Däckvärmare hur varma ?

MC Doktorn

Guest
Noterat att mina däck värmare bara blir fisljumna ca 45-50 grader ska det va på detta viset ?
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Funkar ju bra om du ska ha dem till regndäcken...:tungan

Nä, allvarligt talat ska du reklamera dem..., ca 80grader ska de hålla!
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Får ni verkligen upp era däck till 80 grader? Min fingertoppstermometer säger mig att varken mina eller mina kompisars däck aldrg blir varmare än ca 50-60 grader med däckvärmare. Vi har lite olika fabrikat på dem. 80 grader är mycket, över "skållningsgränsen" tror jag, och man bör inte kunna hålla haden på ett så varmt objekt någon längre stund utan obehag. Eller?
 

Filip RR

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Koenig pro-mod lowboy
Bingo skrev:
2639751 Får ni verkligen upp era däck till 80 grader? Min fingertoppstermometer säger mig att varken mina eller mina kompisars däck aldrg blir varmare än ca 50-60 grader med däckvärmare. Vi har lite olika fabrikat på dem. 80 grader är mycket, över "skållningsgränsen" tror jag, och man bör inte kunna hålla haden på ett så varmt objekt någon längre stund utan obehag. Eller?

Smärtgränsen brukar ligga runt 55 grader...
 

MC Doktorn

Guest
Eftersom jag nu i sann kvasivetesnkaplig anda tog en stektermometer rullade in i värmarna noterades efter 1 timme 70+ grader celsius ganska ok.

Fingertopps termometern ger inte samma värme :confused: har kännt på motgp värmarna blir tvärheta
 
Last edited:

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Är stor skillnad på däckvärmare vissa är väldigt dåligt isolerade vilket märks speciellt vid kallare väderlek, jag kör numera med Capit och är med än nöjd bara ett ord att säga superkvalitet.:tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
MC Doktorn skrev:
2640122 Eftersom jag nu i sann kvasivetesnkaplig anda tog en stektermometer rullade in i värmarna noterades efter 1 timme 70+ grader celsius ganska ok.

Fingertopps termometern ger inte samma värme :confused: har kännt på motgp värmarna blir tvärheta
Vad menar du? Att däcken/stektermometern är varmare än de känns :confused:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är ju stor skillnad på vad det är som är varmt. 70 gradigt vatten upplever du garanterat som varmare än 70 gradiga slicks.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
MC Doktorn skrev:
2640250 Ja faktiskt
Coolt, då slipper man bekymra sig :)

Minna sinnen har inte varit riktigt överens i denna sak. Å ena sidan har min känsel sagt mig att nä, de här däcken är inte i ens närheten av 80 grader. Men å andra sidan har mitt luktsinne har sagt mig att mmm, nu luktar de så där härligt varma och goa. Finns inget bättre än doften av varma slicks på morgonen :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bingo skrev:
2640269 Finns inget bättre än doften av varma slicks på morgonen :D
Det skulle vara doften av varma slicks och tvåtaktsdimma på morgonen. :)
Som på JPs eminenta bild från Karlskoga 2005.

bw-2005-3761.jpg
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Gustav O skrev:
2640275 Det skulle vara doften av varma slicks och tvåtaktsdimma på morgonen. :)
Som på JPs eminenta bild från Karlskoga 2005.
Ah, vilken vacker bild. Watz, jag och Håkan gjorde vårt bästa att lägga en Lützen-dimma på Krokeks motocrossbana i dag i regnet. Man kan bara inte låta bli att blippa på gasen om och om och om igen. :yoparty
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gustav O skrev:
2640275 Det skulle vara doften av varma slicks och tvåtaktsdimma på morgonen. :)
Som på JPs eminenta bild från Karlskoga 2005.
Den bilden är såååå skön :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top