Tycker att SMC sammantaget är oerhört bra.
Hårt jobb av eldsjälar, och fantastiska kurser där man inte bara utvecklas, utan dessutom har roligt.
Däremot tycker jag att lokala avdelningen av hemsidan kunde vara mycket bättre.
Men förstår samtidigt att alla sådan information har flyttat till Facebook, vilket jag helt vill klara mig utan, nu när jag har klarat mig så här långt.
Så, visst är det mitt eget fel att jag inte får del av den färskaste lokala infon, så jag får fundera på den saken.
Men jäkligt bra gjort av alla engagerade i SMC - sträck på er
Wow..
Hade du otur och vaknade på fel sida några dagar i rad nu, eller har du alltid lika negativ syn på världen?
Jag betalar mer än gärna den, förhållandevis, låga kostnaden för att bidra till ett skyddsnät för MC-förare. (En kostnad som dessutom ofta går att tjäna/spara in på försäkringen)
"Det är lätt att påstå att man har haft inverkan, det är svårt att bevisa det"
Det påstående går att vända på andra hållet; det går inte säga var vi hade varit idag om SMC inte hade kämpat för våra frågor.
Med tanke på den politik som drivs i Sverige och vilka nötter som ofta fattar beslut i frågor, skulle jag säga att det hade sett väldigt mörkt ut för MC-kollektivet om inte SMC funnits.
Är medlem för rabatt på försäkringar och besiktning. Då får man stå ut med att bli benämnd ”knutte”, ingen vettig människa har väl använt det ordet för MCåkare sen 50-talet.
Kjell.e
Grusvän
Skickat från min iPad med Tapatalk
Hah nä knutte är mossigt. Jag har funderat på varför det används och tänkt att det kanske är något lokalt däruppe i Borlänge. I Skåne är det BARA de som kör glidare som kan vara knutte/spätta. Möghacka kan däremot alla som sitter på bönpallen vara - oavsett hoj.
Är medlem för rabatt på försäkringar och besiktning. Då får man stå ut med att bli benämnd ”knutte”, ingen vettig människa har väl använt det ordet för MCåkare sen 50-talet.
Kjell.e
Grusvän
Skickat från min iPad med Tapatalk
Jag är medlem, har varit det i eviga tider.
Betalar avgiften som vanligt och med min vanliga grymtning om att man kunde få slippa tidningen eller få den endast digitalt.
Jag är säker på att MC-Sverige har det bättre med SMC än utan och då är det ett enkelt val.
Men erbjud annonsbladet digitalt så blir jag nöjd, slipper bära det till pappersåtervinningen direkt.
Sture Stelben är ju bra! Jag brukar läsa den och skratta lite på väg till soptunnan.
Är väl mycket bra grejer med det, så sett. Det man kan hänga upp sig lite på är ju alla tester och skrivelser i tidningen avseende en hoj är bra huruvida den har centralstöd och/eller handtagsvärme. Eller för den delen om Ducati säljer slut sina Superveloce i ett nafs...
Är väl mycket bra grejer med det, .... Eller för den delen om Ducati säljer slut sina Superveloce i ett nafs...
....
View attachment 457575
Galne Dansken; Jesper ~ Galne Dansken Notera vänligen mitt nickname - "Galne Dansken" skrev:Nu tycker jag iomed att jag är medlem att Jesper ger en anekdot angående hur galen dansk kom till, och då som noghtrider, s välskrivna detaljrika utlägg.
Mvh
O just det måste alla smc provkörningar ske i sockyplast jeans o någon skogshuggare skjorta.
Skulle vilja se en test vurpa på grovt grus i 90 blås med dessa munderingar om det är möjligt. Personligen ser det helt sjukt oseriöst ut.
Mvh
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |