinet så har jag så smått börjat misstänka att det påverkar åtminstone de frontala delarna av hjärnan men det är förstås bara anekdotiska observationer av ökad brist på empati i samhället sedan vaccinationerna startade.
Din "empati" är det inget fel på, det visar sig ju tydligt med det inlägget.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Läste lite igår om t-celler och covid 19.

”Many of the vaccines designed to date – including Moderna’s, Pfizer’s and AstraZeneca’s – have focused on just one major target on the coronavirus: its spike protein. These vaccines have been tremendously effective at generating antibodies. They also stimulate a T cell response to the spike.
But now that we understand more about the role of T cells, the importance of having a broad T cell response, and the issue of antibodies waning, perhaps we should consider refocusing our vaccine strategies on generating T cells and on targeting more than just one protein.”

Sedan läste jag det här med t cellerna:

”Levels of T cells for the virus also remained high after infection. Six months after symptom onset, 92% of participants had CD4+ T cells that recognized the virus. These cells help coordinate the immune response. About half the participants had CD8+ T cells, which kill cells that are infected by the virus.

Hittade en svensk studie om naturligt t-cells skydd bland ovaccinerade som man gjort. Verkar som om 55% av testgruppen utvecklade t-celler mot Covid 19.

”In more than 100 participants, researchers also measured the levels of SARS-CoV-2 specific memory cells, which can be activated if the virus re-enters the body. Among those who tested positive for antibodies, 70 percent had detectable levels of memory B cells (the cells that make antibodies), while 55 percent had memory T cells. These proportions are lower than previously reported in studies on other populations, where measurable levels of memory cells have been found in most people infected with SARS-CoV-2.”

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Du menar så att även jag ska börja glädjas åt att de som tycker fel dör?
Det känns faktiskt inte så eftersträvansvärt.
Nä, så att du ska sluta tillskriva alla som tagit vaccinet mindre vackra egenskaper.
DET skulle vara lite empati och något att eftersträva.

Edit
För du tror väl ändå inte att alla som tagit vaccinet önskar döden åt alla som inte tagit?
Isf har nog din bitterhet tagit över ditt intellekt.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nä, så att du ska sluta tillskriva alla som tagit vaccinet mindre vackra egenskaper.
DET skulle vara lite empati och något att eftersträva.

Edit
För du tror väl ändå inte att alla som tagit vaccinet önskar döden åt alla som inte tagit?
Isf har nog din bitterhet tagit över ditt intellekt.

Jag har dessvärre sett ganska mycket sånt det senaste året. Men varför det skulle vara åsikter representativa för alla förstår jag inte.

Raderad medlem 51742

Guest
Vilken tur att det bara finns två ömsesidigt exkluderande sidor att välja på, så är det lätt att sortera in både sig själv och andra.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vilken tur att det bara finns två ömsesidigt exkluderande sidor att välja på, så är det lätt att sortera in både sig själv och andra.
Det finns ett par "linjer" som profilerar sig tydligare men för den som orkar skriva tirader av text går det naturligtvis att definiera in absurdum.

Raderad medlem 51742

Guest
Det finns ett par "linjer" som profilerar sig tydligare men för den som orkar skriva tirader av text går det naturligtvis att definiera in absurdum.
Och vad är i såna fall lösningen på problemet, att ena sidan ger upp och inser att de är idioter?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Och vad är i såna fall lösningen på problemet, att ena sidan ger upp och inser att de är idioter?
Jag hade gärna haft lösningen på varför en mängd individer ger upp eget tänkande och blir en massa av okritiska följare. Varför är vi sådana?

Att det skulle finnas en enda lösning finns det väl knappast någon som tror, eller? Hittar man någon så gissar jag att svaret blir; "Fler sprutor, ge oss fler sprutor vi inte vet vad de innehåller!"

Raderad medlem 51742

Guest
Jag hade gärna haft lösningen på varför en mängd individer ger upp eget tänkande och blir en massa av okritiska följare. Varför är vi sådana?

Att det skulle finnas en enda lösning finns det väl knappast någon som tror, eller? Hittar man någon så gissar jag att svaret blir; "Fler sprutor, ge oss fler sprutor vi inte vet vad de innehåller!"
Jag menade vad som är lösningen på att det bara finns två möjliga extremer att utgå ifrån i diskussionen och att den som inte är med en per definition är emot en. Att man ytterst får välja mellan två konspirationer, antingen konspirerar världens myndigheter mot befolkningen eller så konspirerar de dumma människorna mot myndigheterna, ledda av Trump, SD och någon slags rysk trollarme.

Nu överdriver jag för att få fram en poäng och detta är inte riktat specifikt mot dig utan utifrån en mer generell observation, men om man inte sätter något värde på nyanserna, perspektiven och att det skall vara intressant även för den som inte håller med att fortsätta samtalet, varför skall det då ens ske en diskussion? Då kan man väl lika gärna gå till våld direkt och få det överstökat?

Last edited by a moderator:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...