Då har man gjort bort sig igen..

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jäkligt tråkigt att höra Ugluk men försök se det positivt. Behöver du kortet i tjänsten kan de dra bort en månad. Och då är det bara en kvar. Körkortsindragningar är också karaktärsdanande. Som genom ett trollslag försvinner hälften av moralskiten ur en. :D :D :D

Om snittfarten var dryga 100, hur fort gick det som snabbast?

Edit: ålahue är skånska för ålahuvud och betecknar ungefär samma sak som det vanligare pucko.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
GSXR1100R skrev:
Felet med dagens generation är att ni är uppväxta med dataspel, när man klotar i GP 500, Motocross madness och liknande spel så gör det inte ont alls, man kan dessutom trycka på new game och köra en repa till utan att skada sig mer än mentalt.

:fakta

+ Film och TV.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Körkortsindragningar är också karaktärsdanande. Som genom ett trollslag försvinner hälften av moralskiten ur en. :D :D :D


Ja det stämmer, första dagarna så svär man ve och förbannelse över sig själv och sedan över länsman och länsaplånboksstyrelssen, men moralen återställs så snart som man har genomgått en B-licens kurs samt löst ut sin B-licens, denna lilla plastbit gör att du kan klanka ner och hacka på alla som är idioter i trafiken, givetvis så förtränger man sina egna gamla trafikbrott och vanvetteskörningar.

/B.Randfacklan
 

LEif

Jag krashar lite då o då!
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Timbuktu
Hoj
skenförsäkrad Cbr
arsel!

Snittar man 102 km/h på 70 väg och utsätter andra trafikanter för REN LIVSFARA !!!!! så ska man minnsan inte ha körkort heller !!

RÄTT ÅT DIG GUBBE ! :fakta


heheheh ,,, !!! (undrar om han känner igen sig själv)
 

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
såld
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by GSXR1100R
Felet med dagens generation är att ni är uppväxta med dataspel, när man klotar i GP 500, Motocross madness och liknande spel så gör det inte ont alls, man kan dessutom trycka på new game och köra en repa till utan att skada sig mer än mentalt.
--------------------------------------------------------------------------------



Originally posted by Rymding
:fakta

+ Film och TV.

+ Gamla gubbar som tror dom kan köra och imponerar stort på 5-åringen med stora ögon... ;)

..

Eller så kan det vara så att alla oavsett generation med/utan tv-spel, film, bingolotto, hästkärror, T-Ford någon gång är unga och odödliga och tror sig vara mycket bättre/duktigare än andra klantskallen i världen... men sen kommer åren och slår lite vett och sans i de flesta.. dock inte alla synd(?) nog

Tror nog folk vet att om man ramlar/snubblar i riktiga världen så gör det ont.. oavsett om man nyss satt och spelade tv-spel.. :crash
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bulan skrev:
+ Gamla gubbar som tror dom kan köra och imponerar stort på 5-åringen med stora ögon... ;)

..

Eller så kan det vara så att alla oavsett generation med/utan tv-spel, film, bingolotto, hästkärror, T-Ford någon gång är unga och odödliga och tror sig vara mycket bättre/duktigare än andra klantskallen i världen... men sen kommer åren och slår lite vett och sans i de flesta.. dock inte alla synd(?) nog

Tror nog folk vet att om man ramlar/snubblar i riktiga världen så gör det ont.. oavsett om man nyss satt och spelade tv-spel.. :crash

Ja så kan det åxå vara,eller prexis tvärt om, vem vet :(
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Du kan glädja dig åt att du är fredlös 2 år efter att du återfått lappen med,

Jag har snutnoja sen jag förlorade kortet, den bara måste man släppa! Körkortet är bara något man lånar av länsstyrelsen brukar jag tänka..

Grattis till blivande föräldraskap förresten! och snart har du släppt all moral med! Välkommen i gänget :D
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
GSXR1100R skrev:
Det räknas inte, när man väntar barn så händer det konstiga saker i hjärnan, vänta å se :tummenupp
Det är helt riktigt, jag har känt tyngden av att vara dödlig växa det senaste halvåret. Så till den milda grad att jag vid årsskiftet beslutade mig för att köpa en ny uppsättning skyddskläder utan kompromisser. Kan tyckas märkligt när slantarna rimligen borde gå till barnvagnar skötbord och jättesöta små klädesplagg, men som sagt, det händer konstiga saker. Helt plötsligt är det inte bara en själv man har ansvar för.
Moralmaffian sparkar inte på dom som ligger, Ugluk är dessutom själv en moralkärring utan dess like, visst kunde han ha smitit och kanske klarat sig, men tänk om Haffa hade torpederat honom och han hade skadat sig och ev andra trafikanter, att smita ibland en massa rödljus är inte så smart, kom in i matchen nu.
Jag har kört mot rött en gång i mitt liv, motvilligt, efter att ha väntat ca 10 min på att någon annan skulle komma förbi den öde korsningen och aktivera tryckplattan. Rödljus är heliga helt enkelt. Att överskrida hastighetsbegränsningen är en trafikförséelse, att köra ifrån/överfalla/döda en polisman är ett brott mot rättssamhället enligt min filosofi. Genom att på det viset sätta upp vissa egna hårda regler kan jag för mig själv rättfärdiga *rimliga* hastighetsöverträdelser om situationen är gynnsam. Jag sover gott om nätterna och det är det som räknas.
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Rundningsmärke skrev:

Låt mej översätta från Sveriges egentliga nationaldialekt (Skånska då alltså ;) ) ålahue = ålhuvud :D

Trist det där med lappen, förhoppningsvis går väntetiden snabbt förbi. Grattis i förskott till pappa-titeln :tummenupp

EDIT: Såg precis att du hann före med översättningen Maverick... kan man skylla på att det ekar här inne? hehe :D
 
Last edited:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Bingo skrev:
Jäkligt tråkigt att höra Ugluk men försök se det positivt. Behöver du kortet i tjänsten kan de dra bort en månad. Och då är det bara en kvar. Körkortsindragningar är också karaktärsdanande. Som genom ett trollslag försvinner hälften av moralskiten ur en. :D :D :D
Dröm på.. :D bara en obetydlig liten buckla i självgodhetens blänkande stötfångare. ;) Inget hopp om körkortsbehov i tjänsten, men trafikjuristen är inkopplad.
Om snittfarten var dryga 100, hur fort gick det som snabbast?

Edit: ålahue är skånska för ålahuvud och betecknar ungefär samma sak som det vanligare pucko.
Svårt att veta maxfart, men kanske 160-170 balubas i armväcket..(enheten har ingen verklig anknytning ;) )

När jag bodde i skåne hörd jag nog aldrig "ålahue", men däremot "eålarins" :hej
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Re: arsel!

LEif skrev:
Snittar man 102 km/h på 70 väg och utsätter andra trafikanter för REN LIVSFARA !!!!! så ska man minnsan inte ha körkort heller !!

RÄTT ÅT DIG GUBBE ! :fakta


heheheh ,,, !!! (undrar om han känner igen sig själv)
Helt riktigt unge man. Du börjar fatta galoppen? ;)
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Felix skrev:
Du kan glädja dig åt att du är fredlös 2 år efter att du återfått lappen med,

Jag har snutnoja sen jag förlorade kortet, den bara måste man släppa! Körkortet är bara något man lånar av länsstyrelsen brukar jag tänka..

Grattis till blivande föräldraskap förresten! och snart har du släppt all moral med! Välkommen i gänget :D
Jo, man kommer nog att ta det lite extra lugnt på utsatta platser.. Kruxet är ju att polisens favoritställen är just de platser där omständigheterna tillåter en mer "dynamisk" körstil. Man får väl börja slanga och rejsa utanför skolor istället för enstaka övningsaccelerationer på E4.. :rolleyes:

Tackar för gratulationen, kan nog trots allt slå mig lös till sporthojsfesten. Hoppas det så jag får träffa alla trevliga människor som har peppat och smädat mig och varandra genom den långa vintern. :hej
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Felix skrev:
Jag har snutnoja sen jag förlorade kortet, den bara måste man släppa!

Det där låter väldigt bekant. Man blir till gränsen på paranoid skulle jag vilja säga.

Ugluk ---> vad var det för civilbil de åkte i? Kan ju vara bra att ha i bakhuvudet menar jag.
 

Bamse

Bollsports-VM på is???!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
En liten del av en Gixxer, saknar min Bläjjjjd!!
Ugluk skrev:
Länsman ryckte lappen kl 19:56 i kväll.
Övade starter vid en serie rödljus på Tycho Hedéns väg här i Uppsala. En civilbil låg visst bakom och dom mätte upp en snittfart på 102,9 km/h på 70-sträckan. Fan vad dum man kan känna sig.

Ok, bring it on..

Lider med dig, är väl ca 2månader sedan jag lyckades få min återkallelse till att bli en varning.
Det var många turer, men defintivt värt det.
Hoppas Trafikjuristen kan hjälpa dig!!
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Penguin skrev:
Det där låter väldigt bekant. Man blir till gränsen på paranoid skulle jag vilja säga.

Ugluk ---> vad var det för civilbil de åkte i? Kan ju vara bra att ha i bakhuvudet menar jag.
Hade inte sinnesnärvaro nog att ta reg nr, men jag tror att det var en silverfärgad Volvo V70.

Edit: Ska se om jag kan få tag i videon och lägga upp den. Bara för skojs skull.. :)
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Man ska ha en hoj som alla andra har och ett vanligt förekommande skinnställ... - då kan man köra ifrån dom , parkera och låtsas om som det regnar...

Kan man se reg nummer på deras videoupptagningar?

Skulle även vara intressant att höra hur det går för dig och trafikjuristen framöver!!

Det blir en blöt kall vår så du behöver inte vara ledsen...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag blir förvånad att du vågade köra mot rött efter att det har varit rött i över 10 minuter och ingen har passerat i korsningen! :D
Ursäkta mig, men är det rött och ingen kommer så brukar jag försiktigt smita förbi, dumt enligt många kanske. MEN bara när det är helt fritt och inte i en korsning där andra ska ut på min väg eller dylikt....


BTW, trist med kortet men nu har du ju tid att riva ner motorn i molekyler och renovera och sen när det är klart så är det ju redan sommar! Kan inte bli bättre!

/rödljusvägraren
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Dee_cati skrev:
Jag blir förvånad att du vågade köra mot rött efter att det har varit rött i över 10 minuter och ingen har passerat i korsningen! :D
<snip>
Det handlar som du säkert förstår inte om mod, utan om principer och uppfostran. ;)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ugluk skrev:
Det handlar som du säkert förstår inte om mod, utan om principer och uppfostran. ;)

Och som du säkert förstår så handlade mitt inlägg om ironi till dig :) iaf den delen om ditt rödljusförfarande :eek:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top