sylta nr1
Sporthojsnörd
Var på en loppis förra året och köpte en turbotrycksmätare för en tia.
Sen tyckte jag att när jag ändå har den så kan jag ju lika gärna bygga en turbohoj
Valet föll på en cx500-78 i orginalskick som jag besiktigade för sista gången.
Visst är dom jättefula:
inte min på bilden men lika ful.
Konstaterade ganska snart efter att ha kört sporthoj i 25 år så saknar man broms som inte är låsningsfri samt nåt mer än cykelpump till gaffel så en gsxr 1000-03 framdel monterades.
Då blev hojjen lite vobblig eftersom den blev lite lägre fram så en Goldwing bakfälg införskaffades och modifierades. Det drog ju även med sig att det blev bromsskiva bak.
Det gjorde susen, öhlinsstyrdämparen som följde med behövdes knappt inte men för ballhetsfaktorn monterades den.
Kina bromspump kan man kanske våga använda bak iallafall.
Slangen upp till behållaren tålde förövrigt inte bromsvätska!?!
Äventyret fortsätter...
Sen tyckte jag att när jag ändå har den så kan jag ju lika gärna bygga en turbohoj
Valet föll på en cx500-78 i orginalskick som jag besiktigade för sista gången.
Visst är dom jättefula:
inte min på bilden men lika ful.
Konstaterade ganska snart efter att ha kört sporthoj i 25 år så saknar man broms som inte är låsningsfri samt nåt mer än cykelpump till gaffel så en gsxr 1000-03 framdel monterades.
Då blev hojjen lite vobblig eftersom den blev lite lägre fram så en Goldwing bakfälg införskaffades och modifierades. Det drog ju även med sig att det blev bromsskiva bak.
Det gjorde susen, öhlinsstyrdämparen som följde med behövdes knappt inte men för ballhetsfaktorn monterades den.
Kina bromspump kan man kanske våga använda bak iallafall.
Slangen upp till behållaren tålde förövrigt inte bromsvätska!?!
Äventyret fortsätter...
Last edited: