Däckpriser

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
960 kr för Dunlop Sportmax 208D på hojdäck.se + 200kr för monteringen, får se hur många mil jag får ut av däcket, tycker däcket har ett bra grepp då det blir varmt fort och det känns klibbigt = bra fäste............:tummenupp kör dock endast gata, körde på Michelin Road 2 före och det gav mig ca 500mil, känns som Dunlop däcket inte kommer att hålla lika många mil...................

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Skurna Slicks

Skurna slicks......funkar några bandagar och en massa vanliga landsvägsmil och du får ju 2 bakdäck för det priset, eller fler om du skannar köp&sälj eller blocket....

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
960 kr för Dunlop Sportmax 208D på hojdäck.se + 200kr för monteringen, får se hur många mil jag får ut av däcket, tycker däcket har ett bra grepp då det blir varmt fort och det känns klibbigt = bra fäste............:tummenupp kör dock endast gata, körde på Michelin Road 2 före och det gav mig ca 500mil, känns som Dunlop däcket inte kommer att hålla lika många mil...................

500mil med ett pilot road hur lyckas du nöta ner däcket så fort? :confused:

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Tyckte det var roligt att gasa fullt rakt fram :D fast nu är det kurviga vägar som gäller :tummenupp

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Var hittar man de bästa däckpriserna nu för tiden?
hojdäck.se skulle ha 3295:- med frakt för Dunlop Sportmax sportsmart :va

ska kolla däckonline.se hmm nya Bridgestone S20 (?) har fått bra kritik....
mest gatåka men några bandagar blir det väl.... tips??? :tummenupp

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
mynetmoto.com

Sportsmart om det är mer fortåka än touring, pilot road 2/3 om det är touring med lite inslag av gathoj med försiktig & glad amatör på bana - är mitt tips. :)

Last edited:

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07

Håller med SGM :tummenupp
Kika www.mynetmoto.com

Sidan ser väldigt oseriös i mina ögon men priserna är så slående bra att du inte har råd att tveka :tungan
Jag köpte mina Dunlop Roadsmart II därifrån för endast 2376:- fraktat och klart! 120/70-17 + 190/50-17 :Bugar
Billigaste i sverige jag hittade var för 3700:- ca :brinnerup

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011

Köp mina begagnade, kanappt inkörda, bra pris :tummenupp

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Är det någon som vet om det är någon skillnad på ett Michelin Pilot power och Pilot power E, resp. P och B?? (alla 120/70 ZR17)
står (på däckonline.se) att det skall vara specialdäck till olika modeller, men skiljer det egentligen något mer än priset?

Alternativt, vad tror ni om Michelin Power Pure?

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Power Pure håller bra, kompis har det på sin hayabusa, lite lagom med vrid i den då han åker med Big Bore kit på den 1400cc ;)

calle.th

Medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
CB 1300
Vad Är normalt att en firma tar för att endast kränga på däcken på fälg? Efter att först krängt av dom gamla däcken först...

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Vad Är normalt att en firma tar för att endast kränga på däcken på fälg? Efter att först krängt av dom gamla däcken först...

runt 200kr hjulet är väl rimligt men har även hört om firmer som tar 450kr hjulet, lokala handlaren hos mig tar 225kr hjulet det är med balansering, helt ok!

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
När jag var ny i mcvärlden ringde jag o frågade vad yamahacenter skulle ha för ett par nya pilot power inkl montering om jag kom in med hojen: 5200:-

Idag är det erbjudande på pilot power 120+190 för 179euro på riefvenversand.com (osäker på stavning)
Fiver kränger däcken på fälg för 100:-

Man lär så länge man lever.

SV Nicke

Kör fort? Nope. Bara effektivare!
Gick med
21 May 2011
Hoj
2003, Suzuki SV1000S
När jag var ny i mcvärlden ringde jag o frågade vad yamahacenter skulle ha för ett par nya pilot power inkl montering om jag kom in med hojen: 5200:-

Idag är det erbjudande på pilot power 120+190 för 179euro på riefvenversand.com (osäker på stavning)

Man lär så länge man lever.

Gå in och kolla mcdackonline.se på Setpriser så får du säkert ett bättre pris inkl. Frakt

SV Nicke

Kör fort? Nope. Bara effektivare!
Gick med
21 May 2011
Hoj
2003, Suzuki SV1000S
Lånar tråden lite när vi är inne på däck frågor. Jag har idag Michelin Pilot Power 2CT. Nu undrar jag om jag skall beställa lika eller byta till Michelin Pilote Pure med ett plus på ca 300kr för Setet.:confused:

Med vänlig hälsning, Niclas

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Lånar tråden lite när vi är inne på däck frågor. Jag har idag Michelin Pilot Power 2CT. Nu undrar jag om jag skall beställa lika eller byta till Michelin Pilote Pure med ett plus på ca 300kr för Setet.:confused:

Jag hade valt pilot power istället. Fruktansvärt prisvärda. Pure skulle jag ta först när man blandar gata och bana.

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11

våga prova nytt märke, mynetmoto.com har diablo rosso II 120/70 och 180/55 för 2150kr med frakt:tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring