Däckpriser

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...och lägger man på några hundringar får man ruskigt bra sportsmart i samma dimension. ;)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Var hittar man de bästa däckpriserna nu för tiden?
hojdäck.se skulle ha 3295:- med frakt för Dunlop Sportmax sportsmart :va

ska kolla däckonline.se hmm nya Bridgestone S20 (?) har fått bra kritik....
mest gatåka men några bandagar blir det väl.... tips??? :tummenupp

här http://www.sporthoj.com/annonser/?id=61101 har du två nya dunlopsulor för en spottstyver, jävligt bra däck dessutom, ta det lite lugnt med dom när det är fuktigt ute, har själv kört 4 uppsättningar av qualifier både bana och gata, jag har varit grymt nöjd!

Last edited:

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
jag kikade på Q2 däck och 2800 kändes helt plötsligt väldigt dyrt....
däckonline verkar vara the shit :rock

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Försäsongs priserna är som dom är. Köpte ett Sportmax Sportsmart bak däck, på hösta rean, fick montering på hojen på köpet; av en MC handlare i stan. Totalt under 2K.
Slutsats jag köper däck på senhösten.

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Varför har ingen nämt www.rodamoto.es bra priser och snabb frakt. Har köpt två ggr av dom och däcken har varit purfärska. Kolla in Pirelli diablo rosso corsa ett mycket trevligt däck som funkar mycket bra på bana :tummenupp

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
För 800 spänn på biltema får du vad du behöver för att enkelt skifta däck själv.
Med dom priser som nämns ovan har man räknat hem detta i ett nafs.
:)

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
1575 spänn för ett set 120/70zr17 och 180/55zr17 inkl. frakt. Det ÄR billigt

HÄR

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
1575 spänn för ett set 120/70zr17 och 180/55zr17 inkl. frakt. Det ÄR billigt

HÄR

Vad vet du om däcken ? är dom bra?..vågar man köpa okänt märke,vet att det finns avon däck men dom har fått dålig kritik i test, tror det var bike som testade förra året

Kabajo

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS 650, Aprilia RS 125
som sagt det lät dyrt 1600 för power pure är väl mer rimligt och påläggning 300

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Hoj
2009, Yamaha R6
Kardan är väl det smidigaste man kan ha när det gäller däck byte. Sen är väl däck den minsta kostnaden när det gäller hoj? kolla på bensin pris, olje pris och försäkring. Det är dyrt.:dummer

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
våga prova nytt märke, mynetmoto.com har diablo rosso II 120/70 och 180/55 för 2150kr med frakt:tummenupp
Hoppas att de gjort nåt åt II'orna för första Rosso-däcken höll inte för snabba gruppen på bandagarna. Släppte alldeles för tidigt :(

Jag slår gärna ett slag för Dunlop Sportsmart! Håller i riktigt bra och när de släpper så är det kontrollerat och kan räddas, både fram o bak. Livslängden är klart godkänd också. Rekommenderas starkt för riktig Sporthojskörning! :tummenupp

Jag är inte sponsrad men jag gillar Dunlop så pass just nu att alla gatcyklar i källaren är skodda med dem :)

Bifogat

• YamHonSuz.jpg
    YamHonSuz.jpg
    83.6 KB · Visningar: 66
Last edited:

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Hoppas att de gjort nåt åt II'orna för första Rosso-däcken höll inte för snabba gruppen på bandagarna. Släppte alldeles för tidigt :(

Jag slår gärna ett slag för Dunlop Sportsmart! Håller i riktigt bra och när de släpper så är det kontrollerat och kan räddas, både fram o bak. Livslängden är klart godkänd också. Rekommenderas starkt för riktig Sporthojskörning! :tummenupp

okej. jag vet inte vad dom har gjort mellan rosso och rosso II men enligt testerna man kan läsa bl.a på dackonline så har dom fått riktigt bra på torrgrepp våtgrepp och svängegenskaper så jag vill pova rosso II eller rosso corsa. men ett måste att dom klarar snabba gruppen på bandagarna dock så hade rosso corsa ganska dåligt våtgrepp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag köpte Rosso efter att de vunnit ett däckstest i BiKE och de skulle funka för bandagar påstod de. Det kanske de gör men inte för 1:15-tider på Gelleråsen vilket jag klarar med Sportsmart.

Hur är det med Pirelli Corsa, har de multi-compound (hårdare på mitten) än?

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Jag köpte Rosso efter att de vunnit ett däckstest i BiKE och de skulle funka för bandagar påstod de. Det kanske de gör men inte för 1:15-tider på Gelleråsen vilket jag klarar med Sportsmart.

Hur är det med Pirelli Corsa, har de multi-compound (hårdare på mitten) än?

rosso corsa och rosso II har bi-compound som pirelli kallar det. jag tänker nog prova rosso II då jag inte är den snabbaste i snabba gruppen men sen åker jag gata oxå och behöver lita på våtgreppet och det var rosso II bättre än corsa

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring