t-rex skrev:
Vi har en skitbra server med kul människor som är extremt olika bra.
Vi behöver en bättre autobalance, så att vi slipper det som hände nyss, 5 pers tröttnar samtidigt och sticker. Eller?
Bättre autobalance nja...på d2 idag var t 5 och ct 6 och ct blev ändock utklassade. Därav kunde det inte bytas spelare enkelt. Krävs att man byter en ct, ingen omjölighet men kräver lite mer, ligger man top3 i det vinnande laget kan man enkelt fråga om någon i botten på det andra laget vill byta.
Ang d2 idag, på en sådan bana är det extremt svårt att ta tillbaka ett överläge från t när dom har fullt med pengar. Framförallt då de flesta har långdistansvapen, awp, NOOB-bössa etc.. Som ct lag krävs oftast gemensamma lösningar vilka inte går att få till på en public-server såsom gemensam eco för att kunna köpa fullt och bemöta...
noob-bössan är extremt bra, sämsta ändringen de gjort, nästan lika stark som awp och auto...aja...dessutom en träffyta som en jävla elefant...blablabla.
Förslag till ändringar för att undvika liknande incidenter iaf:
Kortare roundtime, 3 min, dvs tvinga t att stressa lite mer så att när lagen är jämna så blir det ett jämnare läge.
Kortare maptime, t ex max 15 min eller 15 vunna rundor för det vinnande laget. Till detta krävs isf en ordentlig MAPCYCLE som följs ganska bra. (Givetvis kan andra banor att votas in för ombyte)
Detta borde ge spelet mer fart och action vilket jag förmodar att det är det vi vill ha på servern??