Jösses. Jag trodde ett tag att den här diskussionen var slut.
Till alla som inte förstår att SMC behövs, och tycker att det arbete som SMC gör kan skötas av vem som helst (du och jag?) på ideell basis utan lönekostnader, vill jag sända en uppmaning:
Gör det då.
Varför?(Är det någon i denna tråd som påstått något sådant förresten?)
Jag är inte jätteförtjust i fikabrödet på bageriet här runt hörnet, vad uppmanar du mig att göra då?
Den dagen ni gör det lika bra eller bättre än SMC - på ledig tid, på kvällar eller helger, på egen bekostnad eller mot ersättning för förlorad arbetstid - den dagen kommer jag allvarligt överväga att betala medlemsavgift även till er förening.
Du känner till begreppet värde hoppas jag?
Hur mycket skulle du kunna tänka dig att betala för ett alternativ som var lika bra som idag(dvs när går den övre smärtgränsen i kr räknat för ett medlemskap, allt annat lika)?
Hur mycket skulle du kunna tänka dig att betala för ett alternativ som var bättre?
Hur mycket skulle du kunna tänka dig att betala för ett alternativ som är sämre?
Svaret på de sista två frågorna involverar rimligtvis ett försök till kvantifiering om hur mycket bättre/sämre, tycker du inte?
Fö är jag varje år deltagare i ett antal BKK & knix-kurser och fanimig om inte SMCs instruktörer i 99 fall av 100 är helt suveräna i hur de hanterar sina uppdrag vid dessa tillfällen. Personliga, kunniga och pedagogiska hela högen, tar sig tid att hjälpa och förklara om man frågar något och dessutom verkar de ha koll på den tillämpbara fysiken till stor del. All eloge till de instruktörer jag mött hittills under mina år ute på banorna.