Då startar jag väl en tråd där man kan säga och skriva vad fasiken man vill...

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Ärligt? Jag tror inte du kommer att stå i horisontalläge säsongen som kommer, jag tror du snarare kommer att ligga i horisontalläge. I grusfållorna. Ofta.

Själv tänker jag som vanligt fega och hålla mig på hjulen, det är billigt och gör inte så jävla ont. Silverfisken skall tydligen simma runt i ERF-dammen. Hoppas han har köpt dubbla uppsättningar av allt till bananhojen.
Första året är ofta mycket meka och lite köra.

Vad trevligt! :) Med era lyckönskningar, förhoppningar och hållna tummar kommer det säkert att hända ofta. Jag lovar att försöka glädja publiken så mycket som möjligt med så mycket lecahavs-simning som möjligt min vän! Ni måste varit riktigt besvikna att det bara blev 1 simtur förra året, och då var den inte ens rejäl! :(

SKÄRPNING till denna säsongen, totaltklotning annars är det inte lönt. För det är väl det ni vill se?

Nä, jag tror nog jag fokuserar på mitt eget istället för att hoppas att andra gör bort sig eller rent av skadar sig. :3freak
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
SKÄRPNING till denna säsongen, totaltklotning annars är det inte lönt. För det är väl det ni vill se?

Det är ingen som sitter här och hoppas på den andres olycka eller skada, det kan jag försäkra dig.

Dock är det många som med år av erfarenhet, både från gata och bana lärt sig ett och annat. Många har lärt sig att se vilka som platsar i vissa grupper. Vid åtskilliga tillfällen har de som varit med en stund, pratat om nya förmågor och placerat dem i olika grupper. Vissa blir klassade som "kraschar innan midsommar", andra "han är snabbare än vad han har erfarenhet för". Vissa får klassningen "Aldrig i helvete att jag ligger bakom honom i en gruppkörning".
Ibland stämmer det, ibland inte.

Vidare, att ERF kräver mycket reservdelar för både hoj och förare är ingen hemlighet.
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Det är ingen som sitter här och hoppas på den andres olycka eller skada, det kan jag försäkra dig.

Dock är det många som med år av erfarenhet, både från gata och bana lärt sig ett och annat. Många har lärt sig att se vilka som platsar i vissa grupper. Vid åtskilliga tillfällen har de som varit med en stund, pratat om nya förmågor och placerat dem i olika grupper. Vissa blir klassade som "kraschar innan midsommar", andra "han är snabbare än vad han har erfarenhet för". Vissa får klassningen "Aldrig i helvete att jag ligger bakom honom i en gruppkörning".
Ibland stämmer det, ibland inte.

Vidare, att ERF kräver mycket reservdelar för både hoj och förare är ingen hemlighet.

Att ERF kräver mycket av hoj och förare dementerar jag inte eftersom att jag inte har någon erfarenhet av det.

Angående det andra, tja.. Vi säger väl så. :tummenupp

En annan intressant synvinkel är dock denna, att alla de kategorier som nämns av de "äldre, visare förmågorna med så stor erfarenhet" som du skriver om är negativa.
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
En annan intressant synvinkel är dock denna, att alla de kategorier som nämns av de "äldre, visare förmågorna med så stor erfarenhet" som du skriver om är negativa.

Om kategorierna är negativa eller realistiska ligger nog lite i betraktarens ögon.

På vilket sätt är den synvinkeln förresten intressant?
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Om kategorierna är negativa eller realistiska ligger nog lite i betraktarens ögon.

På vilket sätt är den synvinkeln förresten intressant?

Den är intressant eftersom att det hela tiden är det negativa man fokuserar på. Det är hela tiden han är kass, eller han kör vårdslöst, eller han har inget i huvudet. Man letar hela tiden efter grejor som man kan klanka ner på, för att känna sig överlägsen antar jag.

Om man nu är så gammal och vis, varför säger man inte istället:

Gör du så går det åt helvete, gör såhär istället.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nä, jag tror nog jag fokuserar på mitt eget istället för att hoppas att andra gör bort sig eller rent av skadar sig. :3freak
Men vänta lite nu, när övergick denna konversation från att vara lite på "kiv" till att bli blodigt allvar?
Du startade med ett påstående om "trajja-fjollor" och jag svarade. På den vägen är det.

Precis som BT säger så kan man faktiskt se på en "rookies" körning om det kommer att gå åt håvete eller ej. Jag är sjukt imponerad av de tider du presterade på Knudan och SRW förra året, hatten av, men jag har också varit depåchef i Sydskanes Emse tillräckligt länge för att kunna se att det förr eller senare kommer att sluta med ett besök i grusfållan. Innan säsongen 2011 tvingades alla som varit av banan att fylla i en "skamrapport" där man förklarade varför man varit av banan eller varit omkull. Anledningen var att vi ville samla på oss statistik samt låta förare reflektera lite över varför missödet skett. Vi slutade med det 2011 för det visade sig att de flesta ändå skrev "kalla däck", "föraren framför mig bromsade för tidigt", "jag träffade en fuktig fläck på banan", o.s.v.
Väldigt få skrev "jag fuckade upp det ordentligt och körde över min förmåga" så vi bestämde att reflektionen skulle ske ihop med instruktören i gruppen istället.

Din branta utvecklingskurva samt snacket som kom upp inom RoH gällande varvtider, införskaffande av lap-timers och "jag steker dig" kunde bara leda på ett håll. Ju snabbare man blir desto mindre utrymme för misstag finns och förr eller senare når man gränsen för vad man klarar av. Det är en helt naturlig utveckling och det vet du med din erfarenhet av racing. Björken uttrycker det bra.
Det är fräckt att vurpa :) ska man bli duktig så måste det ske
Jag vet också av erfarenhet att en vurpa på bana väldigt sällan leder till mer än ett stukat självförtroende och lite ont i plånboken. Nån önskan om att du eller Silverfisken skall slå sig har jag absolut inte!
Att Silverfisken o Co kommer att simma en massa i "das lecca zee" i ERF och på träning inför ERF är jag helt övertygad om. Gör de inte det så har de ingen ambition och kör bara och tourar runt.

Om du skall härja i tråden som heter "Då startar jag väl en tråd där man kan säga och skriva vad fasiken man vill..." så får du nog inse att det mesta som sägs här är på kiv och med glimten i ögat.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
jag skall inte komma med några pekpinnar, men det som skrivs av dom "gamla" skrivs inte av ilviljal utan av omtanke.

Oftast har dom varit med om en hel del ambulansväntande på otäcka platser.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Den är intressant eftersom att det hela tiden är det negativa man fokuserar på. Det är hela tiden han är kass, eller han kör vårdslöst, eller han har inget i huvudet. Man letar hela tiden efter grejor som man kan klanka ner på, för att känna sig överlägsen antar jag.

Om man nu är så gammal och vis, varför säger man inte istället:

Gör du så går det åt helvete, gör såhär istället.
Tro mig, det har jag försökt med men då har man blivit kallad messeschmidt och en hel del annat. Attityden "sköt dig själv, skit i andra" verkar vara den gällande när man är ny på hoj.
Jag är glad jag inte kan läsa allt som sägs om mig på fejsbook och varför tro du jag och Wilcan har en frostig relation?
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
jag hoppas iaf att du kraschar på banan GT mest för att jag e en bitter människa som mest ser alla andra människor som ren underhhållning för mig. helst av allt vill jag att du gör en highsider flyger låååååååångt och filmar det så jag sen kan se på det o mysa för mig själv över din misär.
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
Tro mig, det har jag försökt med men då har man blivit kallad messeschmidt och en hel del annat. Attityden "sköt dig själv, skit i andra" verkar vara den gällande när man är ny på hoj.
Jag är glad jag inte kan läsa allt som sägs om mig på fejsbook och varför tro du jag och Wilcan har en frostig relation?

va det för du kallade wilcan tjock ?
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Men vänta lite nu, när övergick denna konversation från att vara lite på "kiv" till att bli blodigt allvar?
Du startade med ett påstående om "trajja-fjollor" och jag svarade. På den vägen är det.

Precis som BT säger så kan man faktiskt se på en "rookies" körning om det kommer att gå åt håvete eller ej. Jag är sjukt imponerad av de tider du presterade på Knudan och SRW förra året, hatten av, men jag har också varit depåchef i Sydskanes Emse tillräckligt länge för att kunna se att det förr eller senare kommer att sluta med ett besök i grusfållan. Innan säsongen 2011 tvingades alla som varit av banan att fylla i en "skamrapport" där man förklarade varför man varit av banan eller varit omkull. Anledningen var att vi ville samla på oss statistik samt låta förare reflektera lite över varför missödet skett. Vi slutade med det 2011 för det visade sig att de flesta ändå skrev "kalla däck", "föraren framför mig bromsade för tidigt", "jag träffade en fuktig fläck på banan", o.s.v.
Väldigt få skrev "jag fuckade upp det ordentligt och körde över min förmåga" så vi bestämde att reflektionen skulle ske ihop med instruktören i gruppen istället.

Din branta utvecklingskurva samt snacket som kom upp inom RoH gällande varvtider, införskaffande av lap-timers och "jag steker dig" kunde bara leda på ett håll. Ju snabbare man blir desto mindre utrymme för misstag finns och förr eller senare når man gränsen för vad man klarar av. Det är en helt naturlig utveckling och det vet du med din erfarenhet av racing. Björken uttrycker det bra.

Jag vet också av erfarenhet att en vurpa på bana väldigt sällan leder till mer än ett stukat självförtroende och lite ont i plånboken. Nån önskan om att du eller Silverfisken skall slå sig har jag absolut inte!
Att Silverfisken o Co kommer att simma en massa i "das lecca zee" i ERF och på träning inför ERF är jag helt övertygad om. Gör de inte det så har de ingen ambition och kör bara och tourar runt.

Om du skall härja i tråden som heter "Då startar jag väl en tråd där man kan säga och skriva vad fasiken man vill..." så får du nog inse att det mesta som sägs här är på kiv och med glimten i ögat.

Kära Madicken,

Att jag skrev om trajja-fjollor har väl absolut nada med att göra att man hört rykten om folk som hoppats att man skulle köra av. Hur vet du att inte jag också skriver med glimten i ögat? :såjaponken

När det sen kommer till bedömningar av andras körning är det klart att man kan ha massor av åsikter. Vad det gäller gata tycker jag att det är toppen, där SKA det finnas folk som säger till eller rent av gnäller för att man ska få struktur och inte ha "självmordspiloter" med på turerna.
På gata är det fortfarande lagstadgad hastighet och trafikregler som skall följas. Därför är det bra om de äldre, visare eller "di gamle" säger till.
Sen förstår jag att som du beskriver, att det många gånger inte går fram upp för tillsagd person att det dem sysslar med rent av kan vara livsfarligt för dem.
Men alla tycker inte att ni r dumma o huvudet, vissa lyssnar faktiskt på vad ni har och säga. Hur tror du att min utvecklingskurva hade sett ut om jag inte hade lyssnat på tips? Jag har gått 1 SMC-kurs och det var sent på säsongen så någonstans tidigare har jag ju lärt mig ett och annat.

MEN,

På banan tycker jag att det är en annan sak. Visst, kör du med SMC är det en sak men kör du med sydskånes och vill jaga varvtider tycker jag att det är upp till var och en.

Alla är inte uppväxta med racing och känner till hur lite som krävs eller hur fort det går käpprätt åt helvete men när man är på banan är man på banan, och då är det upp till var och en.

Det komiska i hela situationen är att varenda gång jag fått höra att jag är en vettvilling eller slut i huvudet har vi varit på bana. Där det inte finns trafik. Eller djur. Eller stolpar, broar, träd och annat farligt.
Men jag har aldrig fått höra ett ord på gata. Det har säkert sagts bakom min rygg men aldrig direkt till mig.

Om ni vill att folk ska lära sig, ta det lugnare och så vidare kanske det ska tas upp på gata istället, för på banan är det annorlunda.

På banan är jag "hemma", så att säga och då har jag bara 2 lägen.

Av och på.

Ta nu en pilsner och sluta få citron att framstå som sött. :)
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Fan, här åker man in till helsingör för att dricka till sig lindring av baksmällan från torsdagens övningar, och vips, så blir det lite fart i tråden. Ni é fär goa pågar:krama

Lite fakta:

1: Triumph och Kawa åkare är fjollor resp. cheyer.
2: Vi kommer att åka av banana satan i år, nästa år och året därefter.
Men vi kommer att göra det med stil. Bättre lyss till den sträng som brast, än att
aldrig spänna en båge. Men att vissa av oss i teamet NÄSTAN är lika gamla som
Magnus Moss, kommer givetvis att borga föär att vi kommer att vara brutalt snabba.
3: Ta inte livet på så jämrans mycket allvar.
4: Sordid/Honululululu har blivt en riktig softis!
5: Triumph och Kawa åkare är fjollor resp. cheyer!
PunGKt!
 
Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Apapapap, SÅ stor é jag inte. Bjork3n, försök nu inte förklara bort att du kört Kawa och kör Trajja:tungan
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kära Madicken,

Att jag skrev om trajja-fjollor har väl absolut nada med att göra att man hört rykten om folk som hoppats att man skulle köra av. Hur vet du att inte jag också skriver med glimten i ögat? :såjaponken
Det var inte inläggen gällande Trajja som jag reagerade på, det var reaktionen på mitt inlägg om horisontalläge som jag inte kunde se glimten i ögat. Återigen, jag har ingen önskan om att du skall slå dig men att du förr eller senare skulle hamna i leccan var oundvikligt.
På banan tycker jag att det är en annan sak. Visst, kör du med SMC är det en sak men kör du med sydskånes och vill jaga varvtider tycker jag att det är upp till var och en.

Alla är inte uppväxta med racing och känner till hur lite som krävs eller hur fort det går käpprätt åt helvete men när man är på banan är man på banan, och då är det upp till var och en.

Det komiska i hela situationen är att varenda gång jag fått höra att jag är en vettvilling eller slut i huvudet har vi varit på bana. Där det inte finns trafik. Eller djur. Eller stolpar, broar, träd och annat farligt.
Men jag har aldrig fått höra ett ord på gata. Det har säkert sagts bakom min rygg men aldrig direkt till mig.

Om ni vill att folk ska lära sig, ta det lugnare och så vidare kanske det ska tas upp på gata istället, för på banan är det annorlunda.

På banan är jag "hemma", så att säga och då har jag bara 2 lägen.

Av och på.
Om du har den attityden så är du ute på lite tunn is.
Visst, du har rätt, det är riktigt säkert att köra på bana och definitivt att göra det med Sydskanes Emse. Det är också tillåtet att köra precis hur fort man vill och jaga bättre och bättre varvtider men att lägga hjärnan i depån (nu säger jag inte att du gör det) när man ger sig ut på banan är ändå inte rätt.
Föreningen har tre ledord, Ansvar, Hänsyn och Omdöme.

Att gazza satan och köra på yttersta gränsen innebär att man inte bara utsätter sig själv för fara (det är dock nåt man oftast själv får ta konsekvenserna av) utan man riskerar även att ta med sig andra som inte har anmält sig till körningen med den inställningen.
Man utsätter instruktörerna för risken att behöva komma fram till en riktigt otäck situation och behöva ta hand om en allvarligt skadad, något de är utbildade för men inte har nån önskan om att behöva göra. Vi jobbar alla ideellt.
Till sist så förstör varje hämtning i sandfållan för en massa andra som förlorar körtid.
Det är alltså 24-49 andra som blir lidande, bara för att en enstaka deltagare väljer att säga "På banan är jag "hemma", så att säga och då har jag bara 2 lägen. Av och på."
Det har hänt att vi har fått ställa in flera pass för att en deltagare behövt vård i ambulansen tills extern ambulans kommit och hämtat och det kan ta över en timme tills körningen är igång igen. Då är det 99 andra som blir lidande så inte ens på banan kan man bete sig hur man vill även om friheten är mycket större.

Vill man ge järnet och och pressa till gränsen så tycker jag man skall börja tävla. Där kör alla med samma inställning. :fakta
Ta nu en pilsner och sluta få citron att framstå som sött. :)
Har slutat dricka pilsner, sånt innehåller kolhydrater. Kolfiber och titan är skitdyrt så det är billigare att viktoptimera på annat sätt och jag tänkte bli lite snabbare denna säsongen. :)
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
Fan, här åker man in till helsingör för att dricka till sig lindring av baksmällan från torsdagens övningar, och vips, så blir det lite fart i tråden. Ni é fär goa pågar:krama

Lite fakta:

1: Triumph och Kawa åkare är fjollor resp. cheyer.
2: Vi kommer att åka av satan i år, nästa år och året därefter.
Men vi kommer att göra det med stil. Bättre lyss till den sträng som brast, än att
aldrig spänna en båge. Men att vissa av oss i teamet NÄSTAN är lika gamla som
Magnus Moss, kommer givetvis att borga föär att vi kommer att vara brutalt snabba.
3: Ta inte livet på så jämrans mycket allvar.
4: Sordid/Honululululu har blivt en riktig softis!
5: Triumph och Kawa åkare är fjollor resp. cheyer!
PunGKt!

nej nej punkt 5 stämmer ju inte alls her fiskmås jag önskade precis GT misär och avåkningar. tycker jag upprätthåller min tuffa och orubbliga legendariska stil
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Om du har den attityden så är du ute på lite tunn is.
Visst, du har rätt, det är riktigt säkert att köra på bana och definitivt att göra det med Sydskanes Emse. Det är också tillåtet att köra precis hur fort man vill och jaga bättre och bättre varvtider men att lägga hjärnan i depån (nu säger jag inte att du gör det) när man ger sig ut på banan är ändå inte rätt.
Föreningen har tre ledord, Ansvar, Hänsyn och Omdöme.

Att gazza satan och köra på yttersta gränsen innebär att man inte bara utsätter sig själv för fara (det är dock nåt man oftast själv får ta konsekvenserna av) utan man riskerar även att ta med sig andra som inte har anmält sig till körningen med den inställningen.
Man utsätter instruktörerna för risken att behöva komma fram till en riktigt otäck situation och behöva ta hand om en allvarligt skadad, något de är utbildade för men inte har nån önskan om att behöva göra. Vi jobbar alla ideellt.
Till sist så förstör varje hämtning i sandfållan för en massa andra som förlorar körtid.
Det är alltså 24-49 andra som blir lidande, bara för att en enstaka deltagare väljer att säga "På banan är jag "hemma", så att säga och då har jag bara 2 lägen. Av och på."
Det har hänt att vi har fått ställa in flera pass för att en deltagare behövt vård i ambulansen tills extern ambulans kommit och hämtat och det kan ta över en timme tills körningen är igång igen. Då är det 99 andra som blir lidande så inte ens på banan kan man bete sig hur man vill även om friheten är mycket större.

Vill man ge järnet och och pressa till gränsen så tycker jag man skall börja tävla. Där kör alla med samma inställning. :fakta

Har slutat dricka pilsner, sånt innehåller kolhydrater. Kolfiber och titan är skitdyrt så det är billigare att viktoptimera på annat sätt och jag tänkte bli lite snabbare denna säsongen. :)

Tja, jaaa, fast då kommer vi tillbaka till det hur hur man upplever olika situationer och vad man menar och så blir det syftningsfel igen.

När jag säger av eller på innebär inte det att jag kommer att sparka omkull någon som är i vägen om jag har ett bra varv på g.
Som du säger, man lägger inre hjärnan i depån.

Det jag menar med av eller på är att jag alltid kommer göra mitt bästa för att bli snabbare, men INTE med risk för att skada mig själv eller andra, framför allt inte andra.
Många tycker förmodligen annat men man är inte dum.

Samtidigt är det också som du säger inte heller optimalt att flåsa runt som en blådåre på sydskånes eftersom att det finns långsammare trafik såväl som snabbare på banan. Det går inte att komma ifrån.
Men samtidigt måste det vara här som man för första gången får prova att testa sina gränser, och jag skulle vilja säga att det är viktigare att man gör det här (inte nödvändigtvis sydskånes) än på gatan.

MEN, är det så att man vill pressa järnet alltid då ska man helt klart börja tävla som du säger.
Problemet är att det är så fruktansvärt dyrt vilket resulterar i att man får "tävlingsinriktade" människor på bandagarna med.

Sen är jag väl medveten om att jag kommer skicka hojen åt helvete kommande säsong, men jag kommer göra allt i min makt för att förhindra det. :)
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Kolfiber och titan är skitdyrt

sa min läkare också när jag frågade om jag fick behålla kolfibret ifrån min ställning.. om man googlar "dumförklaring med blicken" hade man sett en bild på honom samma sekund som jag fråga.

å för att elda lite..
1. Silver: du är har och kommer alltid att vara chey UTROPSTECKENGÅNGERTJUGOSJU
2. sordid: du kan ju inte vara professionell sjörövare i Sverige, flytta till Somalia för fan
3. Blacktriple: .... nä det går fan inte, jiddrar inte med sjöbusar
4. Maverick: asså alla vill vi ha en unik design på bilen men hyr en lackerare nästa gång..
5. GT: "What would Jesus do?"
6. Vbk: Eftersom du är lika gammal som Gandalf e det ju inte lönt att försöka skriva nått, du glömmer ju bara bort det mellan radbytena

ps. skål på er.. nu tar jag två panodil å vatten i hopp om att må bättre efter gårdagens alkoholkonsumtion
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top