MC Doktorn
Guest
Noterat att mina däck värmare bara blir fisljumna ca 45-50 grader ska det va på detta viset ?
MC Doktorn skrev:2639370Noterat att mina däck värmare bara blir fisljumna ca 45-50 grader ska det va på detta viset ?
bissmark skrev:2639502Hur länge har de suttit på då??
Bingo skrev:2639751Får ni verkligen upp era däck till 80 grader? Min fingertoppstermometer säger mig att varken mina eller mina kompisars däck aldrg blir varmare än ca 50-60 grader med däckvärmare. Vi har lite olika fabrikat på dem. 80 grader är mycket, över "skållningsgränsen" tror jag, och man bör inte kunna hålla haden på ett så varmt objekt någon längre stund utan obehag. Eller?
Är det bra att däcket blir blå-flammigt?flugan skrev:2640107Vid vilken temperatur börjar däcken få det blå-flammiga mönstret?
J.Andersson skrev:2640142Är det bra att däcket blir blå-flammigt?
Vad menar du? Att däcken/stektermometern är varmare än de kännsMC Doktorn skrev:2640122Eftersom jag nu i sann kvasivetesnkaplig anda tog en stektermometer rullade in i värmarna noterades efter 1 timme 70+ grader celsius ganska ok.
Fingertopps termometern ger inte samma värme har kännt på motgp värmarna blir tvärheta
Bingo skrev:2640172Vad menar du? Att däcken/stektermometern är varmare än de känns
Coolt, då slipper man bekymra sigMC Doktorn skrev:2640250Ja faktiskt
Det skulle vara doften av varma slicks och tvåtaktsdimma på morgonen.Bingo skrev:2640269Finns inget bättre än doften av varma slicks på morgonen
Inte om man är kockFilip RR skrev:2639777Smärtgränsen brukar ligga runt 55 grader...
Ah, vilken vacker bild. Watz, jag och Håkan gjorde vårt bästa att lägga en Lützen-dimma på Krokeks motocrossbana i dag i regnet. Man kan bara inte låta bli att blippa på gasen om och om och om igen.Gustav O skrev:2640275Det skulle vara doften av varma slicks och tvåtaktsdimma på morgonen.
Som på JPs eminenta bild från Karlskoga 2005.
Den bilden är såååå skönGustav O skrev:2640275Det skulle vara doften av varma slicks och tvåtaktsdimma på morgonen.
Som på JPs eminenta bild från Karlskoga 2005.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |