Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Rimligtvis har SD som del av regeringsunderlaget varit med och påverkat denna fråga på olika sätt, men jag har inte sett något särskilt som tyder på att det så ensidigt är deras förtjänst som du vill göra gällande.
Jag råkar ha fått viss insyn i att regeringen tagit hjälp utifrån för rådgivning i denna typ av frågor och den uppfattning jag fått är att man bedriver ett arbete för att öka förmågan att hantera denna typer av kriser med hög grad av komplexitet, men då med utgångspunkt i den senaste forskningen på området, snarare än enbart baserat på utspel av vissa partier. Förändringen i hur FHM arbetar förefaller ligga i linje med ett sådant arbete.
För insikt i vad det kan handla om går det att läsa denna publikation som skrivits åt EU-kommissionen och som jag länkat och refererat till här i tråden redan för flera år sedan. https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/712438d0-8c55-11eb-b85c-01aa75ed71a1
Ja, nu skall jag ut i verkligheten och promenera!
Ja, nu har dom ju i alla fall lyckats utnyttja pandemin till att utöka sin makt över fårket.
De gamla smittskyddslagarna som kunde ha använts lät de ju bli att använda men nu i efterhand undrar man ju lite konspiratoriskt att det låg i agendan för att utmåla sig som mer maktlösa än de eg var.