Custom Caféracer bygge

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Din hoj är så jävla rå så jag skulle vilja föreslå:

Lack på tank och skärm, blandning av blank och matt svart med pinstripe mellan färgerna i vitt och rött.

Fälgarna röda, gärna däck med vita sidor.

Några mattborstade metalldelar här och där som bryter mot resten.

Inte nytänkande för fem öre men så jävla rätt på en rå hoj.
 

Gabor

Guest
Gillar bygget. bra jobbat.
Föreslår även att när du ändå fular med din tank, byt lock.
Antingen till en POP-Up , eller en infälld, så tanken blir helt slät.

Kolla på: http://www.bikeline.se/ , Ram och chassidelar -> Tankar -> Tanklock . 500:- , bara att välja och vraka.

De har en jädrans massa kul grejor till hembyggehojar.
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Detta är hojjen som fick mig inspirerad till ombyggnationen från början.
Har som sagt alltmer dragit mig åt Caféstuket.

Mattsvart/klarlackat har funnits med i tankarna hela tiden, men jag har som sagt inte bestämt mig.

[VIDEO-URL]http://www.youtube.com/watch?v=Y1q0hp-q7q8[/VIDEO-URL]

Vita sidor tror jag däremot det inte kommer att bli, lite för mkt custom i det hela. Sen vet jag inte om det finns så låg profil på den typen av däck?

Tanklocket har jag faktiskt haft tanke på att att byta ut, men jag har aldrig kommit ngnvart med det.
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Detta är hojjen som fick mig inspirerad till ombyggnationen från början.
Har som sagt alltmer dragit mig åt Caféstuket.

Mattsvart/klarlackat har funnits med i tankarna hela tiden, men jag har som sagt inte bestämt mig.

[VIDEO-URL]http://www.youtube.com/watch?v=Y1q0hp-q7q8[/VIDEO-URL]

Vita sidor tror jag däremot det inte kommer att bli, lite för mkt custom i det hela. Sen vet jag inte om det finns så låg profil på den typen av däck?

Tanklocket har jag faktiskt haft tanke på att att byta ut, men jag har aldrig kommit ngnvart med det.

Kikade lite på bikeline, de tanklocken de har (Popup m.fl.) är ju anpassade för harleytankar med gängor. Så funkar inte alls Yamma locken, så jag är tveksam på att det skulle funka?
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Hela denna kväll spenderades med att slipa och spackla på tanken från helvtet.. nästa gång köper jag en färdig. Helvete vad tid detta tar...:huvet
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hela denna kväll spenderades med att slipa och spackla på tanken från helvtet.. nästa gång köper jag en färdig. Helvete vad tid detta tar...:huvet

Många av tanklocken går även att köpa med botten som man svetsar i tanken.Sen så är de flesta köpetankar så kasst gjorda (iallafall H-D typ)att du får lägga ner lika mycket jobb på dom, om man inte köper nån svindyr fast de ska ju passa till din hoj med...
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Har inte hittat ngn "popup" variant med bottenplatta, men tar gärna emot tips! Sant som du säger, det är bara bita ihop och göra klart tankfan. Lade ned 3 timmar till ikväll, så nu börjar det iaf likna ngt! Det sísta finliret får jag ta innan lackning!
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Har inte hittat ngn "popup" variant med bottenplatta, men tar gärna emot tips! Sant som du säger, det är bara bita ihop och göra klart tankfan. Lade ned 3 timmar till ikväll, så nu börjar det iaf likna ngt! Det sísta finliret får jag ta innan lackning!

Tja igen Lasse på http://www.genuinebikeparts.se/
har ett för 830:- ver ej hur det ser ut men det är väl bara slån en pling öppet till 20 idag
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Taget!

Som läget känns just nu är det prio på andra saker än just tanklocket, men jag lovar att kika på detta framöver! Har insett själv att det kommer att se skit ut med originalet, tack för tipsen!

Här kommer en uppdatering efter ett par dagars jobb:

Övre styrkronan modifierad så för att få mätarhuset att passa in bättre
panzaa_vinter53.jpg


Såhär ser det ut monterat, ser väl betydligt mkt bättre ut än sist?
panzaa_vinter58.jpg


Soppatanken har fått sig ytterligare en genomkörare, nu syns inte kanterna och undersidan där har mest jobb utförts
panzaa_vinter54.jpg



Har även pulat en del med förslag på avgassystem, jag vet det ser ut som skit (ritningsrullar), men jag måste handgripligen testa prylar. Att bara skissa funkar inte för mig.

Förslag 1:
panzaa_vinter55.jpg


Förslag 2:
panzaa_vinter56.jpg


Förslag 2 detalj:
panzaa_vinter57.jpg


Personligen gillar jag förslag 2 bättre då avgassystemet kommer upp en bit ifrån backen, blir lite kämpigare rördragning men tror att slutresultatet kommer att bli bättre?!

Lägg för övrigt märke till dekorationen på det första förslaget (där sadeln normalt skulle ligga).. kanske kan agera slutdämpare?

:ätapiller
 

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Coolridge
Hoj
Honda CB 500 Four -72 Caferacer
Jag tycker förståss att det borde sitta ett på var sida för symetrins skull, det är ju ett konstverk du gör, lijerna i förslag två är bättre, men som sagt jag röstar för et på vaje sida
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Cheers guys!

Alltid kul med uppskattning!

Problemet med att dra rören på andra sidan är att det är snortajt med motorkåpor etc. vet inte ens om det är möjligt. Jag vill ju öka effekten med 2-1 system så att dra en pipa på varje sidan är inte bra ur den synunkten heller. Ett utjämningsrör mellan de 2 grenrören vet jag inte vart det skulle sitta i så fall?!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Var och hämtade lite godis på lunchen.. vad kan gömmas i lådan?
panzaa_vinter59.jpg
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Det värsta är väl att jag har 2 par :pussa
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top