CS Ikväll!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Blue skrev:
Sen tycker nog jag att vi ska försöka hålla servern inom SH!

Jag har ikväll, för första gången, behövt kicka aliens från SH-servern. Detta då vare sig Maverick eller Nisse kom in då den var full. Kommer göra så fortlöpande då utomstående är på den. Tror och hoppas dock inte det kommer bli något stort problem.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
mmm skrev:
skulle ta hand om tvätt och komma in och lira lite till men men...lika bra att de flesta drog. Aldrig varit med om något liknande. Ska officiellt lägga ner cs nu, går fn inte att spela med en ping på 80 och ms på lika mycket, till detta en choke på konstant 3-5 utan när det blir eldstrid då den stiger till 15-20...funkar bra så länge det är one on one lr möjligtvis jag mot 2, annars är jag glad om 1 lr 2 kulor kommer fram av 30...

over and out /mmm no more cs!

Jösses då, så där har jag haft det i ett halvår... :rolleyes: Gnällspik! :arsele :D
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Det var kul i kväll, men blir trött på alla låsningar som blir, man kan ju stå still i 5sek och sen när det börjar röra på sig så e man död... mindre roligt.. men men, ja hade säkert dött iaf men inge kul att inte kunna försvara sig. Sen fattar ja inte en sak, ibland kan man mata som f-n på en gubbe men tokfan dör inte sen plopp ett skott å ja är stendöd, men som någon skrev i spelet: dom har pansar kalsonger.

Ja kollar läget i morgon kväll med.
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
Evil M skrev:
Det var kul i kväll, men blir trött på alla låsningar som blir, man kan ju stå still i 5sek och sen när det börjar röra på sig så e man död... mindre roligt.. men men, ja hade säkert dött iaf men inge kul att inte kunna försvara sig. Sen fattar ja inte en sak, ibland kan man mata som f-n på en gubbe men tokfan dör inte sen plopp ett skott å ja är stendöd, men som någon skrev i spelet: dom har pansar kalsonger.

Ja kollar läget i morgon kväll med.

Det beror på om du matar på = sprayar....sprids kulorna i en allt större area...spridningen brukar beskrivas som ett T. Men skjuter du salvor på 3-4 skott så blir det mer effektivt då kulorna blir koncentrerade mer till siktet. Så även i logisk följd med headshots....ett välriktat skott sitter där det ska.
 

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
suck...
t-rex skrev:
Vi har en skitbra server med kul människor som är extremt olika bra.

Vi behöver en bättre autobalance, så att vi slipper det som hände nyss, 5 pers tröttnar samtidigt och sticker. Eller?

Bättre autobalance nja...på d2 idag var t 5 och ct 6 och ct blev ändock utklassade. Därav kunde det inte bytas spelare enkelt. Krävs att man byter en ct, ingen omjölighet men kräver lite mer, ligger man top3 i det vinnande laget kan man enkelt fråga om någon i botten på det andra laget vill byta.

Ang d2 idag, på en sådan bana är det extremt svårt att ta tillbaka ett överläge från t när dom har fullt med pengar. Framförallt då de flesta har långdistansvapen, awp, NOOB-bössa etc.. Som ct lag krävs oftast gemensamma lösningar vilka inte går att få till på en public-server såsom gemensam eco för att kunna köpa fullt och bemöta...
noob-bössan är extremt bra, sämsta ändringen de gjort, nästan lika stark som awp och auto...aja...dessutom en träffyta som en jävla elefant...blablabla.

Förslag till ändringar för att undvika liknande incidenter iaf:

Kortare roundtime, 3 min, dvs tvinga t att stressa lite mer så att när lagen är jämna så blir det ett jämnare läge.
Kortare maptime, t ex max 15 min eller 15 vunna rundor för det vinnande laget. Till detta krävs isf en ordentlig MAPCYCLE som följs ganska bra. (Givetvis kan andra banor att votas in för ombyte)

Detta borde ge spelet mer fart och action vilket jag förmodar att det är det vi vill ha på servern??
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
mmm skrev:
Bättre autobalance nja...

...


Jaja, på den gamla goda tiden, när du och hon den där gick i blöjor, då fanns det en server som hette 24hdust. De hade en grej som bytte spelare med varandra om lagen var ojämna. PBM eller nåt. Fungerade bra.
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
t-rex skrev:
Jaja, på den gamla goda tiden, när du och hon den där gick i blöjor, då fanns det en server som hette 24hdust. De hade en grej som bytte spelare med varandra om lagen var ojämna. PBM eller nåt. Fungerade bra.

Du tänker på PTB, tror jag.
Jag kan ju installera den , så får ni testa. Den används på ett antal andra servrar som jag har hand om, med gott resultat.
Fast jag hade ju räknat med att folk skulle kunna sköta sig på SH-servern ändå :)
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Tom skrev:
...
Fast jag hade ju räknat med att folk skulle kunna sköta sig på SH-servern ändå :)


Jo, asså, folk sköter sig, och ville byta igår, men det gick tydligen inte då det var fullt... Men testa gärna! Jag vill ha en aimbot för mig oxå. Kan vi lägga den på mousebutton 2?

Thx!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top